Kuinka kauan lapsille pitää viipottaa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
15 vastaa: Olen kyllä ja työskennellyt lähes 20v lto:na😊
Järkyttävää, siis aivan järkyttävää. Mihin tämä maailma on menossa?
Varmaan yhtä kauan kun pitää "pumputtaa" ilmaa renkaisiin :D
Kertokaa nyt mitä se viipotus on?! Minä kun ymmärrän sen puolijuoksuna.
Vierailija kirjoitti:
No AV:lla oli ennen sellainen tapa, että tehtiin ketjuja, joissa keskusteltiin keksityistä asioista, kuten vaikkapa synnytyslakista, teeskennellen, että asia on ikään kuin kaikille tuttu. Sellaista ns. huumoria.
Eikö nuo mukulat jouda keskenään viipottamaan, pihakaverien porukalla. Ehkä joskus vanhemmat voivat osallistua viipotukseen, mutta aikuisilla pitäisi pääasiassa olla aikuisten puuhat. Ihan hyvin kuvastaa nykymeininkiä tämä viipotusongelma. Aikuisten pitäisi elää lapsia varten nykyään. Ennen aikuiset elivät aikuisten elämää, eivätkä vaivanneet päätään mukuloiden leikkipuuhilla niin kauan kuin kukaan ei satuttanut tai riita käynyt kohtuuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Viipotus tarkoittaa peräaukon hellää koskettelua kielellä, tai nenällä.
Mä viipotan koko ajan. Oon kerran maksanu naapurin Reimalle kans viipottamisesta. Kyllä se tekee hyvää lapsille oppia viipottamaan nuorena jo ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No AV:lla oli ennen sellainen tapa, että tehtiin ketjuja, joissa keskusteltiin keksityistä asioista, kuten vaikkapa synnytyslakista, teeskennellen, että asia on ikään kuin kaikille tuttu. Sellaista ns. huumoria.
On tää hullu paikka.
"Pojat pörräsivät pihassa pyörillään ja tytöt hyppäsivät narua. Koska Mari ei kuulunut enää pieniin eikä vielä ollut iso, se joutui viipottamaan muille ja pääsi itse vain harvoin hyppäämään. Silloinkin vanhemmat tytöt viipottivat sille niin vinhasti, että se sotkeentui naruun tai epäonnistui muuten hyppelyn pakollisissa kuvioissa."
Vierailija kirjoitti:
No se tarkoittaa ainakin minun mielestäni hyppynarun pyörittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tämä sana kyllä tarkoittaa jotain mutta aukeaa vain jollekin pienelle murrealueelle. Näitäkin ketjuja täällä on kyllä ollut ennenkin.
Naapurin wt-mamma lopetti viipottamisen jo kun hänen Jusu-Jaminansa oli 4 v 1,5 kk. Tein lasun, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Juosta viipottaa, mennä viipottaa tuolla. Eli sellainen lisukesana osoittaen tekemisen tapaa,
viipottamalla juoksee.......niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin wt-mamma lopetti viipottamisen jo kun hänen Jusu-Jaminansa oli 4 v 1,5 kk. Tein lasun, tietenkin.
Hyvä että teit! Mäkin jouduin eskarissa huomauttamaan opelle että viipotus on tuon ikäiselle tärkeää, ei sitä saa kitkeä pois. Uhkasin pyytää johtajan paikalle ennen kuin uskoivat. Myös koulusta on tullut viestiä viipotuksesta mutta olen lapsille sanonut ettei tarvitse välittää, te olette erilaisia ja parempia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Juosta viipottaa, mennä viipottaa tuolla. Eli sellainen lisukesana osoittaen tekemisen tapaa,
viipottamalla juoksee.......niinkö?
Onhan se jo tässä ketjussa tullut pariinkin kertaan esiin että viipottaminen on hyppynarun pyörittämistä joillakin alueilla.
Salossa ei viipoteta. Siksi siellä kasvavatkin koko maan terveimmät lapset, joilla on myös itseluottamus kohdallaan. Viipottamista esiintyy eniten itähelsinkiläisillä alueilla, joissa on muitakin sosiaalisia ongelmia.
Toi viipottaminen on sellaista pedofiilien hommaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika oleellinen asia keskustelun kannalta olisi avata tuo sana (eli mitä viipttaminen tarkoittaa?)
Eikä ole vaan tällä palstalla on tullut tavaksi keksiä uusia sanoja. Niin kuin tässä äsken pyypyy.
Juha Seppälän Hyppynaru-kirjassa puhutaan ainakin koko ajan viipottamisesta.