Millä ihan tavalliset kotiäidit rahottaa nämä rodinit ja gugguut
Ihan hirveen hintasia. Ollaan ihan hyvin tienaavia, eikä tulis mieleenkään maksaa jostain taaperon jumppiksesta 80€. Millä nämä lähihoitaja- raksamies vanhemmat ostelee noita, varsinkin jos toinen on hoitovapaalla?
Siis nämä kenellä on lapsilla päästä varpaisiin tän hetken muotivermettä.
Kommentit (34)
Ei lastenvaatteiden harrastaminen tarkoita sitä, että lapset ovat esineitä. Ei siinä ole kyse edes siitä, mitä lapsi päälleen laittaa. Se on ajan käyttöä esim. nettikauppoja selaillen tai kirppareiden kiertelyä löytöjä etsien. Onko niin väärin, jos siitä saa iloa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri panostaa lastensa vaatteisiin, söpöiltähän ne muksut näyttää (ovat muutenkin nättejä) ja kaveri sanoo että pitää tuota vähän kuin harrastuksenaan. Ostaa paljon käytettynä ja myy eteenpäin, joten vie enemmänkin aikaa kuin rahaa. Kyllähän sitä postimerkkeilyäkin harrastetaan?
Harrastaa lastenvaatteita ? Jo on aikoihin eletty :D Onneksi meillä takahikiällä kelpaa ihan h&m ja markettirytkyt. Saapi sitten harrastaa jotain muuta :)
Joo kyllä mennään haukkumisessa jo liian pitkälle, jos ihan tällä perusteella muka joku "esineellistää" lasta. Höpö höpö. Vaatteita ne vaan on, eikä niiden käyttö muuta arkea mitenkään tai suhtautumista lapseen. myös joku "säälin lasta jolla on---" höpötys menee vähän yli.... Sääli vaikka ihan oikeissa ongelmissa olevia lapsia 😃
Alkaa kuulostaa perinteiseltä suomalaiselta kateudelta. "Säälittää, kun naapurilla on niin surkea elämä että piti ostaa bemari" 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavintahan tässä on se, et just tuollaset perheet niitä usein ostaa eikä ne varakkaammaat
Monet pienituloiset ostavat merkkituotteita ajatellen sen nostavan heidän asemaansa ylemmäksi.
Ymmärrän tämän. Pukeudun itsekin paremmin kuin olisi varaa. En halua näyttää köyhältä. Laatutuotteet myös nostavat itsevarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavintahan tässä on se, et just tuollaset perheet niitä usein ostaa eikä ne varakkaammaat
Monet pienituloiset ostavat merkkituotteita ajatellen sen nostavan heidän asemaansa ylemmäksi.
Ymmärrän tämän. Pukeudun itsekin paremmin kuin olisi varaa. En halua näyttää köyhältä. Laatutuotteet myös nostavat itsevarmuutta.
Säälittävää :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tämän. Pukeudun itsekin paremmin kuin olisi varaa. En halua näyttää köyhältä. Laatutuotteet myös nostavat itsevarmuutta.Säälittävää :(
Säälittävää? Oletko itse elänyt tätä ongelmaa? Kyllä se vaikuttaa ihmisten kohtaamisiin, jos näytät köyhältä. Ihan jo kavereiden saamiseen. Ei se ole hyvä asia, mutta yksittäistä henkilöä tästä on tekopyhää alkaa morkkaamaan. Ja en ole tämä sama henkilö. Itse olen vaan sattuman kautta nostanut elintasoani paljon, ja tiedättekö ihmiset ottaa mut aivan eri tavalla nykyään vastaan. Enkä siis puhu mistään ökyrikkaudesta, vaan ihan perus hyvästä. Sitä ei tajua ellei sitä elä...
Ostan vaatteita joista pidän. Mini rodinilla on ollut aivan ihania sydän kuvioissa juttuja ja ne paidat kanssa kivoja. Merenneidot hirveitä. Monellakin on vaatteita mm. Haalarit ja uikkarit kun näytti kivoilta, hinta sama kuin reimassa ja alesta sai. Sitten on kippari vaatteita, kappahlin ja h&M vaatteita. Teen myös itse vaatteita jos en löydä mieleistä.
Musta toi merkki viha ja dissaus on outoa. En mä ainakaan merkin vuoksi mitään osta, paitsi silloin kun kyse on just eettisyydestä (nosh, loru, aarrekid...). Se että ostan myös halpis vaatteita mahdollistaa myös eettisempien vaatteiden oston. Esim leggarit kuluu kierrätyskelvottomiksi.
Lapset puen kyllä tosi nätisti ja luulen sen johtuvan siitä että itse jouduin käyttämään aika rumia vaatteita lapsena. Olen esteettinen ja kodinkin pidän nättinä. Olen kulutusvastainen ja ostan kestäviä vaatteita sekä kalusteita. Kierrätän niitä ja ostan käytettynä.
Veljen vaimo ostaa ja myy eteenpäin ja saa niistä yleensä aina lähes saman hinnan millä myikin, koska pitää ne hyvässä kunnossa. Vaihtaa aina syötön ajaksi lapselle jonkun huonon paidan ja ulkona ei päästä lasta konttaamaan. Sisävaatteita sillä on niin paljon, ettei yhtä vaatetta ehdi edes pitää kovin montaa kertaa.
Mä mietinkin alunperin just tätä rahotusasiaa, kun tosiaan ovat niin hintavia. Meiltäkin löytyy kyllä vimmaa ja papua kun ovat kivan näköisiä ja kotimaisia. Muttei montakaan sikakallista tanskalaista.
Kukin tyylillään ja kivoiltahan ne vaatteet näyttävät. Siitä ei alkujaan ollut kysymys.
Että rauha vaan ;)
Ap
Monet mini rodinin vaatteista rumia.
Vierailija kirjoitti:
Monet mini rodinin vaatteista rumia.
Niin on. Tosi rumia ne painatukset (siis ihan se tyyli jolla ne on piirretty), ja levottoman näköiset vaatteet kun koko vaate on sitä painatusta täynnä.
No jos on varaa ostaa minirodinia, niin kyllä samalla rahalla jo saa kotimaisiakin. Niiden hankkimisessa on järkeä monessa mielessä. Lapsillehan tässä tulevaisuutta rakennetaan.
Missä vaiheessa college -haalaria alettiin kutsua jumppikseksi?
Oon huomannut, että kun pörräilee noissa merkkitietoisissa fb-ryhmissä ja kuuluu vaikka vielä johonkin vauva-ryhmään niin sitä tosi helposti lähtee huomaamattaan mukaan siihen intoiluun ja se 80 euron Gugguu-jumppis alkaakin näyttämään tosi hyvältä (en tosin itse koskaan näitä kalliimpia ostanut). Nyt kun en ole moneen kuukauteen jaksanut viettää näissä ryhmissä aikaa tuntuu ihan yhdentekevältä mitä merkkiä lapsilla on päällä ja aina kun nään Mini rodinia tai Gugguuta jonkun lapsen päällä alkaa melkein vähän säälittämään. Niin usein on kuitenkin kyseessä vähillä rahoilla ja liian kalliilla fb-kirpparilta ostettu virttynyt ja muutama kausi vanha vaatekappale.