Olemme yltäkylläisen hyvinvointivaltion natiseva ja nitisevä ihmisjoukko.
Sanoo sotakirurgi Jorma Salmela.
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/sotakirurgi_jorma_sa…
"Sotakirurgi Jorma Salmela on väistellyt luoteja leikkaussalissa. Vaikeinta hänen on ollut palata maailmalta takaisin turhasta valittavaan Suomeen."
Pistihän tuo miettimään kun artikkelin luki. Peiliinkatsomisen paikka on kyllä 99% meistä. Asiat on erittäin hyvin kun vertaa tuohon raiskattuun 12-vuotiaaseen. Ja silti täällä vaan jaksetaan valittaa ja valittaa ja valittaa.
Itse taidan lopettaa valittamisen tähän.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan paljon ihmisiä noista epäonnistuneista valtioista meille että meidänkin valtio epäonnistuisi ja olisi jotain todellista valittamista!
Jaa että ihan tuodaan. Suomikin oli epäonnistunut valtio pari kertaa itsenäisyyden aikana. Emme onnistuneet välttämään sotaa. Vai meinaatko että sota jossain on ylevämpi kuin joku sota jossain muualla :D
Minä luulen, että evoluutiomme luonteesta johtuen ihminen ei ole onnellinen kun kaikki on hyvin. Siksi Suomessakin ollaan niin onnettomia. Kun ihminen on syvällisesti tietoinen siitä miten paskaa elämä oikeasti on, hän uskaltaa nauttia siitä. Suomalaiset kansakuntana eivät ole mitään elämästä nautiskelijoita, ihan päinvastoin.
Jaha, täältä poistetaan asiallisetkin mielipiteet, jolleivät ne ole täsmälleen agendan mukaisia.
Pohjoismainen hyvinvointivaltio on rakennettu vuosisatojen työllä ja rauhallisella rinnakkaiselolla maiden sisällä ja välillä, ja nyt voimme esi-isiemme ansiosta valittaa siitä, että naapurin auto on väärässä paikassa tai kannussa on painunutta kahvia. Syyllistäminen Salmelan näkemistä asioista on ihan yhtä turhaa kuin lapsen käskeminen syödä lautanen tyhjäksi sen vuoksi, että kiinalaisilla on nälkä. Kärjistäen voisi sanoa, että Salmela kehottaa meitä riemuitsemaan siitä, että meillä on asiat paremmin kuin monella muulla; pappismieheltä melko rankasti kehotettu.
Salmelan näkemät hirveyden on saatava poistumaan maailmasta. Ne eivät kuitenkaan katoa niin kauan, kun naapuriheimot sotivat keskenään luonnonvaroista ja sotimisen halusta, eivätkä ne katoa myöskään ulkopuolisia moittimalla.
Sen olen huomannut, että yleensä valittajat ovat juuri niitä, jotka eivät ole oikein missään käyneet tai mitään tehneet. Toki maailmaa nähneilläkin voi olla valittamista, mutta se on yleensä jollain tavalla rakentavaa kritiikkiä eikä valittamista valittamisen takia.