Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan skitsofrenikko?

Vierailija
16.05.2016 |

Yritän kirjoittaa lyhyesti..
Olen alkanut epäillä olevani skitsofrenikko, vielä en ole avautunut epäilystäni muille, mutta anonyymina ehkä helpompi aloittaa..
Eli olen lapsesta asti ollut kova valehtelemaan todella monista asioista, monikaan ihminen ei tunne minua oikeasti kub olen valhedellut niin paljon. Valehtelen ikäänkuin pakonomaisesti aivan kamaliakin asioita.
Minulla on aina tarve olla "sairaampi kuin muut, viisaampi kuin muut, kokeneempi kuin.muut ym. Kun taas toisaalta kadun joka ikistä valhettani ja koen suurta syyllisyyttä ka tiedän, että en ole sen parempi kuin kukaan muukaan.
Kekustelen paljon itseni kanssa, teen läksyt niin että olevinaan opetan niitä läksyjä jollekkin toiselle.
Aina ollessani yksin kotona leikin jotain, siivoojaa, kahvilatyöntekijää ja puhun "asiakkaille "ja keskustelen heidän kanssaan.
Sosiaalisten tilanteiden jälkeen hoen pakonomaisesti "ampukaa mut, ampukaa mut" koska olen olevinaan nolannut itseni niin pahasti, vaikka kaikki olisi mennyt hyvin.
Jos joku auto ajaa perässä tietyn aikaa alan epäillä, että hän seuraa mua ja käännän auton taustapeilin niin, että mun silmiä ei siitä näe.
Kaupassa jos joku sattuu kulkemaan samaa reittiä alan epäillä että hän seuraa mua, jos kuljen jossain ja joku nauraa niin ajattelen hänen nauravan mulle.
Jos joku mies edes moikkaa mua tai katsoo silmiin kuvittelen että hän on ihastunut muhun ja alan haaveilla hänestä kunnes löydän uuden "ihastuneen".
Peitän puhelimen ja koneen kamerat ettei kukaan vaikoile mua niistä ja välillä katson yleisissä vessoissa ja kotonakin katon rajaan
, että eihän siellä ole kameraa piilossa..
Jnejnejne..
Olen siis 25vuotias nainen..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa sentään skitsofrenia on kyseessä, harvinainen diagnoosi kun on. Kenties olet vain hieman vainoharhainen ja antisosiaalinen?

Vierailija
2/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kovin yksinäinen ja sulkeutunut omaan maailmaasi hiukan tahtomattasikin? :) Ei kuullosta skitsofrenialta, enemmänkin siltä että sinulla on vahva virikkeiden ja kontaktien puute. Sen lisäksi toi pakonomainen valehtelu kuullostaa ihmiseltä, joka on itsestään kovin epävarma, kiusattu tai huomionhakuinen. Tai sitten taustalla on joku muu mekanismi, mistä sitä tietää koska en ole psykiatri. Sinuna ottaisin itseäni niskasta kiinni ja lähtisin uusiin maisemiin hankkimaan todellisen elämän, ja lakkaisin valehtelemasta ja murehtimasta turhia.:D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän minulta.

En usko että sinulla on skitsofrenia. Sen sijaan kuulostaa siltä, että pelkäät muiden tuomintaa ja mielipiteitä, minkä johdosta "esiinnyt" kotona tyhjille seinille ja uskot, että sinulle nauretaan tai sinua seurataan. Myös valehtelu kertoo siitä, että sinulla on tarve esiintyä jonain muuna ja kätkeä todellinen itsesi muilta ihmisiltä. Häpeät selvästi jotain itsessäsi, mistä kertoo tuo pakko-oire sosiaalisten kohtaamisten jälkeen. Kuulostaa myös, että tarkkailet itse itseäsi kauhean tiiviisti ja ehkä siksi ajattelet, että sen tekee joku muu. 

Vierailija
4/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sktsofreniaa tuo ei varmastikaan ole, mutta muita mielenterveysongelmia sinulla kyllä vaikuttaisi olevan ihan riittävästä koska mukana "oireissa" näyttäisi olevan sosiaalisten tilanteiden pelkoa, vainoharhaisuutta, ylikorostunutta itsetuntoa, ehkä myös narsistisia piirteitä. Harhoja sinulla ei vaikuta olevan koska tiedät itsekin kuvittelevasi asioita. Juttelu psykologin kanssa voisi ehkä auttaa, mutta toisaalta jos kerran tunnistat asiat voit niihin myös itse halutessasi vaikuttaa ts. päätä vaikka vähentää valehtelua tai jos valehtelet niin korjaat sanomisiasi jne.

Vierailija
5/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sinulla on skitsofrenia. Ainoastaan tuo valehtelu kuulostaa aika pahalta, ja jäin pohtimaan mistä se johtuu. Muuten tekstisi perusteella luulisin että olet hieman epävarma. Ja teknisten laitteiden kameroiden peitossa ei ainakaan ole mitään kummallista, se on fiksua!

Vierailija
6/6 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Unhodin mainita sairaanloisen mustasukkaisuuden jonka takia parisuhteet eivät ole kestäneet ja uutta en edes halua luoda, ennen kuin olen tasapainoisempi ja normaalimpi..

T. Aloittaja