Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakenneultarassa poikkeavaa

voimaon
16.05.2016 |

Heips!

Kävin rakenneultrassa 20+6. Sikiöllä havaittiin huulihalkio ja jotain erikoista sydämessä. Sain ajan jatkotutkimuksiin.
21+1 kävin sikiöntutkimusyksikössä, jossa sikiöllä huomattiin laaja huuli-ien ja suulakihalkio, turvotusta 4mm niskassa, sydämessä VSD ja anomaliaepäily, eli vasenkammio pienempi kuin oikea ja aortan kaarta ei kunnolla havaittu. Sikiö vastasi n.viikon pienemää ja yksi napavaltimo puuttui.

Minulta otettiin samantien lapsivesinäyte, tuloksia tässä odottelen.

Onko kohtalotovereita, jotka olisi päättynyt huonosti ja sitten ihan hyvinkin? Apuja kaipailen että mikäli kromosomit puhtaat, voiko olla silti pahoja vaurioita muuten, tai aiheuttaako muut kuin kromosomiviat jotakin tämmöistä joissa paljon eri poikkeavuuksia?

Oon niin sekaisin, että kirjotuskin sen mukaista..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia. Tuli itku. Niin kiitollinen olen terveestä tytöstäni.toivottavasti kaikki menee hyvin teillä.

Vierailija
2/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle, noista muista en tiedä, mutta hammashoitajana voin sanoa, että kaikki halkiot ovat helposti hoidettavissa ja pienin murhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää etukäteen, kromosomitutkimusten vastauksissakin kestää reilu viikko? Meille tehtiin tutkimus 4 v. sitten, joten en tiedä tuleeko nyt nopeampaan. Mutta pitkä oli odottavan aika. Meillä oli kyseessä vain rakennevika, joka osoittautui kosmeettiseksi. Lapsi muuten terve.

Olen pahoillani että teillä näkyi noin paljon vammoja/poikkeamia. Vaikea tilanne. Kun sitä lasta jo rakastaa?

Ihmettelen miksei ekassa ultrassa huomattu mitään?

Jos yhtään lohduttaa niin hyvä että saitte tietää, ja varmasti asiallisen hoidon riippumatta siitä mitä käy, ja ei käy. Mun kohtaamat erikoislääkärit ovat olleet fiksuja, ja rehellisiä. Onneksi asutaan Suomessa (ja Helsingissä). Muista olla rehelinen myös omasta olostasi, jotta sinä ja lapsen isä saatte lisähoitoa tarvittsessa💜

Vierailija
4/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Todella surkea juttu :( Abortin aikarajahan taitaa olla 20 viikkoa, joten miksi noita tutkimuksia ei tehty aikaisemmin? Vai onkohan noissa jotain poikkeuksia, jos on tuollaisia ongelmia.

Vierailija
5/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saisin mennä keskeytykseen. Valviran luvalla saa 24 viikolle asti. Mutta mitä jos sikiö onkin terve, että saattais olla vaa nuita vikoja muutamat jotka voi korjata? En tiedä mitä jossittelen, olen varmaan sekoamassa. Kai se nyt on selevä jo noilla löydöksillä.

Vierailija
6/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle, noista muista en tiedä, mutta hammashoitajana voin sanoa, että kaikki halkiot ovat helposti hoidettavissa ja pienin murhe.

Ei nyt sentään helposti hoidettavissa. Vaativat vuosien seurannan, useita leikkauksia jne. Mutta onneksi kuitenkin pystytään hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi