Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ilmeisesti masentunut, miten pitää toimia (lääkäri)

Vierailija
16.05.2016 |

Olen jo useamman vuoden kärsinyt tästä, välillä on ihan hyviä kausia.
Nyt on mennyt todella pahaksi, pari viikkoa olen lähestulkoon jatkuvasti itkenyt, ulos en uskalla mennä.

Voinko vain mennä omalle terveysasemalle huomenna ja sanoa että tahdon lääkäriin? Pitääkö siinä vastaanottotiskillä kertoa kaikki?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samassa veneessä! Lisänä ahdistuneisuushäiriö johon on ollut vuosia sitten lääkityskin (tehosi!). Minä en tiedä miten nykyään pitää toimia. Olen päättänyt varata ajan yksityiseltä. Kun helvetti uskaltaisi :( Ihan käsittämätöntä miten vaikeaksi kaikki ennen normaali on yhtäkkiä käynyt. Ei mitään järkeä. VÄlillä tekisi mieli vaan heittäytyä hirteen ja lopettaa tämä elämän irvikuva.

Vierailija
2/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta itsekeskeisestä viestistä huomaakin miten inhottavakin olen nykyään. Anteeksi, kysyit neuvoa ja jauhoin vain omasta olostani.

Varaa aika, et varmaankaan suorilta pääse mihinkään? Tai en minä tiedä, riippuuko paikkakunnasta? Jokin päihdepuoli voisi heti ottaakin? Toivottavasti joku osaa neuvoa oikeasti. Sen halusin kuitenkin sanoa, että tiedän mitä käyt läpi, olen pahoillani puolestasi ja toivotan onnea ja paranemista sinulle! -eka vastaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIHDEpuoli, siis tarkoitin mielenterveyspuoli! Ajattelin omaa päihdeongelmaani tuossa (olen viikon sisään juonut koko baarikaappini tyhjäksi)

Vierailija
4/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mä olen oikeasti ihan rikki, en ole uskaltautunut koskaan aiemmin tän takia lääkäriin, nyt on ehkä pakko. Mies ja lapsetkin tästä kärsii. On vaan niin vaikeeta mennä lääkäriin kun en yhtään tiedä miten toimia (olen viimeksi käynyt lääkärissä 10 vuotta sitten) ja minulla on sosiaalisyen tilanteiden åelko, pelkään myös soittamista. Paniikkihäiriöitä... mä haluisin vaan olla normaali, mut pelkään.

Tsemppiä myös sulle 1/2!

Ap

Vierailija
6/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Tuntui hyvältä ne, tässä tilanteessa omaan oloon hautautuminen on jotenkin niin totaalista etten ole harvoille läheisille oikein edes kertonut miten huonosti voin.

Katso vaikka terveystalo.com tai joku muu, ja varaa aika yksityiselle. Jotenkin minusta tuntuu helpommalta tuota kautta. AJan saa pian ja sen voi varata netistä, mikä on mulle tosi helpottava asia, ehkä sullekin? Käy katsomassa nuo sivut.

Vierailija
7/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika vaikka heti. En tiedä etsitkö enemmän apua puhumalla vai lääkkeistä vai molemmista, mutta älä turhaan pelkää kokeilla lääkitystä, mulla auttoi silloin aiemmin tehokkaasti ja aika pian alkoi vaikuttaa.

Vierailija
8/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo terveystalo ole ainoa vaihtoehto todellakaan, ehdotin sitä kun on tuossa selaimen suosikeissa heti toi. Ja ainakin siellä on netin kautta ajanvaraus.

Vierailija
9/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle minulla ei ole varaa mennä :(

Ap

Vierailija
10/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ulkoa kysymykset, joita lääkäri esittää (MBI tai vastaava). Näyttele vahakasvoista. Kerro, että mikään elämässä ei innosta. Et saa mielihyvää mistään ja suunnittelet koko ajan itsaria. Näillä ohjeilla saat hyvän diagnoosin, joka pysyy papereissasi lopun elämääsi. Onnea!

Vierailija
11/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin masennusta... Mieheni kuoli 4 vuotta sitten ja lapsen kanssa oli/on jatkettava. Nyt lapsi koululainen ja itse itken päivät miten yksin olen. En jaksa,en halua herätä aamulla.

En muista miten muutama vuosi minulla meni..nyt vain olen valmis luovuttaa

Vierailija
12/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele ulkoa kysymykset, joita lääkäri esittää (MBI tai vastaava). Näyttele vahakasvoista. Kerro, että mikään elämässä ei innosta. Et saa mielihyvää mistään ja suunnittelet koko ajan itsaria. Näillä ohjeilla saat hyvän diagnoosin, joka pysyy papereissasi lopun elämääsi. Onnea!

No justiin tämä on yksi syy miksi pelkään lääkärille menoa, että epäillään et haen vain huvikseni jotain diagnoosia/sairaslomaa.

Tiedoksesi, haluaisin vain olla terve ja pystyä elämään normaalia elämää. Mitään sairaslomaa en halua edes, koska tähän tilanteeseen minut on ajanut työttömyys (yksin kotona), välillä kun olen saanut lyhyitä työpätkiä, niin elämä on hymyillyt, vaikka en mitään unelmaduunia olekaan tehnyt(siivoja).

Ap

Vierailija
13/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä ei ole kauheasti kalliimpaa edes käydä.

Vierailija
14/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko välttää sen, että diagnoosi jää ikiajoiksi omiin papereihin? En halua mt-leimaa. -ei-AP

Vierailija
16/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa akuuttiaikaa terveyskeskukseen niin hoitaja tekee hoidontarpeen arvion jolloin sille on kerrottava jotain yksityiskohtia. Jos riittää kiireetön aika(kunnasta riippuen kiireettömän ajan saa 2vko-3kk) niin ei tarvitse kertoa, voit sanoa vaikka varaavasi ajan kipeän jalan vuoksi tms.

Hoitajalle riittää kyllä tieto että itket kaikki päivät, pitäisi akuuttiajan sillä hellitä. Tietysti akuuttiajalla ei kauheasti ehdi sen masennukseen eteen tehdä, muutakuin kirjoittaa saikkua ja ensiapuluontoisesti lääkkeitä.

Vierailija
17/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti terveyskeskukseen. Siellä on kokemusta kaikenlaisista kävijöistä, saat vaikka änkyttää jos siltä tuntuu. Tärkeintä on, että uskaltaudut hakemaan apua. Jälkikäteen olet tyytyväinen, että teit sen.

Vierailija
18/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista netistä oman terveysasemasi ajanvarauskäytäntö, ja tee sen mukaan.

Vierailija
19/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justiin tämä on yksi syy miksi pelkään lääkärille menoa, että epäillään et haen vain huvikseni jotain diagnoosia/sairaslomaa.

Tiedoksesi, haluaisin vain olla terve ja pystyä elämään normaalia elämää. Mitään sairaslomaa en halua edes, koska tähän tilanteeseen minut on ajanut työttömyys (yksin kotona), välillä kun olen saanut lyhyitä työpätkiä, niin elämä on hymyillyt, vaikka en mitään unelmaduunia olekaan tehnyt(siivoja).

Ap

Älä turhaan pelkää lääkäriin menoa. Lääkärit tietävät että masennus on todellinen sairaus eikä tuollaista tietämätöntä p*skapuhetta lääkärin vastaanotolla tarvitse kuunnella. Kerrot vaan rehellisesti tuntemuksistasi, ajatuksistasi ja olostasi. Itse varasin ajan lääkäriin ajanvarauksesta ja ajanvaraajalle kerroin että nyt on sellanen tilanne etten kohta enää psyykkisesti jaksa ja pakko päästä lääkäriin. Aikaa ei tarvinnut kauaa odotella.

Vierailija
20/26 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko välttää sen, että diagnoosi jää ikiajoiksi omiin papereihin? En halua mt-leimaa. -ei-AP

Terkkarin potilasmateriaalissa ehkä kolmasosalla on joku 'mt-leima' se on siellä niin peruskauraa ettei kukaan kiinnitä asiaan mitään huomiota.