Te joiden puoliso on ulkomaalainen
Tuleeko koskaan sellainen olo että olisi kiva jos puoliso puhuisi suomea?
Kommentit (15)
Ei koska sillä on niin iso mela toisin kuin suomipenoilla.
Hän puhuu suomea. Ei puhu englantia.
Joskus kyllä. Olisi kiva kertoa suomalaisia vitsejä tai näyttää suomalaisia elokuvia tai sarjoja.
No ei oikeastaan, kun kommunikaatio pelaa tosi hyvin muutenkin. Mä puhun hyvin kieliä niin ei toisen tarvitse opetella suomea. Jos asuttais suomessa niin silloin kyllä olis hyvä sekin opetella.
Säälittävää asua jossakin turkistanissa ulkomaanhoitonsa kanssa ja olla niin herransa kylttyyrin lumoissa. Kuitenkin viettäen aikansa av-palstalla.
S - ä - ä - l - i - t - t - ä - v- ä -ä
Niin se puhuukin. Ollaan aina suomeksi kommunikoitu.
Hyvinhän tuo kuulostaisi puhuvan suomea.
Ei oikeastaan. Kanadalainen puolisoni ymmärtää hyvin suomea ja puhuu jonkin verran, ei kuitenkaan hyvin. Mutta hyvin on sujunut tämä perhe-elämä useammalla kielellä jo yli 20-vuotta. Enemmän yhteistä meillä on kuin minulla suurimman osan suomalaisista kanssa nykyisellään. Kieli on siitä pieni murunen.
Ei, englannilla pärjään aussihurmurini kanssa. :)
Ei, me puhutaan englantia. Mies kyllä puhuu jonkun verran suomea mutta liian vaivallollista alkaa keskenämme puhua suomea. Sitäpaitsi suomenkieli ei ole mun äidinkieli vaan ruotsi.
Ei, ei ole mitään merkitystä mulle.
Minä asun myös mieheni kotimaassa ja yhteinen kieli on espanja. Välillä toivoisin puhuvani vielä paremmin, jotta tulisin ymmärretyksi ihan joka asiassa. Suomea hän osaa vähän, mutta emme tarvi sitä mihinkään. Jos joskus saamme lapsia, aion puhua heille suomea.
Ei ulkomaalaisuus ole suomen puhumisen este. Puhumme molemmat erittäin hyvin toistemme äidinkieltä. Olisi hassua, jos toinen vanhemmista ei ymmärtäisi, mitä toinen lasten kanssa puhuu.
Olisihan se kiva jos puhuisi. Yritti käydä kielikurssilla töiden ohessa, mutta päivät kävi liian pitkiksi eikä tuntunut oppivan mitään kun oli siellä kurssilla niin väsynyt.
Suomalainen huumori olisi kivaa pystyä jakamaan, ja helpottaisi miehen elämää jos puhuisi kieltä.
Silloin ehka, kun lomaillaan Suomessa. Ei juurikaan muuten. Puhun sujuvasti puolisoni aidinkielta.