Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa keksimään näpäytys!

Vierailija
16.05.2016 |

Työpaikan kanalaumalle. Mulla on nyt mennyt totaalisesti hermo, tänään meni kuppi oikeasti nurin ja purin kieltäni etten latonut röyhkeyksiä asiakkaiden edessä tälle kiusaajaporukalle harjoittelijan juostua vessaan itkemään. Tämä porukka rääpii päätään, naureskelee selän takana, keksii juoruja päästään ja uusi työntekijä toistensa jälkeen kynii henkisesti elävältä. Itsekin olin heidän hampaissaan mutta jättivät rauhaan kun ei tehonnut. Esimies kuuluu myös tähän porukkaan joten kantelu on turhaa. Samoin luottamusmies on esimiehen oikea käsi. Miten näpäyttäisin näitä kotkottajia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää näpäyttää? Olet siellä töissä, et taistelemassa.

Vierailija
2/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat käytösken heidän puutteellisuuden piikkin ja jatkat töitäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska saatana, minulla on vielä jonkinlainen empaattisuus jäljellä noita kiusattuja kohtaan. Ei tuollaista kotkien hirmuvaltaa halua vierestä seurata. En myöskään jatka tuolla kesäkuun jälkeen, kun uusi työ alkaa.

Vierailija
4/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä samalla tasolle typistäminen toimiinkin aina.

Harjoittelijalle terveisiä, ettät tätä elävää oppimateriaalia ei kannasta ohittaa. Omaa epävarmuutta yleensä kompeisoidaan kiusaamalla muita ja sitä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
5/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska saatana, minulla on vielä jonkinlainen empaattisuus jäljellä noita kiusattuja kohtaan. Ei tuollaista kotkien hirmuvaltaa halua vierestä seurata. En myöskään jatka tuolla kesäkuun jälkeen, kun uusi työ alkaa.

Siisti suusi iso ihminen!

Vierailija
6/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein, että haluat yrittää jotenkin puuttua tuohon kiusaamiseen ja huonoihin työpaikkaoloihin. Siis kaikkiko täällä on sitä mieltä, että itse jatkaisivat välinpitämättöminä töitä, kuin jotain uutta työntekijää kiusataan niin että hän juoksee itkien vessaan? Voi hyvää päivää ja onnea ja menestystä vaan teille.

Kuulutko mihinkään liittoon? Niihin voisi olla yhteydessä työpaikkakiusaamisesta, vaikka olisikin ns. "isot kihot" vastassa.

Ymmärrän kyllä asian haastavuuden, kun pelkää myös oman työpaikkansa puolesta, jos käy kiusaajia vastaan. Mutta ihailen sinua, jo ihan pelkästään sen puolesta, että yrität löytää tähän jotain muuta ratkaisua kuin hiljaa hyväksymistä.

Pystyisitkö juttelemaan sen uuden työntekijän kanssa tästä, kertoa hänelle, että hän ei ole yksin siellä? Voisi auttaa toisen oloon.

Tsemppiä!

Vierailija
7/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset mitään näpäytyksistä opikseen ota. Kahta hanakammin vaan nokkivat silmät päästä. Joukkovoimaa nääs.

Jos vain pystyy pysymään neutraalina (ehkä silloin tällöin pientä perseen nuolentaa, kuten "Mitä miltä Mirkku olet, jos tehtäis vaikka näin"? tai "Oisko kellään mitään ehdotusta x-asiaan"? jne.), ehkä paras niin.

Vierailija
8/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna juttujen mennä ohi. Juttele sen kiusatun kanssa kahdestaan jossain vaiheessa ja sano, että vika ei ole kiusatussa vaan noissa muissa ihmisissä.

Vierailija
9/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain suoraan niille, että tuollainen käytös ei ole asiallista, ja ilmoitat esimiehelle.

Vierailija
10/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiksautat jokaisen miestä. 

Vierailija
11/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti suusi iso ihminen!

En mä kauhean iso ole, kun pituutta alle 155cm. Sen sijaan yleensä olen kovinkin siisti suustani mutta nyt olen niiiiin vihainen.

Vierailija
12/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä kiusaaminen kehuksi, vaikea tätä selittää mutta yritän. Kun akat puhuvat harjoittelijasta esim. että onpa sillä kamalan korkeat korkokengät jalassa, niin naura aluksi mukana, mutta älä ivallisesti. Sitten laukaiset, että kovaan ääneen: ihanat kengät ja menet kenkiä ihastelemaan. Ja että voi kunpa kaikki naisille sopisivat korkokengät ja harmi kun kaikilla ei ole rohkeutta edes opetella kävelemään korkokengillä. Piikkiä akoille, mutta vilipittömän tyhmänä ja positiivisena teet sitä.

Vierailija
13/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat levittämään juorua että joku kotkottajista on raskaana, mieluiten se kenellä on isoin maha.

Vierailija
14/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan asiakkaalle kantavalla äänellä, että anteeksi, täytyy muistuttaa työtovereita käyttäytymään kuten töissä käyttäydytään, on taas näköjään unohtunut. Jos se harjoittelija lähtee siitä asiakkaan nenän edestä itkemään.

Vierailija
15/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näpäyttämällä voit mokata senkin työpaikan.

Vierailija
16/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset "nosta kissaa pöydälle" eli ota suoraan puheeksi, että mitä helvettiä tuollainen käytös on työtovereita kohtaan? Epäilisin suureen ääneen porukan älyä, käytöstä ja sivistystasoa. En nöyristelisi tippaakaan tuollaisen mafian edessä. Ottaisin luottamusmiehen puhutteluun ja ilmoittaisin että jos tyyli ei muutu menen ylemmälle taholle huomauttamaan työilmapiiristä sekä otan yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun+ liittoon.

Jos pelottaa pelkoa kohden pitää mennä ja katsoa sitä suoraan, niin huomaa sen olevan todella mitätön ja turha.

Vierailija
17/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on oikein, että haluat yrittää jotenkin puuttua tuohon kiusaamiseen ja huonoihin työpaikkaoloihin. Siis kaikkiko täällä on sitä mieltä, että itse jatkaisivat välinpitämättöminä töitä, kuin jotain uutta työntekijää kiusataan niin että hän juoksee itkien vessaan? Voi hyvää päivää ja onnea ja menestystä vaan teille.

Kuulutko mihinkään liittoon? Niihin voisi olla yhteydessä työpaikkakiusaamisesta, vaikka olisikin ns. "isot kihot" vastassa.

Ymmärrän kyllä asian haastavuuden, kun pelkää myös oman työpaikkansa puolesta, jos käy kiusaajia vastaan. Mutta ihailen sinua, jo ihan pelkästään sen puolesta, että yrität löytää tähän jotain muuta ratkaisua kuin hiljaa hyväksymistä.

Pystyisitkö juttelemaan sen uuden työntekijän kanssa tästä, kertoa hänelle, että hän ei ole yksin siellä? Voisi auttaa toisen oloon.

Tsemppiä!

Kiitos sanoistasi, oma työpaikka ei pelota koska uusi soppari on taskussa - tälläkertaa miesvaltaiselle alalle. Ollaan harjoittelijan kanssa käyty muutaman kerran oluella, ja olen hänelle sanonut että etsii uuden työpaikan, nuo ovat kamalia.

Viimeisen vuoden aikana on ollut 9 eri harjoittelijaa. Yhdeksän.

Vierailija
18/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikenemalla vieressä, tuet kiusaamista. Not good.

Vierailija
19/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmät käyttää uskomattoman paljon työaikaa keskinäiseen kinasteluun ja tunteiden analysointiin. Kokeilkaapas joskus töissä työn tekoa kotkottamisen sijaan niin burn out -ongelmatkin vähenevät.

Vierailija
20/51 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Milloin aikuisen sitten tulisi oppia puolustamaan itseään? Toki ohjaisin ja opastaisin miten tuollaisessa tilanteessa kannattaa tomia ja olisin tukena,  mutta en mitään näpäytyksiä alkaisi miettiä. Työterveys on yksi osoite, sekä yhden yli esimiehen periaate, jne.