Mitä opelle lahjaksi?
Kommentit (7)
Miksi meidän pitäisi "lahjoa" opettajaa? - No ehkä kukkia tai suklaata...
Jos jotain aiot viedä niin EI krääsää! Ne lentää roskiin samantien kun on avattu.
Opettajia ei tarvitse lahjoa millään, heille maksetaan palkkaa työstä.
Kiitos ja hyvää kesää riittää oikein mainiosti
Kukka ja pieni eettinen lahja eli siitä saa kivan kortin kukan kanssa annettavaksi.
Kukka, namit, servetit, kynttilät, muumijutut, lyhdyt... Jotain itse tehtyä. Kouluissa säästetään, joten toimistotarvikkeet, korjauslakat, leimasimet, kynät, jopa teippi myös ok. Tigerissä paljon kivaa etenkin luokanopettajaa ajatellen. Lahjoitus koulun kirjastoon. Ei stressiä, kaunis kiitos riittää. T. Ope
Ope ei tarvitse lahjoja. Jos haluaa kuitenkin jotenkin muistaa, se on ihan kaunis tapa. Sydämestä tullut (oppilaan) kiitoksen sana itse tehdyssä kortissa on paras lahja. Jos haluaa jotakin ostaa, niin olkoon se kuluvaa ja käytettävää: karkkia, kynttilöitä, juotavaa.
Kukat ovat siitä hankalia, että usein open matka käy koululta suoraan ravintolaan tai valmistujaisjuhliin tms. ja kotiin kun pääsee, niin kukkaset ovat kuihtuneet.
Todella outo muuten tuo toisen open toive jostain hemmetin toimistotarvikkeista. Pitäisin aika kummallisena. Myöskään niitä lyhtyjä tai koriste-esineitä en tarvitse. Miettikää nyt, millainen kasa niitä vuosien varrella helposti kertyy...
Jokaisen lahjan olen kuitenkin ilahtuneena ottanut vastaan: sekin kuuluu kauniisiin tapoihin. Jos vanhempi haluaa opettaa lapsen kiittämään, niin ymmärrän ihan hyvin.
Erään kerran sain lahjan, jonka vastaan ottaminen oli nolohkoa, koska lahjan antaja, 13-vuotias tyttö, sanoi sitä antaessaan, että vanhemmat pakotti, vaikka tämä on ihan tyhmää. Sen jälkeen tuntui vähän hassulta ottaa lahja vastaan ja kiittää. Tyttö oli ihan mukava oppilas ja olimme hyvissä väleissä, murrosikäisestä vaan kaikki tuntuu nololta. Mutta ehkä vanhemmat olisivat voineet opettaa, mitä tapoja lahjan antamiseen kuuluu. Itse en ryhtynyt nyt siinä kasvattamaan lahjojaa.
en mitään. Miksi pitäisi?