Onko katulamppujen sytyttäjän työ vaativaa? missä sellaiseksi voi opiskella?
Kommentit (27)
En tiedä. Minä haluaisin päästä metroon töihin kuuluttamaan niitä asemia. Onkohan vain sattumaa, että siellä on pelkkiä naiskuuluttajia töissä vai eikö ne miehiä haluakaan?
On vaativaa, ja ikävät työajat. Syksyllä misaan aina Emmerdalet telkkarista, kun pitää sytytellä lamppuja.
t. katulamppujensytyttäjä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä haluaisin päästä metroon töihin kuuluttamaan niitä asemia. Onkohan vain sattumaa, että siellä on pelkkiä naiskuuluttajia töissä vai eikö ne miehiä haluakaan?
Se on tarkkuutta vaativaa homma. Metroasemia on vähän väliä! Junan kuuluttajalla on sentään aikaa hengähtää ennenkuin pitää taas tarttua mikkiin.
Liian vaativaa monelle. Siihen valmistaudutaan oppisopimuksella ja pitkällä työkokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkkuutta vaativaa homma. Metroasemia on vähän väliä! Junan kuuluttajalla on sentään aikaa hengähtää ennenkuin pitää taas tarttua mikkiin.
Tiedän, mutta olen luonteeltani tarkka :)
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee nauhalta. Idiootti. Kulunvalvonta napsauttaa kuulutuksen päälle automaattisesti kuten junissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee nauhalta. Idiootti. Kulunvalvonta napsauttaa kuulutuksen päälle automaattisesti kuten junissakin.
Aina yksi tosikko tulee pilaamaan hyvän ketjun. :)
Olen miettinyt elokuvien tekstittäjän työtä. Harjoittelen kirjoittamaan nopeasti ja joskus olen onnistunut tekstittämään kokonasia tv-elokuvia samaan tahtiin kuin ammattilaisetkin. Käännösvirheitä saattaa joskus vielä tulla, mutta vain vähäisiä. Kohta uskaltaudun lähettämään hakemukseni.
Kyllä se paras ammatti olisi Loton virallinen valvoja.
Kerran viikossa käydä sanomassa "Hyvää iltaa"
Katulampun sytyttäjän työssä on pahinta kun pitäisi keretä sytyttämään kaikki lamput samalla. Saa siinä juosta ja käsi krampissa painella on -nappia. Katulampun sammuttajalla taas kiire sammutella kaikki valot . Pohjoisessa kesäaika tuo tietysti helpotusta kiireeseen.
Pikku Prinssissä oli tämmönen ammatti!
Jos junakuuluttajan ammatti kiinnostaa, niin kannattaa katsoa tämä dokumentti ko. ammatista!
Vierailija kirjoitti:
Katulampun sytyttäjän työssä on pahinta kun pitäisi keretä sytyttämään kaikki lamput samalla. Saa siinä juosta ja käsi krampissa painella on -nappia. Katulampun sammuttajalla taas kiire sammutella kaikki valot . Pohjoisessa kesäaika tuo tietysti helpotusta kiireeseen.
Sä tarviit sellaisen taikasytkärin, pyydät vaikka Dumbledorelta. Mä voin lainaa mun pöllöä.
Säälittää neiti aika, jäi ihan työttömäksi. Onko kellään tietoa mitä hän nykyään tekee?
Mutta onhan esim. aseman kellon kääntäjälle paljon töitä ihan nykyaikanakin. Joskus tosin näkee, miten he eivät ole tarkkoja. Kello saattaa mennä yhdellä hypähdyksellä pari, kolme minuuttiakin. Silloin tietää, että taas vaan juodaan kahvia ja juorutaan siellä kellonkääntämössä.
Postihan voisi lisätä jakelijoille hommia, sytyttelee katulamput samalla kun postin jakaa. Näin olisi Tampereellakin syksyisin sivukadut valaistu.
Meillä on varmaan joku opiskelija tai sijainen tällä hetkellä sytyttäjänä, kun takapihan lamput ei pala ollenkaan. Ja esi. pyörävarastojen lamput menee päälle vasta sitten, kun on ollut pimeätä jo jonkun aikaa.
Työ katulamppujen sytyttäjä työ ei ole kovin vaativa.
Minä olen katulamppu-sammuttaja. Se on kyllä aika kovaa hommaa, isot riskit ja täytyy kyllä olla terävä kynä tuohon hommaan.
Kun aamulla ruuhkassa joutuu sammuttaa motarilla nuo lamput, niin alussa kyllä jännittä.
Meilestäni katulamppujen sammuttaja työ on ehkä sama tasolla kuin lentäjän. Palkka on ehkä hieman pienempi, mutta osaminen pitää olla kyllä samalla tasolla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lamplighter
Kuvassa katulampun sytyttäjä työssään. Riippuen lampuista joutuu mukanaan myös kuljettamaan tikapuita.
Siis häh, eiköhän ne oo jossain automatiikassa.
Sähköinssiksi!