Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veden juominen yöllä?

23.02.2006 |

Hei

Juovatko noin 2v lapsenne yöllä vettä? Paljonko? Pitäisikö tavasta luopua? Onko siitä jotain haittaa. Kertokaapa kokemuksianne ja mielipiteitänne. Kyse on siis ihan tavallisesta mukista juomisesta ei mistään tuttipullopalvelusta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siitä haittaa ole mutta itse en ainakaan jaksaisi tällaista palvelua antaa.kun pidin n.puol vuotiaana unikoulun sen jälkeen ei öisin ole palveluja annettu. lukuunottamatta kun on kipeänä.en tiedä kylläkään miten vaikea 2vuotiaalta tämä on lopettaa..

Vierailija
2/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä vedenjuonti ei ole joka öistä, mutta silloin tällöin poika itkeskee öisin ja kun ollaan kysytty, onko jano ja haluuaako vettä niin surkea vastaus on ollut " joo" . Ollaan sitten annettu mukista pikkuisen vettä ja lapsi on rauhoittunut heti ja jatkaa unia. Välilllä on päivisin meno niin riehakasta, että ei oikein lapsi malta syödä ja juoda, joten yöllä sitten alkaa oikeestikin janottaa.

Jos vettä pyydettäisiin joka yö niin sitten kyl alkaisin varmaan tekemään stoppia touhuun, mutta eipä sitä nyt varmaan mitään muuta haittaa ole, kuin se, että vanhemmat joutuu " juoksemaan" öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan veden laittaa taikamukiin (eli ettei valuta jos kaatuu) lapsen viereen, josta itse juo kun ja jos haluaa. Ei tarvitse vanhempien sitä varten nousta. Ei varmasti ole mitään haittaa, maidosta taasen olisi haittaa hampaille (makeaa).

Vierailija
4/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ne otettiin pois koska nuoremmalla homma meni siihen, että sitten juostiin vessassa pissalla viisikin kertaa yössä kun hän joi niin paljon vettä. Toisinaan piti muki käydä yöllä täyttämässä kun oli sen juonut tyhjäksi. Eli meillä se yöjuominen oli pelkkä " paha" tapa.

Vierailija
5/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tyttärellä sängyssä kiinni olevassa kankaisessa säilytystaskussa taikamuki, joka on ollut puolillaan " laihaa" mehua.

Joskus aamuisin muki on tyhjä, joskus täysi ja tosi harvoin on tullut tilanne, että tytär hennosti pyytelee " muki on tyhjä, saiskos lisää ..." (" ;).

Ei olla koettu ongelmaksi, kun ei ole ollut mitään pissaamisongelmia tms. eli ennen nukkumaan menoa käydään norm. iltapisulla. Itsekin otan usein iltaisin yöpöydälle laihaa, kylmää mehua lasillisen. Mehu on luonnollisesti sokeroimatonta (" ;).

Tämä on minusta kyllä sellainen tottumiskysymys eli voisihan sitä olla ilmankin.

(" ;)

Vierailija
6/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuotias kylläkin käy vessassa yöllä, varmaan sukuvika ;-) Meistä jokainen taitaa käydä aika lailla kerran yössä vessassa. Ja on meillä miehelläkin yövesi. Minulla ja juniorilla ei.

Niin ja hän tietää, ettei vettä saa lisää, vain sen mitä mukissa/lasissa on.

Itse en laittais mehua, minkäänlaista. Ei kai se pelkkä sokeri sitä happohyökkäystä aiheuta? Vai olenko jotenkin ihan väärin ymmärtänyt.

Vierailija
7/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on semmoinen lasten oma sporttipullo, joka on sängyn vierestä, josta sitten joko juo itse tai välillä saattaa pyytää, jos ei itse huomaa pulloa. Mutta meillä on tiukka linja, että se on pelkkää vettä, en minäkään laittaisi edes laihaa mehua. Itsekin olen usein yöllä janoinen, joten en ole lähtenyt rajoittamaan pojankaan juomista, kun ei se ole kuitenkaan jatkuvaa heräilyä.

Vierailija
8/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Jos pissa ei tule juomisen takia sänkyyn, niin ei pitäs olla ongelma. Kyllähän monet aikuisetkin juovat yöllä vettä jos heräävät vaikka vessassa käymään. Kuten minäkin...:)

Vierailija
9/10 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se mikä öisin tuntui jonkin verran helpottavan oloa. Nykyään silloin tällöin toisinaan haluaa vettä juotavakseen muutamia kulauksia. Olen kyllä nykyään tarjonnut kovasti viimeistään hampaitten pesun aikaan vettä ja toisinaan juokin jo silloin hyvin vettä ettei edes pyydä yöllä sitä. Taikamukia yritin tässä jokin aika sitten kun oli 3.korvatulehdus putkeen niin tarjota mut ei silloin enää osannut (tai halunnut) siitä juoda. Minun mielestä yöllisestä veden juonnista ei pahemmin haittaa ole (kun vertaa esim. maidon tai mehun juontiin). Ja kyllähän sitä itseäänkin toisinaan janottaa öisin ja janojuoma on vesi:).

Vierailija
10/10 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittaa yöllä. Saa paremmin unen päästä taas kiinni, kun ottaa muutaman imun vettä. Muutama hörppy tuskin on pahaksi. Meillä se ei yöheräilyjä vähentänyt, mutta tunnen äitejä, joiden lapsi on lopettanut yöheräilyt. kun ei tenava ei enää ole " viitsinyt" herätä pelkän veden takia.