Keventäjät, Kiloklubi vai Kalorilaskuri (Sulamo)? Kokemuksia kaipaan, kiitos!
Onko kenelläkään kokemuksia otsikossa mainituista laihdutusapureista? Mitä näistä suosittelisit? Kiloklubiin minulla on tunnukset, mutta mitä ihmettä siellä on tapahtunut kun mun "profiili" tai sivut tms. on jotenkin ihan sekaisin... Onko Kalorilaskuri siis muuttumassa Sulamoksi kokonaan, vai ovatko ne kaksi eri palvelua?
Kommentit (15)
Tuossa Kalorilaskurissa/Sulamossa olis toi viikon kokeilu, mut lisää kommentteja kiitos. :) Edellä mainittu kyllä taitaa vetää pitemmän korren!
Olen käyttänyt sekä Kiloklubia että Sulamoa. Minä pidän Kiloklubista enemmän, koska se on selvästi suunnattu enemmän normaalille laihduttajalle kun taas Sulamo tuntuu olevan enempi fitness-ihmisten paikka. Tykkään Kiloklubissa erityisesti niistä "pallukoista", joilla yritetään parantaa ruoan ja liikunnan laatua. Kiloklubissa on myös paljon parempi keskustelufoorumi ja omiin kysymyksiin saa hyvin vastauksia.
Lenkille mars,ei tarvita mitään kilolaskureita.
Vierailija kirjoitti:
Kapiainenko täällä taas käskyttää :D
Itse olen käyttänyt Sulamoa pari kuukautta ja tykkään tosi paljon. On helppo käyttää ja on auttanut mua tosi paljon kilojen pudottamisessa. Itse en koe Sulamon olevan enemmän fitness-tyypeille tarkoitettu, mutta toki olis hyvä olla realistinen mm. oman aktiivisuustason suhteen. Itse olen aika hyvin treeni- ja ravitsemusasioihin perehtynyt, joten senkin takia koen saavani tästä sovelluksesta paljon irti.
Kalorilaskuri oli omasta mielestäni ihan ok ja tuloksiakin tuli ihan hyvin. Muista palveluista ei tosin kokemusta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily: tulos -0 kg
Lenkkeily + voimaharjoittelu: tulos -0kg
Lenkkeily + voimaharjoittelu + kalorilaskuri: tulos -10 kg puolessa vuodessa ja ruokailutottumukset muuttuivat yleisesti paremmiksi, koska makroravinnejakaumaa ja sopivien rasvojen sekä kuidun saantia tuli seurattua. Väittäisin, että ehkä jopa tarvitsin laskuria.
Käytin Kiloklubia PC:llä silloin kun se oli maksuton. Käyttöongelmia oli kuitenkin sen verran paljon että en edes harkinnut jäsenyyden maksamista ja lopetin tilini maksullisuuteen.
Sen jälkeen olen käyttänyt puhelimella FatSecret appsia. ihan jees, ruoka-aineet löytyy aika hyvin ja laskee päivän kalorit ja näyttää päivän ravinneaine jakauman yms. Kaipaisin kuitenkin joitakin ominaisuuksia, kuten ruokien ja aterioiden kopiointia päivästä toiseen, koska tulee aika usein syötyä samoja ruokia.
Seuraan ja olen myös kiinnostunut hyvistä puhelinappseista.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on hyvästä, mutta ei se ole tosiasiallisesti mikään laihdutuskeino. Laihtuminen hoituu kaloreita laskemalla. Syö vähemmän kuin kulutat. Tylsää mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
MyFitnessPal. On ilmainen.
Tämä on mulla. Ollut kohta vuoden. Ja oon varma, että ilman tätä en kirjoittelis tässä nyt 15kg kevyempänä kuin vuosi sitten. Sovellus ei tietenkään ole laihduttanut puolestani, mutta se on ollut se apu, jolla olen onnistunut!!
Kokeilin pari vuotta sitten muutamaa ohjelmaa ja päädyin käyttämään FatSecret sovellusta. Onko joku tehnyt vertailuja viimeaikoina? Mikä on tällä hetkellä maksuttomien puhelinappsikalorilaskureiden mersu?
Onko kukaan kokeillut kilokalori.netin ruokapäiväkirjaa?
Minulla on kokemuksia Kalorilaskurista (nyk. Sulamo) ja Kiloklubista. Kalorilaskuri/Sulamo on paljon parempi kuin Kiloklubi, enemmän toimintoja ja ruoka-aineita kuin Kiloklubissa.