Poikaystävä ei hoida akvaariotaan, jäänyt kokonaan minun vastuulleni eikä huvittaisi yhtään
En ole akvaariota koskaan halunnut vaan se on poikaystävän kämpässä. Kun kävin siellä ensimmäistä kertaa niin allas oli törkeässä kunnossa, täynnä levää ja vesi ei kiertänyt, suodattimet aivan tukossa ja kalat haukkoivat henkeä pinnassa.
Sanoin hänelle että siivoa se, tuo on eläinrääkkäystä. Hän ei jaksanut joten minä siivosin sen. Vaihdoin vettä ja pesin suodatinkankaat ja hiekan + imuroin pohjan. Nyt kuitenkin kun käyn siellä niin hän on alkanut olettaa että automaattisesti aina siivoan sen. Ruokaa sentään antaa itse.
Jatkuva akvaarion siivoaminen on alkanut tympiä, eihän se minun ole ja suoraan sanottuna ei ole mitään kiinnostusta akvaarioharrastukseen. Kuitenkin vihaan eläinrääkkäystä yli kaiken joten en voi antaa asian ollakaan.
Muutenkin tyypin passiivisuus on alkanut ärsyttää. Itse haluaisin liikkua ulkona ja tavata ihmisiä, hän haluaisi istua sohvalla ja katsoa telkkaria tai pelata. Siksikin olen miettinyt ettei tämä suhde oikein toimi.
Varmaan ajattelette että olen hullu, mutta en halua jättää kaloja kitumaan jos eroamme :( Järkeviä neuvoja otetaan vastaan. Olen 18-vuotias ja poikaystävä 22.
Kommentit (31)
Juuri mikään ei v$#ta enempää kuin ap:n poikaystävän kaltaiset tyypit. Eroa hänestä, ota akvaario ja myy se hyvään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä luin?? Okei, toi kanien kohtalo kuulostaa hirveältä ja itse tekisin varmaan ilmoituksen eläinrääkkäyksestä, mutta kalat? Siis nuori nainen ei jätä vetelys poikaystäväänsä koska säälii akvaariokaloja. Kituu huonossa suhteessa koska kalat?? Pelasta hyvä ihminen itsesi. Inhottavaahan se on kaikkien elävien olentojen rääkkäys, mutta nyt ihan oikeasti järki käteen. Kyllä sun hyvinvointisi ja tulevaisuutesi on tärkeämpää kuin muutaman kalan henki. Anteeksi mutta näin se vain on. Millaisena näet tulevaisuuden tyypin kanssa joka ei huolehdi ottamistaan lemmikeistä? Ikuisesti huolehdit ja motkotat eikä mikään muutu.
Se että huolehtii ja motkottaa kuten esität juontuu siitä että ei kunnioita toisen ihmisarvoa. Ei kunnioita hänen tapaansa tehdä asioita. Tämä hänen tapansa tehdä asioita on hänen mielipiteensä jota kuuluisi kunnioittaa eikä että jäkättää vuodesta toiseen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato! Sehän löysi uuden äitihahmon.
Älä siivoa. Opetat passattavaksi jo alkumetreillä, siitähän se kaunis liitto syntyy.Antakaa tytön tehdä kun on sitä mieltä että tekee paremmin kuin poikaystävänsä.
Jokainen NORMAALI ihminen tunnistaa eläinrääkkäyksen. Monet miehetkin pystyvät siihen.
Mulla on kanssa akvaario. Ihan hoitovinkkinä se, että pysyy parhaiten kunnossa jos sinne ei laita vettä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama tilanne, mutta poikaystävällä on kalojen sijaan hamstereita ja kani. Varsinkin tuo kani säälittää, koska sen häkki pitäisi siivota vähintään viikottain ja kania juoksuttaa päivittäin. Poikaystävä siivoaa ehkä pari kertaa kuukaudessa häkin (hamsterin häkin kuulemma 3kk välein) ja samalla päästää kanin ulos häkistä häkin siivoamisen ajaksi. Häkki on muutenkin liian pieni kanille :/ En ole itse tykännyt kaneista tai hamstereista oikeastaan ikinä, joten en jaksaisi hoitaa nitä poikaystävän puolesta.
Tännekkin saa heitellä neuvoja. Me ollaan minä 18v ja poikaystävä 21v.
Miksi et ilmoita eläinsuojeluun?!
Vierailija kirjoitti:
14, hyvä! olet sen kanin sankari :) Ei tietenkään kuuluisi sinun hommiisi mutta olisiko sinun mahdollista hankkia kanille esim. aitaus? Asun Tampereella ja saisit minulta kohtuuhintaan ison aitauksen.
Olet ihana, mutta asun 300-400km päässä Tampereelta :(
Joku kysyi "Miksi et ilmoita eläinsuojeluun?!". Koska halusin ensin yrittää puhua poikaystävälle ja/tai järkätä kanille uuden kodin.
Tilanne on nyt tämä. Me tullaan eroamaan poikaystävän kanssa, mutta ennen sitä haluan järkätä kanin uuteen kotiin. En jätä kania tänne poikaystävän vastuulle, koska siitä ei tule mitään.
Tuo kani ansaitsee jonkun kodin, jossa sille on aikaa, jossa siitä oikeasti huolehditaan ja jossa se pääsee jaloittelemaan tarpeeksi.
Onko ideoita mitä kautta kanille kannattaisi alkaa etsiä uutta kotia? Kaverit ja tutut ensin läpi ja sitten onko tori.fi tms hyvä paikka? Jos minä saan päättää, niin antaisin kanin, kanin häkin (joka on kyllä liian pieni, joku 110cm), juomapullon yms tarvikkeet ilmaiseksi, mutta houkutteleeko se niitä, jotka ottavat eläimen hetken mielijohteesta? En tiedä mitä mieltä poikaystävä on, mutta me keskustellaan tästä.
Kani itsessään on aivan ihana. Tykkää rapsutuksista, on siisti ja ei ole ainakaan vielä tehnyt mitään tuhoja täällä.
Toivottavasti ap:n keksit jotain!
- 7 -
Laita se myyntiin salaa!! Ainut keino! Ei hän ala sitä enää siivoomaan millään kun on saanut sut siivoomaan ja luottaa siihe
Nro 7 kävi nyt ihan mitan kanssa mittaamassa kanin häkin ja se olikin vain 97cm pitkä :( Aivan liian pieni. Eli kani tarvitsee uuden kodin ja uuden häkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14, hyvä! olet sen kanin sankari :) Ei tietenkään kuuluisi sinun hommiisi mutta olisiko sinun mahdollista hankkia kanille esim. aitaus? Asun Tampereella ja saisit minulta kohtuuhintaan ison aitauksen.
Olet ihana, mutta asun 300-400km päässä Tampereelta :(
Joku kysyi "Miksi et ilmoita eläinsuojeluun?!". Koska halusin ensin yrittää puhua poikaystävälle ja/tai järkätä kanille uuden kodin.
Tilanne on nyt tämä. Me tullaan eroamaan poikaystävän kanssa, mutta ennen sitä haluan järkätä kanin uuteen kotiin. En jätä kania tänne poikaystävän vastuulle, koska siitä ei tule mitään.
Tuo kani ansaitsee jonkun kodin, jossa sille on aikaa, jossa siitä oikeasti huolehditaan ja jossa se pääsee jaloittelemaan tarpeeksi.
Onko ideoita mitä kautta kanille kannattaisi alkaa etsiä uutta kotia? Kaverit ja tutut ensin läpi ja sitten onko tori.fi tms hyvä paikka? Jos minä saan päättää, niin antaisin kanin, kanin häkin (joka on kyllä liian pieni, joku 110cm), juomapullon yms tarvikkeet ilmaiseksi, mutta houkutteleeko se niitä, jotka ottavat eläimen hetken mielijohteesta? En tiedä mitä mieltä poikaystävä on, mutta me keskustellaan tästä.
Kani itsessään on aivan ihana. Tykkää rapsutuksista, on siisti ja ei ole ainakaan vielä tehnyt mitään tuhoja täällä.
Toivottavasti ap:n keksit jotain!
- 7 -
Ehkä kannaattaa ottaa pieni korvaus, ettei kukaan ota hetken mielijohteesta ja kani joutuisi ojasta allikkoon. Teet hyvin kun jätät ton pojan. Ei lupaa hyvää, että pystyy kohtelemaan eläimiä noin. Tollasen kanssa ei hankita lapsia.
Ja ap: pelasta itsesi! Hirveä possu tuo poikaystävä, joka olettaa sun siivoavan akvaarionsa. Mua aina ilettää ihmiset, jotka ajattelee, ettei kalat tunne ja kärsi. Aquawebistä löydät ostajan akvaariolle. Siellä on kalarakkaita ihmisiä, jotka ottaa rescuekaloja ja tekee ihmeitä leväpöntöille. Ainakin ennen oli, en ole vähään aikaan käynyt. Rahaa vanhasta akvaariosta, jossa luultavasti on joku halpis suodatin, jonka voi heittää suoraan roskiin, ei juuri saa. Eli varaudu antamaan lähes ilmaiseksi.
Siis mitä mä luin?? Okei, toi kanien kohtalo kuulostaa hirveältä ja itse tekisin varmaan ilmoituksen eläinrääkkäyksestä, mutta kalat? Siis nuori nainen ei jätä vetelys poikaystäväänsä koska säälii akvaariokaloja. Kituu huonossa suhteessa koska kalat?? Pelasta hyvä ihminen itsesi. Inhottavaahan se on kaikkien elävien olentojen rääkkäys, mutta nyt ihan oikeasti järki käteen. Kyllä sun hyvinvointisi ja tulevaisuutesi on tärkeämpää kuin muutaman kalan henki. Anteeksi mutta näin se vain on. Millaisena näet tulevaisuuden tyypin kanssa joka ei huolehdi ottamistaan lemmikeistä? Ikuisesti huolehdit ja motkotat eikä mikään muutu.