Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei hoida akvaariotaan, jäänyt kokonaan minun vastuulleni eikä huvittaisi yhtään

Vierailija
15.05.2016 |

En ole akvaariota koskaan halunnut vaan se on poikaystävän kämpässä. Kun kävin siellä ensimmäistä kertaa niin allas oli törkeässä kunnossa, täynnä levää ja vesi ei kiertänyt, suodattimet aivan tukossa ja kalat haukkoivat henkeä pinnassa.

Sanoin hänelle että siivoa se, tuo on eläinrääkkäystä. Hän ei jaksanut joten minä siivosin sen. Vaihdoin vettä ja pesin suodatinkankaat ja hiekan + imuroin pohjan. Nyt kuitenkin kun käyn siellä niin hän on alkanut olettaa että automaattisesti aina siivoan sen. Ruokaa sentään antaa itse.

Jatkuva akvaarion siivoaminen on alkanut tympiä, eihän se minun ole ja suoraan sanottuna ei ole mitään kiinnostusta akvaarioharrastukseen. Kuitenkin vihaan eläinrääkkäystä yli kaiken joten en voi antaa asian ollakaan.

Muutenkin tyypin passiivisuus on alkanut ärsyttää. Itse haluaisin liikkua ulkona ja tavata ihmisiä, hän haluaisi istua sohvalla ja katsoa telkkaria tai pelata. Siksikin olen miettinyt ettei tämä suhde oikein toimi.

Varmaan ajattelette että olen hullu, mutta en halua jättää kaloja kitumaan jos eroamme :( Järkeviä neuvoja otetaan vastaan. Olen 18-vuotias ja poikaystävä 22.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käske myymään sen jos ei hoida

Vierailija
2/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei vain kukaan jauhoja sinne akvaarioon kaataisi. Huolettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kalat, kylmä-kuumavesi vaihtelut, niin kuolevat nopeasti.

Puhu pojan kanssa, että turhaa pitää jos ei jaksa siivota.

Vierailija
4/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, häh? Ei hän sitä siis tarkoituksella sotke. Ei vaan jaksa siivota.

Ap

Vierailija
5/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa mies halusi akvaarion, tein selväksi et hän tulee hoitamaan. Muutaman kerran olen joutunut muistuttamaan siivouksesta, mutta nyt hoitaa jo itsenäisesti. Tietää kyllä etten siivoa tai hoida, koska näin on sovittu. Teet vaan poikaystävällesi selväksi tilanteen

Vierailija
6/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato! Sehän löysi uuden äitihahmon.

Älä siivoa. Opetat passattavaksi jo alkumetreillä, siitähän se kaunis liitto syntyy.

Vierailija
7/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne, mutta poikaystävällä on kalojen sijaan hamstereita ja kani. Varsinkin  tuo kani säälittää, koska sen häkki pitäisi siivota vähintään viikottain ja kania juoksuttaa päivittäin. Poikaystävä siivoaa ehkä pari kertaa kuukaudessa häkin (hamsterin häkin kuulemma 3kk välein) ja samalla päästää kanin ulos  häkistä häkin siivoamisen ajaksi. Häkki on muutenkin liian pieni kanille :/ En ole itse tykännyt kaneista tai hamstereista oikeastaan ikinä, joten en jaksaisi hoitaa nitä poikaystävän puolesta.

Tännekkin saa heitellä neuvoja. Me ollaan minä 18v ja poikaystävä 21v.

Vierailija
8/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, päästä sinä sitä kania jaloittelemaan aina kun käyt :(

Tee nimetön eläinsuojeluilmoitus.

Vierailija
9/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneille tai empatiakyvyttömille EI eläimiä. Eivät niistä huolehdi. Terapiaa on muutakin kuin elävät luontokappaleet. Sitten kannattaa kyllä miettiä lisääntymistäkin noiden tyyppien kanssa aika hiton tarkkaan: haluatko olla käytännössä yh, ja mites ne geenit...

Vierailija
10/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin vaan!

Tee sen verran taustatyötä että selvität vähän mitä niistä maksetaan, laitat hinnan alakanttiin siitä ja toriin myyntiin. 

Sitten ehdotat poikaystävälle tätä ja sanot ettet jaksa enää sitä siivota ja kalat kärsii. Luulisi että ottaisi rahavaihtoehdon ja juoksisi.

Onko akvaarioharrastajilla jotain nettipalstaa?

Vierailija
11/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa niistä luopumista, ihan tosissaan ja kertokaa miten niitä kuuluisi hoitaa. 

Oletteko väleissä pojan äidin kanssa? Kertokaa hänelle että eläimiä ei hoideta kunnolla ja sinä et jaksa niitä pojan puolesta hoitaa ja kysykää voisiko äiti auttaa asiassa.

Pojat uskovat kyllä äitejään.

Vierailija
12/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne, mutta poikaystävällä on kalojen sijaan hamstereita ja kani. Varsinkin  tuo kani säälittää, koska sen häkki pitäisi siivota vähintään viikottain ja kania juoksuttaa päivittäin. Poikaystävä siivoaa ehkä pari kertaa kuukaudessa häkin (hamsterin häkin kuulemma 3kk välein) ja samalla päästää kanin ulos  häkistä häkin siivoamisen ajaksi. Häkki on muutenkin liian pieni kanille :/ En ole itse tykännyt kaneista tai hamstereista oikeastaan ikinä, joten en jaksaisi hoitaa nitä poikaystävän puolesta.

Tännekkin saa heitellä neuvoja. Me ollaan minä 18v ja poikaystävä 21v.

Siis ei jumalauta mitä täällä saa lukea ! Toi on taas niin törkeetä eläinrääkkäystä kuin voi olla. Kani kärsii tuollaisessa tilanteessa ja hamsteri myös. Myykää eläimet pois sellaiseen ( tai antakaa pientä korvausta vastaan !) paikkaan missä niistä huolehditaan. Mulla on ollut kaksi kania ja niiden ISO aitaus siivottiin joka päivä ! Ja ne pääsi myös juoksemaan. Mua niin oksettaa tuollaiset ihmiset jotka ottavat näitä eläimiä ja sitten niiden eläinten elämä on yhtä kärsimystä, kun omistajat on laiskoja homeperseita, jotka ei jaksa tehdä mitään. Mua niin v....taa noiden eläinparkojen kohtalo.

Vierailija
13/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneille tai empatiakyvyttömille EI eläimiä. Eivät niistä huolehdi. Terapiaa on muutakin kuin elävät luontokappaleet. Sitten kannattaa kyllä miettiä lisääntymistäkin noiden tyyppien kanssa aika hiton tarkkaan: haluatko olla käytännössä yh, ja mites ne geenit...

Mun kaverille oli terapiassa ehdotettu, että mitä jos ottaisit koiran tai kissan, se voin piristää ja sen hoito tuoda rutiinia. Tuo kaveri ei oo kolmeen kuukauteen poistunut kämpästään kuin sinne terapiaan ja kerran viikossa kauppaan ja sitäkin se yrittää saada hoidatettua mulla, kun sen kämppä on mun työmatkan varrella. Ei myöskään muista ruokkia edes itseään ja on luuranko. Nyt se katselee netistä kodinvaihtaja koiria. En ymmärrä, mutta en voi oikein mitään tehdäkään.

Vierailija
14/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7, päästä sinä sitä kania jaloittelemaan aina kun käyt :(

Tee nimetön eläinsuojeluilmoitus.

Olen joka päivä päästänytkin kanin jaloittelemaan, kun olen ollut käymässä. Olen puhunut poikaystävälle, että kani ja hamsterit voi ja pitää antaa uuteen kotiin, jos ei niitä jaksa hoitaa, mutta ei se halua. On kuulemma niin kiva katsella niitä ja ne piristää.

- 7 -

Vierailija
15/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, hyvä! olet sen kanin sankari :) Ei tietenkään kuuluisi sinun hommiisi mutta olisiko sinun mahdollista hankkia kanille esim. aitaus? Asun Tampereella ja saisit minulta kohtuuhintaan ison aitauksen.

Vierailija
16/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, tai voin antaa vaikka ilmaiseksikin jos et pystyt maksamaan. Tärkeintä on että se kani saisi kunnon liikkumatilan.

t.15

Vierailija
17/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverille oli terapiassa ehdotettu, että mitä jos ottaisit koiran tai kissan, se voin piristää ja sen hoito tuoda rutiinia. Tuo kaveri ei oo kolmeen kuukauteen poistunut kämpästään kuin sinne terapiaan ja kerran viikossa kauppaan ja sitäkin se yrittää saada hoidatettua mulla, kun sen kämppä on mun työmatkan varrella. Ei myöskään muista ruokkia edes itseään ja on luuranko. Nyt se katselee netistä kodinvaihtaja koiria. En ymmärrä, mutta en voi oikein mitään tehdäkään.

Tekisin terapeutista ilmoituksen Valviralle.

Vierailija
18/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat ovat valitettavan usein eläinrääkkäyksen kohteina, kun näiden elinolosuhteisiin ei panosteta eikä oteta selvää tarpeista. Vesikemia vaatii huolenpitoa ja osaamista.

Normaalisti en huutelisi "tee elsu"- kommentteja, mutta jos tapaus oikeasti täyttää eläinsuojeluilmoituksen kriteerit niin suosittelisin pistämään anonyymisti ilmoituksen eteenpäin. Joskus pelkkä huomautus virallisemmalta taholta auttaa havahduttamaan omistajia ja näin ehkä tajuaisivat luovuttaa eläimet eteenpäin.

('Turhaan' ei kannata elsuja tietenkään tehdä, vie vain resursseja muilta avun tarvitsijoilta. Vaikea arvioida tapauksia, kun ei ole itse nähnyt tilannetta.)

Vierailija
19/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin terapeutista ilmoituksen Valviralle.

Minä soittaisin suoraan terapeutille ja selittäisin tilanteen. Viime kädessä rekisin myös ilmoituksen Valviralle.

Vierailija
20/31 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato! Sehän löysi uuden äitihahmon.

Älä siivoa. Opetat passattavaksi jo alkumetreillä, siitähän se kaunis liitto syntyy.

Antakaa tytön tehdä kun on sitä mieltä että tekee paremmin kuin poikaystävänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi