Mitä ajattelet sinkusta, joka laittaa kaikki rahansa matkusteluun?
Kommentit (27)
Että on prioriteetit kohdallaan. Teen itse samoin :)
Tyhmää tuhlata rahat johonkin mistä ei jää mitään pysyvää
(tiedän, tähän tulee paljon alapeukkuja)
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sillä on jo maksettu asunto ja auto, niin mihin pitäisi rahat laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ON pysyvää: kukaan ei voi ottaa niitä kokemuksia ja elämyksiä pois. Talot, autot, hienot urat ja puolisot voidaan viedä pois.
Vierailija kirjoitti:
Jää hyviä muistoja ja upeita kokemuksia. Materia ei ole mitään sen rinnalla.
Varmaan riippua iästä ja siitä, mitä muuta tekee. Itseäni ei hirmuisesti nappaa sinkkuna koota maallista mammonaa ympärilleni tällä hetkellä, jos välttämättä koskaan, Mutta ellei kotiin olisi myös mukava palata reissusta, niin saattaisin myydä senkin vähäiisen, mitä olen koonnut ympärilleni -johon kyllä olen osaksi kiintynyt- ja sitten "kadota" kiertämään maailmaa vaikka ensi -alkuun vuodeksi...
Mikä ettei. Moni perheellinen tekee samoin. Tosin rahaa on käytettävissä suhteessa vähemmän kuin sinkulla ja jotain haluaa jättää jälkipolvillekin. Tunnen kyllä myös vähän alle viisikymppisen sinkun, jolla ei työn ja koiran lisäksi oikein muuta elämässään olekaan ja hän täyttää elämäänsä näillä matkustelun kautta hankkimillaan elämyksillä. Voisi sitä huonomminkin aikansa ja rahansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua mitään pysyvää? Minä esimerkiksi en tarvitse omaa asuntoa enkä autoa, säästöjä on sen verran ettei heti tarvitse velkaantua. Matkustan kaikki rahani, se on se mistä todella nautin.
Vierailija kirjoitti:
Muistot ja kokemukset ovat ikuisia, jos ei dementia iske. Paljon enemmän pääomaa kuin jostain fucking sohvasta tai vaatekaapin täytöstä.
Laittaisin itsekin ja matkustellaan nytkin mitä pystytään (viimeksi tänään oltiin matkalla) mutta yksi nuoruudenhairahdus tuossa on vielä elätettävänä muutaman vuoden ajan ;)
Olen vähän kateellinen. Olen itsekin sinkku ja rahaakin on jäänyt säästöön, mutta epävarman työtilanteen vuoksi en uskalla käyttää sitä kovinkaan vapaasti.
Tunnen pientä haikeutta, koska omalla kohdalla ne vuodet ovat auttamattomasti takana ja ihania muistoja jäi. Ja joitain ihmisiä vielä näihin päiviin asti. Mutta onhan tämä perheen kanssa matkustelukin toisella tapaa mahtavaa.
Minä olen perheellinen ja minäkin laitan ihan kaiken ylijäävän matkusteluun. Matkustamme yleensä koko perhe, joskus käyn siskoni kanssa jossain mikä perhettä ei kiinnosta (kuten Ranskan maaseutukylät, me fanitetaan siskon kanssa).
Yksi hienoimmista asioista mihin kannattaa sijoittaa. Minäkin matkustan, kun se on mahdollista. Materialismi ei tee ketään onnelliseksi. Rakastaminen, terveys ja sen ylläpitäminen ja uusien kokemuksien saaminen ja ihmisten tapaaminen tekee. Ja kiitollisuus, asia johon harva oikeasti kykenee.
Riippuu sinkun iästä. Nuoren ajattelen matkustelevan kun vielä perheettömänä se helposti onnistuu ja hakevan kokemuksia, erilaisia näkökulmia ja mitä nyt kuka matkustelusta saakaan. Vaikka sitten hienoja selfieitä someen. Vanhemman, perheettömän, sinkun ajattelen täyttävän elämänsä matkustelulla kun ei siihen muutakaan sisältöä tai kulutuskohdetta keksi. Siis että nuorelle matkustelu olisi jännää mutta vanhemmalle yksinäistä ja vähän säälittävää. Eihän tässä ajatuksessa mitään järkeä ole, mutta näin ne asiat päässäni muotoutuu :D.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta ei tämä nyt oikein tähän yhteyteen sovi vaikka miten päin ajattelisi.
Ehdottomasti paras asia, mihin voi "tuhlata" rahansa tai elämänsä! :)
Matkustelu avartaa on aika kliseen kuuloinen lausahdus, mutta se pitää paikkansa. Mistään ei jää niin paljon muistoja, tarinoita ja kokemuksia, jotka säilyvät hautaan asti. Ei siitä omakotitalosta, autosta ja valtio virasta... ne asiat ovat niin merkityksettömiä, kun loppumetreillä sitä oikeasti tulee mietittyä, että mitä sillä pienellä ihmisen elämällään tulikaan oikeasti tehtyä! Kukaan eikä mikään ei voi ottaa pois kokemuksia ja muistoja, paitsi ehkä oma pää aikansa tullessa.
Matkustakaa, eläkää, kokekaa, syökää, juokaa, haistelkaa, maistelkaa, kokeilkaa! Reissussa sattuu ja tapahtuu, mutta enpä tiedä yhtäkään tarinaa, jota ei jälkeenpäin muisteltaisi hymyssä suin... :)
Tein samaa ennen miestä ja lastani, ihan fiksuna siis pitäisin.
Ajattelen että hän tykkää varmaan matkustella.