Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskantärkeä idioottiäiti ulisee, kun ei pääse kiilaamaan sairaalassa jonon ohi

Vierailija
14.05.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016051421560909_uu.shtml

Lapsi lakkaa hengittämästä. Lapsi alkaa hengittää uudelleen. Ambulanssi saapuu paikalle ja arvioi hoidon tarpeen ei-akuutiksi, mutta laittavat lähetteen sairaalaan. Vanhemmat vievät lapsen sairaalaan ja lapsi hengittää edelleen normaalisti, joten he- luoja sentään- joutuvat ODOTTAMAAN omaa vuoroaan. Kerrassaan hävytöntä. :p

Totta se on, jotkut naiset synnyttävät aivonsakin pihalle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Vauvalla kaikki ok, äidillä ei.

Vierailija
2/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo hengistyskatkokset ole ihan tavallisia? Niin meille ainakin sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut uutista, mutta voisin kuvitella, että hätä lapsen puolesta on ollut iso, eikä paniikissa tule ajateltua kovin järkevästi.

Vierailija
4/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut uutista, mutta voisin kuvitella, että hätä lapsen puolesta on ollut iso, eikä paniikissa tule ajateltua kovin järkevästi.

Joo, mutta paniikki oli todennäköisesti jo ohi siinä vaiheessa kun alettiin soittelemaan iltapaskaan.

Vierailija
5/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsi lähteä vänkäämään ap:n kanssa. Kummasti sulla mennyt tunteisiin kun käytät tuollaista kieltä ko. äidistä. Miksi ihmeessä?

No okei, sen sanon, että noin pienen kanssa harvemmin roikutaan tunti tolkulla päivystyksessä. Varsinkaan odottamassa missään yleisessä aulassa muiden päivystystapausten kanssa. Pientä vauvaa tuskin kovin hyödyllistä altistaa kaiken maailman flunssille ja vatsataudeille.

Vierailija
6/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatukset ei selkiinny myöskään päivien kuluessa, joten soitetaan iltapäivälehdille, että saataisiin tästäkin julkinen paskamyrsky aikaan?

Vierailija
7/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes viitsi lähteä vänkäämään ap:n kanssa. Kummasti sulla mennyt tunteisiin kun käytät tuollaista kieltä ko. äidistä. Miksi ihmeessä?

No okei, sen sanon, että noin pienen kanssa harvemmin roikutaan tunti tolkulla päivystyksessä. Varsinkaan odottamassa missään yleisessä aulassa muiden päivystystapausten kanssa. Pientä vauvaa tuskin kovin hyödyllistä altistaa kaiken maailman flunssille ja vatsataudeille.

Kyllä meni kuppi nurin äidin "minä, minä, minä"-tyylin idioottimaisuudesta. 

Vierailija
8/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kaksi kuukautta ja äidillä pahimmat imetyshormonimyrskyt päällä. Olisin minäkin tuossa tilanteessa pystyttänyt myrskyn. Semmoista se on. Mun mielestä pikkuvauvojen äitien kuuluu saada kaikki hysteria sun muu touhotus anteeksi. Ja siis olihan tuo tilanne ihan oikeastikin pelottava! Mä varmaan olisin seonnut jo pikku röhästä :D.

Vierailija
9/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatukset ei selkiinny myöskään päivien kuluessa, joten soitetaan iltapäivälehdille, että saataisiin tästäkin julkinen paskamyrsky aikaan?

Ehkä haluaa tuoda epäkohtaa esille, jotta vastaavassa tilanteessa joku toinen voisi toimia lapsensa kanssa fiksummin (välttyen turhilta jonotuksilta, saaden paremmin apua..)? Tuossahan päällimmäisenä on se, että kokevat etteivät he ole saaneet selvyyttä asiaan sen lisäksi, että heitä on pompoteltu pitkin pk-seudun sairaaloita pienen vauvan kanssa keskellä yötä...

Vierailija
10/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ap olet jollain tavalla sairas, kun tehtailet näitä aloituksia tänne jatkuvasti. Yritä nyt ymmärtää, että se ei ole yhdenkään lapsen tai äidin vika, jos sinua ei hoivattu pienenä tai olet tahtomattasi lapseton tai mistä sitten ikinä oletkaan niin katkera, että on pakko märistä kaikesta, mikä liittyy lapsiin ja äiteihin. Sinulta ne aivot tässä puuttuvat.

Vierailija
11/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä ap olet jollain tavalla sairas, kun tehtailet näitä aloituksia tänne jatkuvasti. Yritä nyt ymmärtää, että se ei ole yhdenkään lapsen tai äidin vika, jos sinua ei hoivattu pienenä tai olet tahtomattasi lapseton tai mistä sitten ikinä oletkaan niin katkera, että on pakko märistä kaikesta, mikä liittyy lapsiin ja äiteihin. Sinulta ne aivot tässä puuttuvat.

Vai että jatkuvasti. :p

Vierailija
12/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meni kuppi nurin äidin "minä, minä, minä"-tyylin idioottimaisuudesta. 

Nämä lehtien "paskamyrskyt" kestää sen noin 15min. Milloin mistäkin aiheesta. Mä ainakin kohautan vaan olkapäitäni sen sijaan, että tarvisi alkaa avautumaan siitä miten ärsyttää.

Vierailija
13/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että jatkuvasti. :p

Ainakin kirjoitustyyli sulla on identtinen tän edellisen "minäminäminä"-äiti lööppikohun ruotijan kanssa.

Vierailija
14/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssista ei mitään lähetteitä anneta sairaalaan.

Vierailija
15/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutkin kuin äidit tuon osaavat. Olin lähes tasan vuosi sitten jonottamassa terveyskeskukseen, koska umpisuoleni oli tulehtunut ja ehtinyt puhjetakin. Joku nainen etuili jonossa äitinsä asian kanssa, koska tottakai jokaisen mielestä oma tai oman läheisen sairaus on kaikista tärkein.

Itse en kyllä ollut tilanteestani huolimatta kauhean huonossa kunnossa tai edes kovissa kivuissa, joten pystyin odottamaan. Kai se oli se ja sama, vaikka odottelin 10 minuuttia kauemmin, kun umpisuoli oli jo puhjennut ja niinedespäin.

Vierailija
16/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä se kätkyt kuoleman syy?

Vierailija
17/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas huutelee ne, jotka eivät ole joutuneet pitämään hengittämätöntä, velttoa vauvaa sylissään -  ja joiden empatiakyky ylipäänsä on puhdas nolla.

Koko asia olisi voitu hoitaa muutamin pienin toimenpitein kaikkia tyydyttävällä tavalla. Henkilökunnan tulisi suhtautua pienen vauvan terveysongelmiin ja vanhempien huoleen alusta asti erityisen huolella ja empaattisesti. Ei olisi tarvittu muuta, kuin että hoitaja joka tekee kiireellisyysluokituksen, kommunikoi erittäin selvästi että tilanteen muuttuessa apu on heti saatavilla, ja lausuu muutaman rauhoittavan, ystävällisen sanan. Lisäksi perheelle olisi aivan ehdottomasti löytää rauhallinen paikka odotukseen, ja mielellään sellainen missä olisi voinut aloittaa saturaatiomittauksen saman tien. Pienillä, hyvin vähän aikaa tai resursseja vievillä toimepiteillä voidaan saada potilaan olo turvallisemmaksi ja mukavammaksi.

Vituttaa todella paljon henkilökunta, joka antaa kiireen näkyä palvelun tasossa. Meillä ei saatana sentään voi olla vielä niin heikko terveydenhuolto, että pikkuvauvaa pidetään päivystysjonossa muiden potilaiden joukossa tuntikausia. Pardon my french.

OT, tuntuu, että koko sairaalatoiminnot on organisoinut joukko täysiä imbesillejä. Jo normaalijärjellä varustettu potilas keksii jonossa odottaessan ja toimintaa seuratessaan kymmeniä pieniä kehityskohteita, joita toteenpanemalla asiakkaiden tyytyväisyys hoidon tasoon nousisi aivan toisiin lukemiin ilman lisäresurssien tarvetta. Miksi ihmeessä toimintoja ei kehitetä ketterämmin?

Vierailija
18/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties joutunut useinkin odottelemaan päivystyksessä ja katsomaan kuinka muut menevät tärkeysjärjestyksessä edellesi, että tämä uutinen nyt osuu ja uppoaa tunteisiisi?

Ikävää, jos olet katkeroitunut niin pahasti että tuollainen saa sappesi kiehumaan. Kuka tahansa äiti hätääntyisi ja hormonipöllyissä ehkä myös ylireagoisi, mutta niin äidin kuuluukin toimia.

Käsittääkseni on kyllä ihan normaalia, että vauvoilla on hengityskatkoksia, koska hengitystä säätelevä alue aivoissa ei ole vielä kehittynyt riittävästi. Joissakin kätkytkuolemiin liittyvissä tutkimuksissa on todettu, että vauvan kanssa nukkuminen vähentää kätkytkuoleman riskiä, koska vauva säätelee hengitystä vanhemman hengityksen mukaan ja voi olla että vanhempi liikahtaa automaattisesti vaikka unissaankin, jos lapsi lakkaa hengittämästä, jolloin vauvakin taas havahtuu hengittelemään. Jospa lääkäri olisi voinut kertoa äidille tuollaisia asioita?

Sittenkun sinulla on vauva, niin tiedät kyllä sen huolen määrän.

Vierailija
19/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vitun uusavuton paska joka luulee että hänen janinapetteri on se tärkein. Hitto jos kerran hengittää normaalisti niin mikä hätä siinä on. Mutta TÄRKEINTÄHÄN on että PÄÄSTÄÄN lehteen ja kavereile sanotaan että ollaan julkkiksia. Vittu mikä ääliö muija sekä myös sen äijä.

20/31 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on liian vähän terveyskeskuksissa. Sääli kun yhteiskunta on mennyt tälläiseksi.