Onko vanhainkodeissa ja vanhusten palvelutaloissa mitään seksisutinoita?
Ihan kiinnostaisi vaan tietää. Vanhuksia he tietysti ovat, mutta ei kai se viriliteetti ihan vielä kokonaan kuollut ole? Moni on varmaan leski ja siksikin ihan vapaa menemään.
Kommentit (18)
Tottakai on. Dementiassa monella katoaa estot. Eikä se kuule haittaa vaikka olisikin ihan naimisissa oleva herra/rouva kyseessä.
T. Hoitaja
No ei. Vanhainkodissa olevat ihmiset on jo niin vanhoja, että hyvä jos vessaan jaksavat paskoa. Siinä sulle seksisutinaa.
Seksisuhteita on kyllä, mutta seurustelusutinoita vielä enemmän 😃
Vierailija kirjoitti:
No ei. Vanhainkodissa olevat ihmiset on jo niin vanhoja, että hyvä jos vessaan jaksavat paskoa. Siinä sulle seksisutinaa.
Dementia osastoilla voi olla fyysisesti ihan käveleviä (helposti karkaavia) mutta henkisesti huonossa kunnossa olevia ihmisiä. T. 4
Seksi on kielletty yli 60-vuotiailta.
Monella on puoliso kuollut.. Ja itse hoidettavat monisairaita.. Lähinnä seksisutinoita on jos puoliso on nuorempi.. Mutta nuo on kyllä äärimmäisen harvassa.. Läheisyys on tärkeämpää kuin itse akti :) ja yleistä on ettei miehillä ei seiso tai naisilla kuivat limakalvot, etenkin jos menopaussista on kulunut 30v..
Monesti on löytyny porukkaa housut kintuissa, mutta kertaakaan en ole vielä mitään käsipeliä ja pusuttelua kummempaa todistanut. Dementiapuolella olen hoitajana.
4 vielä.
Vanhusten seksisutinat eivät ole sellaisia kuin nuoremmilla. Itse aktia ei välttämättä tapahtdu. Kaikkea muuta kylläkin. Ihastumisiakin, koskettelua jne.
Eikä ole ollenkaan harvinaista että toinen mummo menee toisen mummon viereen yöllä nukkumaan. Kaikki me kaivataan läheisyyttä :)
Olsin kovin yllättynyt jollei olisi. Seksuaalisuus, ehkä hieman vain muuttaa muotoaan...
Eräässä dementoituneiden hoitokodissahan oli raiskausepäily, en tarkoita sitä hoitajatapausta vaan miespotilas "eksyi" naisten huoneeseen ja ainakin kerran päättyi ikävästi.
Muutama tuttu vanhustenyksiköissä töissä ja korvat punasena saa niitä juttuja kuunella. Miettipä nyt jotain kiimaista teinipoikaa ja miettipä jotain kiimaista 90-vuotiasta jolla ei ole mitään estoja. Niin...
Vierailija kirjoitti:
Eli et työskentele alalla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama tuttu vanhustenyksiköissä töissä ja korvat punasena saa niitä juttuja kuunella. Miettipä nyt jotain kiimaista teinipoikaa ja miettipä jotain kiimaista 90-vuotiasta jolla ei ole mitään estoja. Niin...
Näissä tilanteissa hoitajien pitää pitää huoli ettei kenellekkään se kiimainen 90-vuotias tee mitään vasten hänen tahtoaan. Paikoissa joissa olen työskennellyt niin ilmapiiri on sallivat kunhan molemmat osapuolet ovat siinä mukana. Ja luonnollisesti hoitaja ei koskaan ole se toinen osapuoli.
Olin sijaisena eräällä dementiaosastolla ja siellä jäi ihmetyttämään, kun eräs asukas (n. 70v, eli ei kovin vanha vielä) ja hänen aviomiehensä oli +20v nuorempi ja vielä ihan hyvässä kunnossa kun taas vaimo ei tajunnut kuusta saati maasta yhtään mitään.
Välillä kuulin juttuja miten mies oli mennyt vaimonsa kanssa huoneeseen (vaimo ei tunnistanut edes enää) ja pistänyt oven kiinni joksikin aikaa. En yhtään tiedä mitä siellä on silloin tapahtunut, mutta mietin eettistä kysymystä tässä kohtaa kun toinen ei ole enää tässä maailmassa. Vaikka kyseessä onkin oma aviomies, niin eikö tuollaisessa tilanteessa seksi olisi hyväksikäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Olin sijaisena eräällä dementiaosastolla ja siellä jäi ihmetyttämään, kun eräs asukas (n. 70v, eli ei kovin vanha vielä) ja hänen aviomiehensä oli +20v nuorempi ja vielä ihan hyvässä kunnossa kun taas vaimo ei tajunnut kuusta saati maasta yhtään mitään.
Välillä kuulin juttuja miten mies oli mennyt vaimonsa kanssa huoneeseen (vaimo ei tunnistanut edes enää) ja pistänyt oven kiinni joksikin aikaa. En yhtään tiedä mitä siellä on silloin tapahtunut, mutta mietin eettistä kysymystä tässä kohtaa kun toinen ei ole enää tässä maailmassa. Vaikka kyseessä onkin oma aviomies, niin eikö tuollaisessa tilanteessa seksi olisi hyväksikäyttöä?
Mielestäni on. Jos tätä pariskuntaa miettii niin hoitajan näkökulmasta eettisempää olisi että tämä mies olisi puuhastellut jonkun järjissään olevan potilaan kanssa?
Jos ajattelen itseäni niin en kyllä haluaisi että mieheni kuksisi minua jos olisin ihan pihalla. Voisi mennä muita sitten..
Ainakin käsipeliä oon todistanut. Ja yksi mummo ihastui osastolla vierailleeseen pastoriin. :)
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän samantyyppisen tapauksen ja kyllä on hyväksikäyttöä. Yhtä paheksuttavaa kuin jos kajoaisi vaikka sammuneeseen, oli aviomies tai ei.
Ei ainekaan siellä missä itse olen työskennellyt.