Oletko koskaan matkaillessasi ollut kateellinen ihmisille, jotka asuvat siellä, missä milloinkin olet matkalla?
Kommentit (34)
En. Jos haluaisin asua jossakin muualla, muuttaisin sinne. Tällä hetkellä viihdyn Suomessa.
En ole ollut kateellinen.
On ollut kiva lähteä matkalle, kiva tulla takaisin kotiin.
Matkusteltiin ennen noin kymmenen kertaa vuodessa, nyt on kivempi olla kotona.
Olen toki kateellinen esim
halvasta hintatasosta. Sitten muistan, että myös palkat ovat usein matalampia, ja yhteiskunnan tukiverkko voi olla olematon..
Intiassa olen asunut lyhyitä pätkiä töissä (sain tosin suomalaista palkkaa) ja kyllähän sillä herroiksi eleli. Toisaalta ajattelin, että jos olisi sikäläinen ja joutuisi onnettomuuteen, ja työkyky kärsisi voisi pudota ihan pohjalle.
Saksassakin aika kiva ollut olla, mutta sielläkin paljon todella matalapalkkaisia aloja ja ennen ei ollut edes minimipalkkaa, joten osa kitkuttelu alle kuuden euron tuntipalkoilla ja pätkätöillä..
Arki on arkea kaikkialla, mutta muuttaessani lämpimään matalan verotuksen maahan neljö vuotta sitten arki muuttui paljon paremmaksi ja ennenkaikkea helpommaksi. Ulos voi lähteä shortseissa ja tpaidassa ympäri vuoden, ranta on korttelin päässä ja allas pihalla, siivonnut en ole itse neljään vuoteen ja ruokaa saa kotiovelle puolessa tunnissa, ruuan voi tilata kasseissa ovelle. Päälle korkealaatuinen asuminen, hyvä tulotaso matalalla verotuksella, maltillinen hintataso niin yhtälössäni olen tullut siihen tulokseen että olen vain voittanut :)
Ei ole kyllä tullut mieleenkään..mielenkiintoinen pointti
Varsinkin sveitsissä eteläsaksassa yms usein. Alpit vieressä, hintataso ja välimerelle voi ajaa vkolopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta. Ehkä häivähdyksen verran joissain maissa, mutta useimmissa en oikeastaan sillä en voisi kuvitella eläväni arkea esimerkiksi etelän lämmössä. Jotenkin kun itse on lomalla, ja toiset tekevät ks. paikassa töitä, niin ei osaa olla kateellinen kun miettii että olisipa kurjaa tehdä töitä täällä. Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan. Toisaalta lämpö liittyy tuohon vahvasti, esimerkiksi Norjassa nauttisin varmasti arjesta.
Joo ymmärrän! Muutin itse lämpimään maahan pari vuotta sitten ja olihan se aluksi ikävää kun joka päivä piti lähteä töihin eikä rannalle. Ulkomailla lomaillessa on niin tottunut siihen että auringosta ja kuumuudesta nautitaan rannalla ja pihoilla, ei toimistossa. No siihenkin tottui ja nyt on vain ihana illallakin vielä lähteä t-paidassa ulos istumaan tai viikonloppusin rannalle:) Kyllä arki on mukavampaa näin kuin kylmässä ilmastossa.
Kateellinen? Ehkä mutta mulla se näkyy niin että alan miettimään miten itse pääsisin samaan paikkaan asumaan.
Lähes joka kerta! Parhaillaan Berliinissä ja tänne jäisin mielelläni.
Kaunista, edullista (kaikki!), paljon tapahtumia ja lyhyt matka muualle Eurooppaan.
Enemmän merkitystä olisi sillä, millaisiin olosuhteisiin sitä tiettyyn paikkaan muuttaisi. Esimerkiksi en todellakaan lähtisi rantapummiksi Kaliforniaan, mutta professoriksi kyllä.
Selaan Av:ta Lontoossa, juon suomalaista aamukahvia. Samanlainen elämä :)
Olen matkustanut vain Helsingissä ja Turussa. Tosi erilaisia. En kadehdi, viihdyn maalla
En ehkä kateellinen, ainakaan monen maan "alkuperäisväestölle". Erääseen paikkaan ihastuin kyllä niinkin kovasti, että täällä juon minäkin parasta aikaa aamukahviani. Suomalaisella tulotasolla elelee herroiksi, mutta arki olisi varmasti aika erilaista mikäli joutuisi paikallisella palkalla työskentelemään.
Turha tuntea kateutta, sillä pakkaamalla kamansa ja lähtemällä sitä voisi asua lähes missä vain. Paluu Suomeen on minullakin edessä vuoden sisällä, sillä tykkään asua myös Suomessa kovasti. Saa nähdä, minne tie vie sen jälkeen.. :) Monia paikkoja on tullut käytyä ja muutamat jääneet kaivertamaan sillä tavalla, että siellä voisi pidempäänkin olla.
Viihdyn Vancouverissa niin hyvin, että voisin asua siellä mielelläni. Merenrantaa, vuoristoa, kaunis kaupunki, mukavia ihmisiä jne.
Suosittelen Ruudussa näkyvää Remppa vai muutto -ohjelmaa, joka on kuvattu Vancouverissa.
Yllättyin kaupungissa aasialaisten suuresta määrästä. Olisikohan aasialaisia ollut kolmannes kaupunkilaisista? Monet HongKongissa asuneet olivat muuttaneet paikkakunnalle.