Mikä mussa on vikana, kun olen narsistin kanssa?
Mussa täytyy olla jotain isoa vikaa, kun olen yhä suhteessa narsistin kanssa. Kaiken lisäksi tämä on jo toinen sellainen suhde.
Eka oli nuorena ja jäin pitkäksi aikaa roikkumaan häneen. Sitten monta vuotta sinkkuna, kun kukaan mies ei kolahtanut yhtä voimakkaasti. Lopulta tapasin nykyisen mieheni ja se oli menoa heti ensi silmäyksellä.
En aluksi tajunnut hänen olevan narsisti, se ilmeni vasta vuosien jälkeen. Nyt olen sen.ymmärtänyt, mutta silti yhä kuitenkin olen tässä suhteessa.
Kukaan ei estä eroamaan, eli tämän täytyy olla oma valintani. En käsitä miksi. Olen miettinyt terapiaan menoa, mutta en ole mennyt, koska pelkään, että musta paljastuu siellä joku paha vamma, kuten että olenkin itse narsisti.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Tai ehkei tätä voi ymmärtää, olisi niin helppoa erota vaan, päivässähän sen.luulisi hoituvan, jos oikeasti haluaisi.
Kommentit (6)
En tajua... Siis jos olet oikean narsistin kanssa niin eikö siinä ole paha olla???!!! Eikö tee mieli pois?
On paha olla ja vähän väliä mietin eroa. Sitä tarkoittankin, normaalisti ihminen eroaisi.
On tosi helppoa alkaa syyttää narsistia tästä, mutta ei hän kuitenkaan mitenkään aseella uhkas jäämään. Se on oikeasti ihan mun oma valintani. Mutta miksi???
Sitä juuri en käsitä!
Todennäköisesti toistat lapsuutesi kaavaa: jompikumpi tai kummatkin vanhemmat narsuja eli tuttua ja turvallista.
Tunnetteko ketään yksityisiä terapeutteja pk-seudulta, jotka ovat hyviä ja suositeltavia, jos menisin juttelemaan?
Mulla on äiti. Siitä syystä olin pitkään narsistin kanssa. Meille kuitenkin syntyi erityislapsi ja rupsahdin. Mies etsi kauniimman naisen :-) onneksi. Pelastus minulle.
Lue paula salomaan kirja narsismin tiedostaminen. Se selittää.