Onko sinulle merkitystä toisten tekemisillä?
Asumme pienessä taloyhtiössä jossa useimmat perheet ovat hyviä tuttuja keskenään ja puuhailevat pihalla yhdessä lasten kanssa. Minä en. Mieheni on aina lasten kanssa pihassa mutta minä en siihen mene. Teen lasten kanssa muita kivoja juttuja. Nyt sitten kuulin että osa näistä mammoista oli ollut näreissään siitä kun minä en ole pihalla. 😄 😱 Voiko tämä olla tottakaan. Miten ihmiset antavat itselleen luvan olla mieltä toisen tekemistä tai tekemättä jättämisestä. 😳 Minua ei heidän mielipiteensä kiinnosta mutta toisaalta tekisi mieli mennä sanomaan ystävällisesti etten kaipaa heidän mielipidettään siihen miten meidän perheemme elää ja mitä valintoja teemme. Varsinkin kun tästä ei aiheudu kenellekään mitään haittaa. Mitä taustalla voi olla? En kai minä niin ihana ja mielenkiintoinen ihminen ole että tämä johtuisi siitä että he haluaisivat viettää aikaa kanssani. 😄 Ja ihan ovat koulutettua ja järkevää väkeä nämä ihmiset. Minun on vaikea ymmärtää tätä.
Kommentit (8)
Melko karmeaa sosiaalista ehdollistamista naapureiltasi. Otan osaa. En itsekään välitä olla pakkotekemisissä muodon vuoksi.
Voiko taustalla olla tosiaan uteliaisuus? 😳 Haluaisin kovasti ymmärtää että miksi heille on niin paljon tällä asialla merkitystä että ihan ääneen kommentoivat.
Otan osaa, tiedän tuon ihmistyypin. Rasittavaa sakkia. Ja jokapaikasta niitä löytyy. Taitavat potea sellaista oman elämän tyhjyyttä ja tekemisen puutetta. Korvaavat sen muita ihmisiä tonkimalla. Olisiko ne niitä ääriextrovertteja, en tiedä.
Aikamoisia kyyläreitä sitä niin naapureina kulm muillakin tahoilla on.
Yleensä ei ole merkitystä. Silloin on, jos niillä on tarkoitus häiritä tai ne häiritsevät muuten elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Asut Suomessa. :)
Tämä ei ole suomalaista, näin tapahtuu vähän eri versioina joka puolella maapalloa.
Uteliaita ne vain taitavat olla ja kokevat sen että et näyttäydy seurassa kiusallisena.