Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastatteluun laittautuneena - Töihin homssuisena. Miksi?

14.05.2016 |

Menen työhaastatteluun aina meikattuna - ei liikaa meikkiä mutta pitkään ja hartaasti olen meikkivoidetta levittänyt. Uskon että hyvään ensivaikutelmaan vaikuttaa paljon ehostettu ulkonäkö. Töihin en ehdi meikata niin paljon aamuvuoroon, mutta ainakin ripsaria laitan ja peitän mahdolliset punoittavat kohdat/finnit. Olen sievä ja hyväihoinen niin sitä ei huomaa. Mutta entä jos iho olisi laikkuinen ja epätasainen tai ulkonäkö ei muuten olisi imarteleva?

Minusta voidaan olettaa työnantajan olettavan, että työntekijän ulkonäkö ei ole silmiinpistävä tai homssuinen. Kuitenkin kassoilla ja muissa palveluammateissa näkee väsyneitä nousin-just-sängystä -lookkeja. Palvelukin on usein sen mukaista mitä ulkonäkö antaa olettaa. Työntekijä tuskin olisi saanut työpaikkaa sillä lookilla. Jos minä olisin työnantaja, odottaisin kassoiltakin siistiä ulkonäköä, ja kyllä, myös miehiltä. Jos miehen naama on finnejä täynnä, toivoisin hänen peittävän niitä. Jos miehellä on pitkä tukka, se pitää pitää kiinni. Huolittelematon ulkonäkö kertoo, ettei työ kiinnosta. Joskus on ihan ok olla homssuinen (myöhästyminen tai muu painava syy) mutta vain joskus.

Ja miksi just ne teini-ikäiset pojat on niitä jotka hengaa työpaikoilla rasvatukkaisena ja finninaamaisena eikä kukaan katso kahta kertaa, mutta naisia kyräillään minkä ehditään? Miehet, ryhdistäytykää sen ulkonäkönne kanssa, pelkkä suihku ei aina riitä.

Viimeksi kun kävin kaupassa minua palveli mustat silmänaluset omaava 40. nainen, joka oli laittanut kampaamattomat ja hyvin juurikasvuiset haalistuneet hiuksensa taakse hiuspannalla. Takana tukka sojotti miten sattuu edessä asiakasta tuijotti krapulaiset, punoittavat silmät. Otsassa sojotti finni jos toinenkin. Ei toivota asiakasta kovin tervetulleeksi uudelleen , vai mitä?

Te jotka luovutatte ulkonäkönne suhteen heti kun työpaikka aukenee, tuotatte pettymyksen työnantajallenne. Ei se työnantaja voi sanoa että meikkaatko vähäsen, mutta niin se ajattelee. Asiakkaiden puheenaihe ostosten jälkeen on kamala ulkonäkösi. Ei kovin hyvää mainosta työpaikallesi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan asiakkaana kiinnosta paskaakaan myyjän ulkonäkö, kunhan palvelu on ystävällistä ja ammattitaitoista.

Vierailija
2/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaiden puheenaihe ostosten jälkeen on kamala ulkonäkösi. 

En ole koskaan puhunut, ikinä, kassan ulkonäöstä ostosten jälkeen, enkä kuullut kenenkään tekevän niin :D. Olen 50+, jonkun verran olen ehtinyt kaupoilla käydä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työssä ei ole tarkoitus tehdä vaikutusta asiakkaaseen niin ei, sillä ei ole mitään merkitystä miltä työntekijä näyttää. Ja ei, kaupankassan ei ole tarkoitus tehdä vaikutusta asiakkaisiin.

Vierailija
4/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ja paskat. Jos mitään puheenaihetta tulee asiakaspalvelijasta, niin se on että hymyilikö hän, tervehtikö hän ja oliko hän muuten pirteä ja positiviinen asiakaspalvelija, joka osasi työnsä ja edes teeskenteli nauttivan siitä.

Homssuinen mutta pirteä, mukava, asiakkaan huomioon ottava asiakaspalvelija on aina 100x miellekkäämpi kuin muka-kaunis pissis joka mielummin katsoo omia kynsiään, silittelee hiuksiaan ja muutenkin kuulostaa työhönsä kyllästyneeltä, hymyäkään ei irtoa. 

Lisäksi, tuskin edes miustan, kuka myyjäni oli ostosten jälkeen, jos hän ei tehnyt mitään palavaa vaikutusta. Ei sillä ulkonäöllä paljoo väliä ole. Asenne ratkaisee!

Vierailija
5/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...yksityisissä firmoissa joutuu ehkä edustamaan työnantajaansa. Tällaisia töitä rekevät esim. pankkien sijoitusneuvojat. Mutta kauppojen kassoille en todellakaan asettaisi ulkonäköpaineita, kunhan osaavat työnsä!

Kampaajien oletan olevan kauniisti kammattuja ja kauneushoitolan työntekijältä odotan huoliteltua ulkonäköä. Ravintolan tarjoilijan on myös hyvä olla siisti, mutta ei välttämättä mitenkään laitettu tai ehostettu.

Itse koen, että töihin meikkaaminen ja hiusten laittaminen on silkkaa energian tuhlausta. Työskentelen julkisen sektorin virastossa.

Vierailija
6/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se krapulaisen punasilmäinen onkin meikannut edellisenä päivänä? Jos minä laitan silmämeikkiä, seuraavana päivänä näyttää, että kuin olisin ryypännyt ja itkenyt yön. Myös tämä siitepölyaika saa aikaan punasilmäisyyttä. Allergialääkkeetkään ei aina auta riittävästi.

Vierailija
7/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Menen työhaastatteluun aina meikattuna - ei liikaa meikkiä mutta pitkään ja hartaasti olen meikkivoidetta levittänyt. Uskon että hyvään ensivaikutelmaan vaikuttaa paljon ehostettu ulkonäkö. Töihin en ehdi meikata niin paljon aamuvuoroon, mutta ainakin ripsaria laitan ja peitän mahdolliset punoittavat kohdat/finnit. Olen sievä ja hyväihoinen niin sitä ei huomaa. Mutta entä jos iho olisi laikkuinen ja epätasainen tai ulkonäkö ei muuten olisi imarteleva?

Minusta voidaan olettaa työnantajan olettavan, että työntekijän ulkonäkö ei ole silmiinpistävä tai homssuinen. Kuitenkin kassoilla ja muissa palveluammateissa näkee väsyneitä nousin-just-sängystä -lookkeja. Palvelukin on usein sen mukaista mitä ulkonäkö antaa olettaa. Työntekijä tuskin olisi saanut työpaikkaa sillä lookilla. Jos minä olisin työnantaja, odottaisin kassoiltakin siistiä ulkonäköä, ja kyllä, myös miehiltä. Jos miehen naama on finnejä täynnä, toivoisin hänen peittävän niitä. Jos miehellä on pitkä tukka, se pitää pitää kiinni. Huolittelematon ulkonäkö kertoo, ettei työ kiinnosta. Joskus on ihan ok olla homssuinen (myöhästyminen tai muu painava syy) mutta vain joskus.

Ja miksi just ne teini-ikäiset pojat on niitä jotka hengaa työpaikoilla rasvatukkaisena ja finninaamaisena eikä kukaan katso kahta kertaa, mutta naisia kyräillään minkä ehditään? Miehet, ryhdistäytykää sen ulkonäkönne kanssa, pelkkä suihku ei aina riitä.

Viimeksi kun kävin kaupassa minua palveli mustat silmänaluset omaava 40. nainen, joka oli laittanut kampaamattomat ja hyvin juurikasvuiset haalistuneet hiuksensa taakse hiuspannalla. Takana tukka sojotti miten sattuu edessä asiakasta tuijotti krapulaiset, punoittavat silmät. Otsassa sojotti finni jos toinenkin. Ei toivota asiakasta kovin tervetulleeksi uudelleen , vai mitä?

Te jotka luovutatte ulkonäkönne suhteen heti kun työpaikka aukenee, tuotatte pettymyksen työnantajallenne. Ei se työnantaja voi sanoa että meikkaatko vähäsen, mutta niin se ajattelee. Asiakkaiden puheenaihe ostosten jälkeen on kamala ulkonäkösi. Ei kovin hyvää mainosta työpaikallesi.

Katsopas, kun me miehet emme ole niin pinnallisia ja niin kovasti sen ulkonäön perään kuin te naiset.

Vierailija
8/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan puhunut, ikinä, kassan ulkonäöstä ostosten jälkeen, enkä kuullut kenenkään tekevän niin :D. Olen 50+, jonkun verran olen ehtinyt kaupoilla käydä..

Et ole tainnut kaveerata nykyisten nuortennaisten kanssa? Niillä muu mielessä pyöri kuin kulli ja ulkonäkö.

Vierailija
9/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kiinnitä huomiota myyjän ulkonäköön. Minua kiinnostaa ystävällinen palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän