Stressi lisää herkuttelun himoa, miten päästä eroon?
Miten kääntää huomio toisaalle kun alkaa tehdä mieli herkkuja? Stressistä nyt ei pääse kokonaan eroon kuin työpaikkaa vaihtamalla, mutta se ei tässä tilanteessa ole ratkaisu.
Kommentit (3)
Minulla on aivan sama. Pakko harjoittaa sitä itsehillintää jo kaupassa, että yritän vaan olla ostamatta mitään herkkuja kotiin. Koska toki ne syön jos ostan. Ikinä ei siis nälkäisenä tai pahalla mielellä kauppaan eikä ostoslistan ulkopuolelta saa ostaa ex tempore karkkia tai sipsiä. Joitain kertoja olen jo ottanut hyllystä jotain pussia käteen mutta laittanut takaisin :)
Lähikauppa on kotoa 400 metrin päässä, mutta tosi harvoin olen sielläkään erikseen käynyt herkkuja ostamassa. Siinä auttaa kai paitsi laiskuus, myös se ettei täysin hetken mielijohteesta voi sinne lähteä herkkuostoksille, kun pitää vaatteita päälle laittaessa, kauppaan kävellessä ja siellä jonottaessa olla täysin varma että kyllä nyt on niin tosi kyseessä että on pakko ostaa herkkuja. Yleensä saa jo torpattua itsensä kotona, että tilanne ei nyt todellakaan ole niin vakava että viitsisin erikseen lähteä karkkia ostamaan.
Kannattaa ostaa laadukasta teetä ja,juoda,sitä stevialla makeutettuna. Teekupposen pituinen breikki on vain hyväksi.
Käännät sen huomion aktiivisesti toisaalle, joko konkreettisella tekemisellä (lenkki, jumppa, kylpy, värittäminen, leffa, kirja tms) tai tiedostamalla "ok, nyt herkkuhimo johtuu stressistä". Itselläni on myös toiminut meditointi, koska se rauhoittaa.