JÄLKIVUODOSTA JA EPPARISTA
JÄLKIVUODOSTA, JA EPPARISTA?
JÄLKIVUODOSTA
synnytyksestä on nyt kaksi ja puoi viikkoa aikaa...
viikko sitten jälkivuoto oli jo vaalenapunaista/vaalean ruskeaa,mutta muuttui sitten yhtäkkiä taas ihan veriseksi. onko normaalia? nyt hieman muuttunut tummemmaksi, ettei aivan kirkasta verta enää..
ja vessa reissujen yhteydessä oon huomannu että sellaisia " hyytymä hitaleita" tippuilee pönttöön..aikas pieniä mutta...
ja kuinka kauan teillä kestäny vuoto?
EPPARISTA
milloin teillä irronneeet ne tikit?
huomaako niitä kun ne tippuilee pois?
kiitos jo vastauksista!!
Kommentit (3)
Kyllä jälkivuotokin voi runsastua, mulla itellä kävi itsellä aivan samalla tavoin, jo niukentunut vuoto alkoi taas ja tuli hyytymiäkin. Mulle sanoi terveydenhoitaja että on aivan normaalia, kun äidin fyysinen aktiivisuus alkaa kasvaa, eli alkaa taas liikkumaan enemmän synnytyksen jälkeen. Vain jos hyytymät ovat kananmunan kokoisia tai vuoto alkaa haista pahalle, on syytä alkaa huolestua. Mulla ainakin muutaman päivän oli runsaampaa vuotoa ja taas alkoi niukentua..
Mutta niitä isoja hyytymiä ei saisi tulla, eikä pahaa hajua. Esikoisen jälkeen mulla jälkivuoto väheni pari viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta runsastu sitten taas ja kokonaisuudessaan se kesti yli 2 kk! Nyt toivon, että loppuisi hieman aikaisemmin...
Kummastelen, eikö sinua käsketty ottamaan yhteyttä neuvolaan/ sairaalaan kotiuttaessa jos jälkivuoto runsastuisi uudelleen?
Ei kuulu asiaan että jo niukentunut vuoto alkaa uudestaan: soitapa ammattilaisille, taitaisi pitää tarkistaa tilanne...
ellu