Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUPARIKIERUKKA? Kertokaa omat kokemuksenne tästä

Vierailija
13.05.2016 |

Harkitsen runsaiden kuukautistenkin uhalla kuparikierukkaa. Laitetaanko niitä helposti synnyttämättömille naisille? Mitä maksaa? Onko kontrolleja usein?

Millasia oireita tuli? Siirryitkö hormonaalisesta ehkäisystä kuparikierukkaan vai "luomuna"?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on nyt 15-vuotias

Ihana poika

Vierailija
2/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko varmaan otattaa pois kun vuodan niin paljon ja en voi syödä rautaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen lisää vielä. Runsaat kuukautiset tuli vasta kierukan myötä. Oli kuin tulisi pissa housuun. Yöside päivälläkin ja silti juoksin heti vessaan joka lorahduksen tunnettuani. Kierrukka poistui kohdunkaulaan ja raskaus alkoi

Älä harkitse

Vierailija
4/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain toisen lapsen jälkeen 5 vuoden kuparikierukan ilmaiseksi. Kuukautiset olivat melko runsaat, ei muuta haittaa. Sen jälkeen vaihdoin hormonikierukkaan ja nykyään ei tarvi kärsiä kuukautisista. Hormonikierukka on tietysti kalliimpi, mutta kyllä valitsen mielummin tämän. (hinta 5v sitten 180e, kuparilla tais olla hinta 80-90e)

Vierailija
5/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jestas, en mä mitään kakaraa vielä halua! :-D

Vierailija
6/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan laiteta mielellään, jos on runsas vuoto. En ole synnyttänyt ja sain sen ilmaiseksi. Ainoostaan käyntimaksu tuli. Ilmeisesti, koska se oli ensimmäinen kierukka. En tiedä toimitaanko näin joka paikassa.

Viikon ajan asennuksesta alavatsakivut olivat järkyttäviä. Ensimmäiset kuukautiset asennuksen jälkeen olivat minulla myös hyvin kivuliaat. Vuoto on lisääntynyt jonkin verran, josta ei itsellä ole juuri haittaa, sillä ennen asennus vuoto oli hyvin niukkaa. Ennen asennusta ehkäisynä oli kondomi. Olen aikaisemmin lopettanut piellerit ja halusin hormonittoman ehkäisyn.

Vierailija
7/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 vuotta ollut käytössä ilman ongelmia.

Vierailija
8/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, valitsin kuparikierukan, koska mulla oli aina ollut niukat ja kivuttomat kuukautiset, enkä halunnut hormonaalista ehkäisyä.. Kuparikierukastapa sitten tulikin 10 päivän kuukautiset, 2-3 päivän ovulaatuokivut ja vuodot. Kivut olivat kuin olisi veistä väännetty vatsassa sekä kuukautisten että ovulaation aikaan.

Vuoden jälkeen vaihdoin Mirenaan, enkä voisi olla tyytyväisempi! Kuukautiset ovat jääneet melkein kokonaan pois, eikä ole kipuja. Mirenan hormonitkin ovat niin paikallisia, että eivät vaikuta elämääni muuten mitenkään.

Vierailija
9/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli käytössä 5 kk kunnes olin raskaana

Vierailija
10/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät kokemukset. Ei haittoja. Valitsin, koska en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
11/11 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ongelmitta käytössä Flexi-T:n pienempi malli 2 vuotta. En ole synnyttänyt. Vuoto on vähentynyt kuparikierukan asentamisen jälkeen, näinkin päin siis tosiaan voi käydä kun hormonitoiminta tasaantuu. Mulla vuoto on sellaista keskivertoa ja poikkeuksellisen tiheä kierto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan