Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tamponeita teinisi käyttää? (eka kokeilu edessä ja koitan ostaa oikean valikoiman)

Vierailija
13.05.2016 |

Kylpyläreissu tulossa ja 15-v:n ensimmäinen tamponikokeilu. Jelpatkaas vähän että millaisen repertuaarin hommaan?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole yhtään teinityttöjen vanhempia? Itsellä kierukka ollut 15 vuotta niin olen vieraantunut koko asiasta. Siihen asti käytin kuukuppia.

-ap

Vierailija
2/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes koskaan kertonut äidille kuukautisteni alkamisesta :(

Eikä äiti koskaan edes kysynyt tai antanut rahaa siteiden tai tamponien ostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta vaikka kahta erilaista, pienintä kokoa, asettimella ja ilman. Teini sitten kokeilee ja katsoo mistä tykkää.

Vierailija
4/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään. Itse asiassa olisi ollut painajainen jos äiti olisi ruvennut jostain tamponeista kohkaamaan, halusin hoitaa intiimiasiat itsekseni.

Vierailija
5/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin teininä ministä. Mun mielestä kannattaa ostaa asettimellinen, eli Tampax, se on helpompi laittaa sisään ja se on myös miellyttävämpi vetää ulos, koska Tampax laajenee sekä pituus- että leveyssuunnassa.

Vierailija
6/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä teinityttönä kehotan ostamaan mini kokoa ilman asetinta (eli niitä jotka on ob:lla ja libressellä ainakin keltaisessa paketissa). Tietysti jos vuoto on voimakasta niin voi ostaa normaaleja kanssa, että voi siirtyä niihin, mutta noilla mineillä on hyvä harjotella. Ja ilman asetinta, koska niin ainakin mun mielestän oli helpompi harjotella, vaikka asettimellinen voi olla kivempi.

Vierailija
7/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettimella olevat varmaan helpompia ja pientä kokoa. Mä ostin molemmille tyttärille kyllä melko nopeasti kuukupit eikä ne sit enää muuta suostuneetkaan käyttämään.

Vierailija
8/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään. Itse asiassa olisi ollut painajainen jos äiti olisi ruvennut jostain tamponeista kohkaamaan, halusin hoitaa intiimiasiat itsekseni.

Kyllä mäkin kuukautisia häpeilin (ei minusta hyvä asia), mutta kyllä mä äidille kerroin. Äiti oli hyvissä ajoin ostanut sidepaketin valmiiksi tiettyyn paikkaan ja sanonut, että pitää sitten kertoa hänelle, kun kuukautiset alkaa. Ja itse vanhempana (joskin poikien vanhempana), olen sitä mieltä, että kyllä ne tyttären kuukautiset äidille kuuluu edes sen verran, että äidin pitää tietää kuukautisten alkaneen. Paras tilanne on kyllä se, että niistä intiimiasioista voi myös keskustella luottamuksellisesti, kuten ystäväni tyttärensä kanssa. Niin, ja oon myös sitä mieltä, että vanhempien kuuluu antaa rahaa tai ostaa tytölle kuukautissuojat.

Vierailija
9/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä tamponeja, koska ei halua, enkä halunnut itsekään kuin vasta vuosia myöhemmin. Kysy tyttäresi mielipidettä, mitä hän haluaa ja haluaako edes kylpylään kuukautisten aikana.

Vierailija
10/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOo ei minunkaan äitini. Olinkin ihan paniikissa kun 11-vuotiaana kuukautiset alkoi enkä tiennyt niistä yhtään mitään. Vessapaperilla sitten hoidin hommat ennen kuin tajusin äidin side"kätkön" ja pöllin sieltä. Omilleni haluan vähän toisenlaisen suhteen asioihin.  Tiedän että on noloa, siksi en lapselta kysykään että minkäslaisia tamponeita ostetaan vaan ostan ne valmiiksi.

-ap

Vierailija
11/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa teinilleni minkäänlaisia tamponeja. Minusta niitä.on hyvä käyttää vasta seksin alettua, jos ollenkaan.

Itse olen käyttänyt aina vain siteitä. Äitini kyllä osti mulle monenlaisia tamponeja, mutten edes kokeillut niitä.

En suosittelisi uimista tamponin kanssakaan kuukautisten aikana. Vettä voi mennä uidessa tanponiin ja veri on hyvä elatusaine ja sitä myötä kulkeutuu kohtuun bakteereja. Voi tulla kohtutulehdus.

Teinilläni alkoi kuukaitiset etelän lomalla. Harmi juttu, mutta sitten ei vaan voinut enää uida.

Vierailija
12/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio ostaa teinilleni minkäänlaisia tamponeja. Minusta niitä.on hyvä käyttää vasta seksin alettua, jos ollenkaan.

Itse olen käyttänyt aina vain siteitä. Äitini kyllä osti mulle monenlaisia tamponeja, mutten edes kokeillut niitä.

En suosittelisi uimista tamponin kanssakaan kuukautisten aikana. Vettä voi mennä uidessa tanponiin ja veri on hyvä elatusaine ja sitä myötä kulkeutuu kohtuun bakteereja. Voi tulla kohtutulehdus.

Teinilläni alkoi kuukaitiset etelän lomalla. Harmi juttu, mutta sitten ei vaan voinut enää uida.

Miksi?

Vierailija
13/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nykyteinit kuukautisia enää häpeile?

Mun teinini ainakin jopa unohtelee vessan lattialle avonaisia käytettyjä siteitä, joista aina sanon, että vie siteesi roskikseen. Vähän harmittava tapa, kun voi huolimattomuuttaan sitten jättää jossain kyläpaikassakin.

(Ei oo vessaroskista, kun mä joutuisin sen kumminkin päivittäin tyhjentämään hajun takia. Mä ja tyttö voidaan viedä keittiön roskikseen. Matkaa 5 metriä. Se täyttyy muutenkin päivittäin ja on järkevää tyhjentää.)

Vierailija
14/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttänyt tamponeita kuin vasta vuosien päästä kuukautisten alkamisesta. Miksi sinne kylpylään pitää änkeä kuukautisten aikana?

Vierailija
15/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampaxin asettimellisia! Pearl versioit varsinkin hyviä, sillä ne ovat sellaista liukkaampaa muovia ja huomattavasti mukavampia kuin pahviset versiot :) ja suosittelen kyllä ehdottomasti asettimellisia, itsellä menkat ollut 6 vuotta ja n. 4 vuotta käyttäny tamponia ja vieläkään en saa laitettua tarpeeksi syvälle sellaista, missä ei asetinta ole. Tuntuu pahalta. Asettimellisia ehdottomasti siis ja mielellään vielä pearl

Vierailija
16/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käyttänyt tamponeita kuin vasta vuosien päästä kuukautisten alkamisesta. Miksi sinne kylpylään pitää änkeä kuukautisten aikana?

No siksi kun noilla kahdella on kuukautiset ihan eri aikaan, eli jommalla kummalla tuntuu aina olevan. Kuukautisten kanssa pitää opetella vaan elämään

-ap

Vierailija
17/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään osata enää sanoa 'tyttäresi' kun se 'teini ' on niin trendikäs sana änkeä joka paikkaan ? Minulla kuukautiset muuten alkoivat jo  12-vuotiaana,enkä siis ollut vielä 'teen-ager' vaan olin 'twelve'...

Miksi muuten tuo  'teini' ,kuten eräskin täällä hiljan kysyi,tarkoittaa tällä palstalla  aina  ja vain nimenomaan tyttöä ?

Täällä ei esim. kysytä "Missä iässä teinisi alkoi ajaa partaansa?"

Ei siellä Yhdysvalloissakaan pelkkä 'teenager' riitä tekstissä muuksi kuin ikämääreeksi. Koska siellä taas  käytetään sanoja 'he' ja 'she' ,lauseesta näkyy siis

heti kummasta on kysymys,tytöstä vaiko pojasta. Täällä ei.  

" What your teen  usually has for a lunch? ", tai " At what time your teen-ager  usually comes home from school ?" sopisivat ehkä otsikoksi johonkin yleisluontoiseen lehtiartikkeliin (joissa nimenomaan sitten keskityttäisiin vaikka siihen terveelliseen ravitsemukseen tai puhuttaisiin kotiintuloajoista,mutta ihmisten väisessä keskustelussa se olisi kyllä todella 'kökköä' puhetta.

'Kysymys teille äideille :Mitä kuukautissuojaa tyttäresi käyttää?' Olisi ihan kunnollista suomea,koska tuostahan siinä nyt on kysymys. (kaikkihan  muuten eivät ehkä käytä tamponeja,vaan jotain muuta kuukautissuojaa,esim. sidettä tai kuukuppia)

Ärsyttää ja sieppaa  niin tuo jatkuva 'teini'-hokeminen. Kyllä mielestäni meidän,niin äitien kuin tytärtenkin pitäisi Suomessa pystyä kommunikoimaan keskenämme,suoraan sanoen: ilman koko tuota sanaakin.

Vierailija
18/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Äikänope' kirjoitti:

Eikö nykyään osata enää sanoa 'tyttäresi' kun se 'teini ' on niin trendikäs sana änkeä joka paikkaan ? Minulla kuukautiset muuten alkoivat jo  12-vuotiaana,enkä siis ollut vielä 'teen-ager' vaan olin 'twelve'...

Miksi muuten tuo  'teini' ,kuten eräskin täällä hiljan kysyi,tarkoittaa tällä palstalla  aina  ja vain nimenomaan tyttöä ?

Täällä ei esim. kysytä "Missä iässä teinisi alkoi ajaa partaansa?"

Ei siellä Yhdysvalloissakaan pelkkä 'teenager' riitä tekstissä muuksi kuin ikämääreeksi. Koska siellä taas  käytetään sanoja 'he' ja 'she' ,lauseesta näkyy siis

heti kummasta on kysymys,tytöstä vaiko pojasta. Täällä ei.  

" What your teen  usually has for a lunch? ", tai " At what time your teen-ager  usually comes home from school ?" sopisivat ehkä otsikoksi johonkin yleisluontoiseen lehtiartikkeliin (joissa nimenomaan sitten keskityttäisiin vaikka siihen terveelliseen ravitsemukseen tai puhuttaisiin kotiintuloajoista,mutta ihmisten väisessä keskustelussa se olisi kyllä todella 'kökköä' puhetta.

'Kysymys teille äideille :Mitä kuukautissuojaa tyttäresi käyttää?' Olisi ihan kunnollista suomea,koska tuostahan siinä nyt on kysymys. (kaikkihan  muuten eivät ehkä käytä tamponeja,vaan jotain muuta kuukautissuojaa,esim. sidettä tai kuukuppia)

Ärsyttää ja sieppaa  niin tuo jatkuva 'teini'-hokeminen. Kyllä mielestäni meidän,niin äitien kuin tytärtenkin pitäisi Suomessa pystyä kommunikoimaan keskenämme,suoraan sanoen: ilman koko tuota sanaakin.

Tytärhän voi olla jonkin muun ikäinen kuin teini-ikäinen. Jos esimerkiksi mun äitini tulisi vastaamaan ketjuun Mitä kuukautissuojaa tyttäresi käyttää, että kuppia ja kestositeitä, mitä aloittaja sillä tiedolla tekisi? Aloittajahan haluaa tietää juuri teini-ikäisen tytön tamponinkäytöstä. Kamaan.

Vierailija
19/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, voi reps :D. Otsikko oli tuollainen siksi koska kyse ei ollut kuukautissuojista ylipäätään vaan tamponeista, kaksi eri asiaa. Minua ei myöskään kiinnosta kenenkään aikuiset tyttäret, koska kyse on TEININ ensimmäisestä tamponikokeilusta. Mutta kiva kun aihe kiihoitti sut noin pitkään vastaukseen :D

-ap

Vierailija
20/65 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksesta oli myöskin vedettävissä se johtopäätös että teini on tyttö eikä poika :D

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan