Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin "kotimaisuus" on manipuloitua todellisuutta!

Vierailija
13.05.2016 |

Eipä ihme että kotimainen on siellä "edullista", siksipä sinne ei laatutuotteita kaipaava eksykään!

http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2016/05/13/mt-lidlin-ulkomaista-tarj…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saisivat tuoda kaiken muualta ja myydä halvalla. Kotimaisuus on mulle turha arvo.

Vierailija
2/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Lidlin lihat on joka tapauksessa hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Suomen lipun käyttöön voisi laittaa jonkinlaisen säädöksen, ettei lippua tai muuta erehdyttävää kuviota saisi käyttää sellaisten tuotteiden yhteydessä, joita ei ole valmistettu suomessa. Samoin voisi kieltää "design from finland" -tyyppiset lauseet, joilla luodaan valheellista kuvaa suomalaisesta tuotteesta. Mielestäni Arabialla ja Iittalalla ei ole esimerkiksi minkäänlaisia perusteita käyttää minkäänlaista Suomeen viittaavaa ilmausta omassa mainonnassaan.

Vierailija
4/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot liikaa scifi-shaissea. Todellisuutta ei pysty nykykeinoin manipuloimaan. Se jokaiselle se oma olemassaoleva.

Sensijaan kuluttajaa voi harhauttaa väärillä tuotemerkinnöillä.

Vierailija
5/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällasesta mitään välittää? Jos Lidl haluaa laittaa Suomen lippuja vaikka joka tuotteeseen, niin ihan sama. Ostan sieltä joka tapauksessa valtaosan ruoastani, koska varsinkin K nyhtää ruoasta paljon rahaa.

Vierailija
6/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paskanhailee mistä ne ruoat tuodaan. Ostan joka tapauksessa jos hinta ja laatu kohtaa.

Vierailija
7/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta pätkääkään. En ole kiinnostunut mistään Suomi- tai Suomenlippu-mainoksista. Lidlissä on hyviä tuotteita edullisesti ja siksi käyn siellä. Olkoon ulkomaisia tuotteita.

Vierailija
8/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuluttaja välittää ja haluaa tietää mistä ruoka on peräisin. Minä olen sellainen kuluttaja, enkä likikään ainoa laatuani.

Vierailija
9/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sattuneet katsomaan muiden kauppaketjujen myymiä "kotimaisia" tuotteita tarkemmin? Melkein kaikissa paketeissa lukee, että osa raaka-aineista tulee ulkomailta, joten eivät nekään ole kotimaisia. Satuinpa vain huomaamaan tässä joku päivä Piltti purkistakin, lukee tosin vain hyvin hyvin pienellä niissä paketeissa.

Vierailija
10/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa erehdyksissä ostanut saksalaista possua. Syönyt oon, mutta mieluummin tuen kotimaista tuotantoa.

Tekeehän moni suomalainen firma tuotteensa ulkomailla.. mielikuva suomalaisuudesta, vaikka osa esim Vaasan leivistä on tehty Liettuassa... näitä vissiin lidl mainostanut kotimaisina?

Vierailija
11/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suomalaisuus ole aina mikään laadun tae. Esim. Vaasan leipomo käyttää ruispaloissaan Baltiasta tuotua ruista, johon on ruiskutettu glyfosaattia tuleentumisvaiheessa. Suomessahan näin ei saa tehdä.

Vierailija
12/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisena minua ei kiinnosta tippaakaan mistä LIDL:n ruoka tulee. Sieltä on ostettava, mistä halvimmalla saa. Ikävä kyllä.  (ps. enkä elä tukien ja avustusten varassa)

Vierailija
13/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on mun mielestä "Suunniteltu suomalaisille" ja sit kyljessä Suomen lippu.

Vierailija
14/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atria, HK, Saarioinen yms käyttää myös ulkolaista lihaa..

Vierailija
15/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atria, HK, Saarioinen yms käyttää myös ulkolaista lihaa..

Ja lidlin tuotteet on pääasiassa atriaa ja hk:ta.

Kävin jääkaapista katsomassa jauhelihan ja porsaan ulkofileen valmistajan.

Grillimaisterin marinoitu porsaan ulkofile, valmistaja Pouttu Oy

Reilu sika-nauta jauheliha, valmistaja Oy Snellman

Broileri on yleensä HKScanin valmistamaa.

Vierailija
16/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisena minua ei kiinnosta tippaakaan mistä LIDL:n ruoka tulee. Sieltä on ostettava, mistä halvimmalla saa. Ikävä kyllä.  (ps. enkä elä tukien ja avustusten varassa)

Sama täällä. Koska maailma kuitenkin on globalisoitumassa kovaa vauhtia, käytän ihan iloisesti miltä tahansa maailmankolkalta tulevia tuotteita, kunhan ne miellyttävät minua maultaan, laadultaan ja hinnaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän