Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten vanhemmat oletteko paljon pois töistä lasten sairastumisen takia?

Vierailija
13.05.2016 |

Oon jonkun aikaa ollut töissä, ja poissaoloja tullut jo paljon. On ollut vesirokkoa ja mahatautia ja flunssaa yms. Työnantajaa varmaan tympii.. Mietin että pitäisikö vaan suosialla olla kotona kun ei tämä työssäkäynti meinaa onnistua..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta nyt jo koululaisia.

Poissaoloja lasten takia kun olivat pieniä ollut yhteensä joku 10 kertaa.

Onhan se ärsyttävää kun tietyt ihmiset on joka listalla pois pari pvää.

Vierailija
2/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti aina, kun lapsi on kipeä. Haluan itse jäädä lapsen kanssa kotiin, vaikka mieskin voisi jäädä. Ensimmäinen vuosi päiväkodin aloittamisesta oli pahin, tuntui että lapsi oli jatkuvasti kipeä ja minä pois töistä. Vuosi vuodelta sairauspoissaolot vähentyneet, kun lapsi enää 1-2 krt/vuosi kipeänä. Olen työssä, jossa olen korvattavissa sijaisella, eikä työt ns. kasaannu poissaolojeni aikana. Kertaakaan en ole kokenut huonoa omaatuntoa lapsen sairastaessa, mutta auta armias jos itse on kipeä, niin ei millään kehtais jäädä kotiin vaikka ei olisikaan työkuntoinen. Mikähän siinäkin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko ajan lasten kanssa, sillä nuoret lapset tarvitsevat äitiä. Mies tuo rahan kotiin, jotta voin omistautua täysin lapsille. Mielestäni on sairasta, että naiset uhraavat lapsensa ja perheensä työlle ja tunkevat heidät väkisin johonkin päiväkoteihin. Mielestäni tällaisten naisten ei edes pitäisi hankkia lapsia, sillä kaikkein parasta lapsille on olla oman äitinsä kanssa ja kasvaa siinä turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
4/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan ärsyttävää, mutta minkäs sille voi? Kiva että sulla on ollut hyvä tuuri, ja lapset on ollut terveenä! Ap.

Vierailija
5/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä meillä töissä aina pikkulasten (alle 10v) sairauksien takia poissa samat vanhemmat.

Olen yh ja yksi lapsi. Lapsen täyttäessä 2v, menin takaisin töihin. En ole edes läheskään joka vuosi ollut poissa lapsen sairauden takia. Keskimäärin 2 päivää/vuosi luulisin ja lapsi kohta jo sen 10v.

Vierailija
6/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 3-4 päivää vuodessa per lapsi ja mies saman verran. Meillä 3 lasta. Molempien työnantajat vaatii, että poissaolot jaetaan puoliksi.

Vierailija
7/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tarve vaatii. Työni on niin karseaa, käytän kaiken mahdollisuuden olla sieltä pois. Metsä vastaa just niinkun sinne huudetaan, kun työnantajalle ei mikään riitä eikä kiitosta heru vaikka kuinka venyy, niin minä vastaan näin.

Vierailija
8/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä meillä töissä aina pikkulasten (alle 10v) sairauksien takia poissa samat vanhemmat.

Olen yh ja yksi lapsi. Lapsen täyttäessä 2v, menin takaisin töihin. En ole edes läheskään joka vuosi ollut poissa lapsen sairauden takia. Keskimäärin 2 päivää/vuosi luulisin ja lapsi kohta jo sen 10v.

Miksi tätä alapeukutettiin?

Uskoisin, että vanhemmat, joilla on paljon lapsi sairas -päiviä eivät kaikki ole poissa samasta juurisyystä.

- osalla lapset ovat sairaampia kuin toisilla

- osalla ei ole puolisoa tai isovanhempia, jotka voisivat myös hoitaa sairasta lasta välillä

- jotkut voivat tehdä etätöitä lapsen ollessa sairas eikä silloin olla pois töistä

- osalla työmotivaatio-ongelmia ja herkkä kynnys jäädä kotiin (ei haeta muita ratkaisuja ja/tai annetaan lapsen olla pois koulusta jo pienen nuhan takia tms)

Vierailija
9/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutettiin?

Uskoisin, että vanhemmat, joilla on paljon lapsi sairas -päiviä eivät kaikki ole poissa samasta juurisyystä.

- osalla lapset ovat sairaampia kuin toisilla

- osalla ei ole puolisoa tai isovanhempia, jotka voisivat myös hoitaa sairasta lasta välillä

- jotkut voivat tehdä etätöitä lapsen ollessa sairas eikä silloin olla pois töistä

- osalla työmotivaatio-ongelmia ja herkkä kynnys jäädä kotiin (ei haeta muita ratkaisuja ja/tai annetaan lapsen olla pois koulusta jo pienen nuhan takia tms)

Varmaan siksi, että oli aika kärkäs ja vihjaileva kommentti, jos sen niin tahtoo ottaa. Mutta kyllä esimerkiksi eron huomaa minun ja sisaren lapsissa. Minun lapsi ei sairasta juuri koskaan, joten mulla ei poissaolojakaan tule, kuin ehkä kerta vuoteen. Sisaren lapsi sairastaa jatkuvasti kaiken mahdollisen ja miehensä kanssa puolittavat töistä poissaolot, silti sisareni on pari kertaa kuukaudessa pois töistä. Toisten lapset vaan sairastaa kaiken, eikä sille minkään voi.

Vierailija
10/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pois töistä n 1-2 krt/kk lasten sairastelujen vuoksi. Se harmittaa työnantajan puolesta, ja pyrinkin aina tekemään hyvää työtä ja osoittamaan kiitollisuuteni työpaikasta, josta tykkään tosi paljon. Mutta silti lapset menevät edelle, tiedän miten tärkeää on, että oma äiti (tai isä) hoitaa lapsen sairastaessa.

Vierailija
11/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen olin enimmäkseen kotona lasten kanssa, koska voin tehdä töitä etänä ja vaimon tehtäviin on käytännössä pakko hankkia sijainen. Eihän työtahti ihan sama ole kotona sairaan lapsen kanssa, mutta jotain kiireellisimpiä hommia voi hoitaa.

Ja oli kausia, jolloin mollemmat lapset olivat vuorotellen kipeitä, joten poissaoloa tuli melkoisesti.

Vierailija
12/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ärsyttävää muille työntekijöille, mutta eipä sille mitään kukaan voi. Meillä onneksi voi tehdä etäpäiviä ja hoitaa puolikuntoista lasta kotona, jolloin omat työt eivät kaadu muiden niskaan.

Vierailija
13/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheltä yhden tuttavaperheen touhua seuranneena on sanottava, että kyllä työmotivaatiolla ja sillä, kuinka helposti töistä voi olla pois on joissain tapauksissa iso vaikutus sairauspäivien määrään. Ko. perheessä molemmilla vanhemmilla on mahdollisuus tehdä "etätöitä", mutta ne päivät säästetään toisaalle ja lapsi sairastaa monta kotipäiviä vaativaa yskää kuukaudessa... Meillä miehen kanssa molemmilla on työ, josta poissaoleminen aiheuttaa isoja ongelmia työpaikalla ja useiden tuntien työn, jotta pois voi ylipäätään olla, joten meidän lapset myös sairastavat vähemmän.

Vierailija
14/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi ei tavallaan ole ongelma. Työskentelen palkalla, joka muodostuu suurimmaksi osaksi provisiosta. Niin kauan kuin teen tavoitteeni se on työnantajalle ihan sama missä olen tai montako päivää kuussa hoitamassa lasta. Etätyökin toimii meillä ja pääsen kotoa kaikkiin firman järjestelmiin kiinni. 

Usein valitetaan provisiopohjaisesta palkasta, mutta on siinä hyvätkin puolensa jos sopimus on kaikille osapuolille reilu.

Vierailija
15/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja onneksi ovat olleet terveitä. 1-2 krt / vuodessa ollaan oltu kotona. Mieheni kanssa vuorotellaan sitten, eli minä olen yksi päivä ja hän sitten vaikka 2 päivää.

Minulla myös semmoinen työ, että lapsen voi ottaa mukaan ja tehdä tärkeimmät asiat. Eli käytän tätä jos lapsella on toipumispäivä tai esimerkiksi silmätulehdus. Silloin teen puolikkaan päivän lapsen voinnin mukaan, ja sitten lähdetään kotiin.

Minulla on onneksi kiva työnantaja joka hyväksyy lapsen toimistolle.

Mikäli lapsella on vatsatauti niin silloin ei tulla töihin, silloin levätään kotona, joko minun tai mieheni kanssa.

Vierailija
16/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin töihin kun lapsi 1,5v ja kohta on 2v. Olen ollut 3 päivää töistä pois kun lapsi sairas. Tosin teen 2-3työpäivää viikossa.

Vierailija
17/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaura alkoi 3-vuotiaana ja lapsi nyt 9v. 1-2 kertaa on ollut kipeänä per vuosi, joista 1 kerran oltiin kaikki vuorollamme/osin samaan aikaan vatsataudissa.

Iskä on hoitanut puolet poissaoloista, neuvolista/hammaslääkäreistä/vanhempainvarteista, vähän kummankin työtilanteen mukaan.

Vierailija
18/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset sairastaa paljon, kannattaa tarkistaa esim. perheen ruokavalio. Paljon kasviksia ja marjoja ja monipuolista ruokaa. Vitamiinit ja maitohappobakteerit käyttöön! Ja hyvä käsihygienia pitäisi opettaa lapsille mahdollisimman pienestä ja olenpa huomannut että koululaistenkin kanssa sitä joutuu vielä kertailemaan.

Tämän kommentin ei ole tarkoitus olla syyllistävä tms. Niinhän se valitettavasti menee, että sairastut, saat antibioottikuurin joka vetää vastustuskyvn alas ja sairastut pian taas. Kierre on valmis. Noita kuureja pitäs syöttää lapsille harkitummin. (mikä on tietenkin lääkärin tehtävä)

Alkuperäiseen kysymykseen: olen ollut lasten takia pois töistä max. 1 pv vuodessa ja oman sairauden takia vielä harvemmin. Kuulen töissä usein ihmetteluä siitä kuinka lapseni ovat niin terveitä. olen onnekas!

Vierailija
19/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla päiväkotiuraa takana 2 vuotta. Iät 4,5v ja 3v. Kertaakaan en ole töistä/koulusta (opiskelen sairaanhoitajaksi ja teen keikkatöitä) ollut pois lapsen sairastelun vuoksi; lapset eivät sairasta.

En ole hygieniahysteerikko: saavat imeskellä keppejä, kädet toki pestään vessakäyntien jälkeen jne. Ruoka monipuolista kasvisruokaa (syövät pk:ssa liharuokaa).

Imetän myös iltaisin lapsiani, tai no esikoinen ei enää halua, mikä on ihan fine. Ravinnollista merkitystä tällä tuskin on, mutta ehkä vastustuskyky on sen vuoksi hyvä.

Vierailija
20/20 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani ei juurikaan ole sairaspoissaoloja tullut lasten takia. Hänellä on etätyöoikeus, joten tekee töitä lähes aina kotona kun jompikumpi hänen lapsistaan sairastuu. Ja jos on ollut sovittuna asiakastapaamisia tai jotain muuta, joissa on läsnäolopakko niin minä hoidan sen aikaa. Olen kotihoidontuella kotona vielä toistaiseksi, joten lasten hoito on helppo vielä järjestää.

Mielelläni hänen lapsiaan hoidan kun mies vastavuoroisesti auttaa minua poikani kanssa. Noin kuukausi takaperin olimme poikani kanssa yhtäaikaa 38 asteen kuumeessa ja mies teki etäpäivää kotona, että minä saan myös levähtää.

Tavoitteena on myös jakaa näitä poissaoloja jos pääsen takaisin opiskelemaan syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme