Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö synttäreillekään pukeuduta nykyisin juhlavaatteisiin?

Vierailija
23.02.2006 |

Tyttäreni oli eilen kaverinsa 7v syntymäpäivillä. Ainakin puolet tytöistä oli pukeutunut ihan arkivaatteisiin, tavalliset housut ja paita. Minusta pitäisi juhlistaa sankarin päivää ainakin pukeutumalla vähän juhlavasti. Tuon ikäisillä tuskin on kiinni siitä, että ei suostuisi laittamaan mekkoa tai hametta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen huomannut saman asian, mutta ei se minua häiritse.Osalla vieraista hieno mekko ja pojilla myös vähän paremmat vaatteet ja toisilla ihan tavalliset vaatteet. Poikani laittaa ihan mielellään vähän paremmat vaatteet synttäreille. Kukin taaplaa tyylillään.

Vierailija
2/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli farkut ja paita. Harva suostuu mekkoa laittaan. Tietty ei voi yleistää, joukossa on poikkeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vieraat olivat vasta 2-4 -vuotiaita, mutta silti. Minun pojallani oli kauluspaita ja slipoveri, kaikki muut olivat jossain tavallisissa t-paidoissa.

Vierailija
4/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt tässä voisi viimeistään opettaa lapsille asiallista pukeutumista, vaikka kauppaan mentäisiinkin haalareissa.

Vierailija
5/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 7-vuotias ainakin laittaa mielellään mekon.

2-4-vuotiaan olllessa kyseessä, pitäisi minusta vanhempien pukea lapsensä juhlavaatteisiin.

Meillä tosin kohta 4-vuotias poika on aika ronkeli juhlavaatteiden kanssa, mutta annan yleensä valita kahdesta ja sanon, että juhliin ei voi mennä, jos ei laita parempia vaatteita. ei kaikessa voi antaa periksi. Entäs jos tuleekin häät ja 4-vuotias ei suostu laittamaan kun college-puvun?

Pienestä pitäen on opittava, että juhliin pukeudutaan juhlan arvon mukaan.

Vierailija
6/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin pukeutuminen kuuluu minusta ihan peruskäytöstapoihin, ja nuorena se vitsa on väännettävä..

Eskarilaiseni (poika) on ollut viime aikoina useimmillakin synttäreillä, johon mennään suoraan eskarista/päivähoidosta. Silloin ei tietenkään voi laittaa aamusta asti " viimeisenpäälle" -vaatteita niin kuin vaikka mummon synttäreilel (suoria housuja, paitaa, solmiota jne.), mutta mitään verkkarilinjaa en ole silloinkaan hyväksynyt. Esim. siistit farkut/rennot puuvillahousut + kauluspaita tai kiva neule ovat mielestäni ok.

Vierailija
7/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin se että monesti on nyt ollut juhlien sankari ihan tavallisissa vaatteissa niin että lapsemme on näyttänyt aika hölmöltä pyntättynä kun ei sankarillakaan ole gollareita kummempaa päällä.

Vierailija
8/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti opettajien erikseen käskeä pukeutumaan tilanteen edellyttämällä tavalla, ja silti osa oli tullut farkuissa paikalle. Törkeetä!

Vierailija
9/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni valitti että KELLÄÄn ei ole nykyään hametta, ja siis hame oli ihan trendikäs H&M:n hame eikä mikään mummon puhvipitsiverho.

Annoin laittaa siistit mustat housut ja kauniin puseron.

Tuli tyttön synttärit seuraavaksi, ja en halua olla kauhean pinnallinen (mitä kuitenkin hiukan olen) MUTTA vain yksi tytöistä oli pukeutunut muihin kuin jumppatrikoisiin tai toppahousuihin. ja tyttöjä oli 13 ja kutsut olivat puoli kuudesta eteenpäin, ettei oltu tultu suoraan koulusta.

Oon sitten vissiin turhankin nipo, mutta mun mielestä se on vaan kohteliasta pukeutua siistimmin jos kylään mennään.

Vierailija
10/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että marimekon raitapaidat on jotenkin sopivia juhlavaatteita edes 1-vuotiaalle. Ja joku mukana olleista äideistäkin oli farkuissa. Meni koko päivä pilalle.

Vierailija
11/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tietysti vähän noloa, mutta kyllä silti juhlavaatteet pitää olla.

Vierailija
12/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tosi epäkunnioittavaa sankaria kohtaan =) meillä lapset puetaan juhliin siisteihin vaatteisiin.

kaikista järkyttävintä musta oli kun oltiin hautajaisissa ja siellä oli lapsia ihan tavallisissa värikkäissä college puvuissa, veivät vanhempien kanssa kukkia arkulle lippis päässä yms...mun mielestä ihan järkyttävää...

Vierailija
13/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia, että tulevat paikalle ja että kaikilla on kivaa!!

Ei oo vielä kertaakaan kukaan neljästä lapsestani valittanut, että synttärit olis menny pilalle sen takia, että jollakin on VÄÄRÄT vaatteet!!

EI me ainakaan viikon kuluttua juhlista mietitä sitä, miten kukakin oli pukeutunut, vaan sitä, miten kiva kun Matti ja Maija oli paikalla ja juhlissa oli kivaa!!

Vierailija
14/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ymmärrän hyvin, ettei juhliin (edes pienempiin sellaisiin) mennä kuluneimmissa vaatteissa, mutta ei kai nyt joka kissanristiäisiin tarvitse juhlavaatteita laittaa? Kaipa siistit vaatteet käyvät, vaikka olisivatkin farkut. Eikä tyttöjen ole pakko pukeutua hameisiin, kaikki eivät niistä oikeasti pidä. Lapsien pitää olla lapsien näköisiä eikä vanhempien pukemia pikku nukkeja/aikuisia.

Ja oliko se 10, joka päivitteli, että vanhojenpäiville ei oltu pukeuduttu. Ne vanhathan sitä juhlaa viettää ja he pukeutuvat. Ei katsomaan tuleville ole mitään pukukoodeja.

Vierailija
15/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omallanikaan ei nyt ollut sen kummempaa, kun siistit farkut ja kauluspaita, mutta olin kyllä suorastaan pettynyt toisten lökövaatteista. Se söi synttäreiden " juhlavuutta" . Hauskaa tosin näytti silti olevan!

Vierailija
16/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta lapsuudestani muistan muutamat synttärit. synttärisankarin vanhemmat olivat keksineet kaikkia kivoja leikkejä tms. Ei voinut pukeutua prinsessamekkoon, kun tiesi sellaisen olevan vain tiellä.

Vierailija
17/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit yms. juhlatilanteet on just niitä tilanteita, jotka jää lapsille mieleen, ja niissä jos jossakin on hyvä tilaisuus opettaa tapakulttuuria. Jos hame ei miellytä, nii sitten jotain muuta vähän siistimpää. Mua ainaki ärsytti, kun mentii 3-vee synttäreille, laitettii siisti plyyssimekko päälle ja tukka kiinni, nii siellä synttärisankari sit oli raitapaidassa ja kollareissa niinku minä tahansa arkipäivänä.

Vierailija
18/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syntymäpäiväkutsuille ja sukupäivällisille pukeudutaan asianmukaisesti. Mitään mekkoja ei tyttöjenkään tarvitse pitää, riittää että on siisti paitapusero ja housut (farkutkin kelpaa).

On huonoa käytöstä vanhemmilta, jos lasta ei pueta tilanteen edellyttämällä tavalla. On meilläkin kokemuksia syntymäpäiväsankarin päiväkotivaatepukeutumisesta. Miksi sitten nähdä vaivaa kutsua ihan kortin ja vastauspyynnön kanssa, jos päälle ei löydy mitään siistiä.

Tuo collarivaatteet hautajaisissa oli kyllä kaiken huippu. Surullista.

Vierailija
19/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

synttärit yms. juhlatilanteet on just niitä tilanteita, jotka jää lapsille mieleen, ja niissä jos jossakin on hyvä tilaisuus opettaa tapakulttuuria. Jos hame ei miellytä, nii sitten jotain muuta vähän siistimpää. Mua ainaki ärsytti, kun mentii 3-vee synttäreille, laitettii siisti plyyssimekko päälle ja tukka kiinni, nii siellä synttärisankari sit oli raitapaidassa ja kollareissa niinku minä tahansa arkipäivänä.

Vierailija
20/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauhuissani kun olimma viime kesänä rippijuhlissa ja sinnekkään ei oltu pukeuduttu..Oli kyllä noloa kun perheeni oli pukeutunut mutta rippilapsen äiti oli t-paidassa eikä ollut laittautunut ollenkaan,sisarrukset olivat kuin suoraan pellekirjasta...Mä olen kyllä sen verran vanhanaikainen että pukeudun ja niin myös lapseni kun menemme juhliin. Sehän on kunnioittamista ja tuleehen siitä juhlan tuntua. Pukeutua voi monella tavalla mutta kun edes vaatteet olisivat silitettyjä ja puhtaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan