Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää itseään täydellisenä

Vierailija
12.05.2016 |

Oikeasti. Hänessä ei ole mitään vikaa, kaikki viat ovat minussa. Hän voi luetella minusta löytämiään vikoja vaikka kuinka kauan, mutta suuttuu heti, jos ottaa puheeksi hänet itsensä vähänkään kriittisessä mielessä. Hän ehdottaa jatkuvasti kehittämiskohteita minussa eri osa-alueilla. Olen yrittänyt tulla paremmaksi, mutten onnistu, tuskin kelpaan koskaan.

Voiko tällainen asetelma ratketa millään järkevällä tavalla? Varmaan kehotatte eroamaan ja sitä mietinkin. Olisi vain sääli, jos suhteen voisikin vielä pelastaa jotenkin. Jos asiasta yrittää keskustella, tulee riita ja puhe kääntyy aina niihin minun puutteisiini. Mies siis pitää itseään huomattavasti minua parempana. Ihmettelen sitäkin, että miksi hän ylipäätään haluaa olla kanssani, kun ei tunnu edes pitävän minusta, mutta suuttuu jos pohdiskelen eroa, siinä ei ole järkeä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tosiaan kiisti kaiken sanomansa vielä illalla. Oikeastaan väänsi omat sanomisensa muka mun sanomisiksi. Kyllä tiedän mitän kuulin, mutta kai voisin teeskennellä, että kaikki on ok nyt. Hän pystyi seksiinkin , vaikka oli sanonut mua lihavaksi ja rumaksi. Vähän kiusallista se oli ja vaikeaa mulle, kun tuntui että hänen piti varmaan pakottaa itsensä pitkästä aikaa sääliseksiin. Ehkä mä voin leikkiä vielä jonkun aikaa, että kaikki on normaalisti. Laihdutan rankasti ja olen sitten itse ainakin itse tyytyväinen ulkonäkööni.

Ap

Miehesi on sen tason ääliö, että ei saa keneltäkään muulta kuin sinulta.

Toi juuri ei ole totta. Hän on valtava naistenmies yhä ja naiset tuijottavat ihaillen joka puolella ja yrittävät iskeä. Se epäilemättä pönkittää hänen itsetuntoaan myös. On juuri sellainen äärettömän itsevarma ja halutessaan todella hurmaava, niin että yksi katse vie jalat alta. Hän myös pystyi monta vuotta käyttäytymään aivan normaalisti, nyt käsitän että se oli ehkä esittämistä eikä sitten ilmeisesti aito hän.

Olen lukenut narsismista ja kuvaukset tuntubat osuvan kohdalleen. Toisaalta hän on vaikuttanut myös vilpittömästi empaattiselta joissain tilanteissa, esim auttanut haavoittuneita eläimiä tms. Joskus taas reaktionsa johonkin minun suhteeni on taas ällistyttävän epäempaattinen. Myös kaikki puheet eivät ole aina tosia, huomaan että usein eka versio, minkä sanoo, on totta, mutta uudestaan samasta asiasta puhuttaessa voi kiistää sen tai sanoa jonkun muun version.

Niin että en ryhdy hänelle diagnooseja määrittelemään. Ymmärrän, ettei toi ole normaalia käytöstä ja se kun lukee tietoa netistä ja saa teiltä kommentteja, auttaa pysymään itse järjissään. Tämä vauva.fi on aivan erityisen arvokas siinä, kiitos teille! Mies onkin jo alkanut kokea aihe vapaan uhaksi hänelle, koska täällä olevat jutut kuulemma vaikuttavat minuun 'negatiivisesti', siksi hän on kieltänyt minua enää tulemasta palstalle. No enpä noudata sellaista kieltoa... Kiitos siis kaikille mammoille täällä :)

Ap

Vierailija
42/67 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ensimmäiseltä exältä (olen eronnut kahdesti). Yritti lytätä itsetuntoani. Haukkui ja arvosteli puuskittain. Välillä mielisteli ja jumaloi. Haukkui läskiksi, tyhmäksi, vammaiseksi ym. Väitti etten ikinä löytäisi ketään muuta. Olin myös huono seksistä ja Ruma. Silti yritti kerjätä seksiä. Ei siitä tullut mitään. Minä aloitin vittuilun. Kun hän haukkui, minä sanoin "Ai jaa, niinkö" tai "Aha".. Suhtauduin häneen välinpitämättömästi, Kieltäydyin järkiään seksistä, tein omia suunnitelmia yksinään. Aika pian mies tajusi, etten hyödytä häntä, ja etsi uuden haukuttavan.

Toinenkin avioliittoon kaatui, mutta hän sentään oli normaali mies. Ensimmäisen mieheni kanssa minulla ei onneksi myöskään ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies samanlainen.. muista löytää vaan vikoja ja muita tykkää arvostella ja haukkua. Jos hänestä sanoo jotain niin suuttuu.

Vierailija
44/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä persoonallisuushäiriö tämä on..? Oon miettinyt.. ei normaalilta kuulosta.

Vierailija
45/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollaisen miehen kasvattama. Niillä eväillä ja kotoa saamallani paskalla parisuhteen mallilla valitsinkin sitten ensimmäisen puolisoni aivan väärin. Älä nyt helvetissä jää kuuntelemaan tuollaista tai edes uneksi mistään perheestä tuollaisen kanssa.

Vierailija
46/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haukkuu mun ulkonäköä et oon läski mutta itse on myös eikä aio laihduttaa.. häntä ei saa haukkua muuten suuttuu eikä sitä kestä kukaan. Enkä muutenkaan haluaisi ketään haukkua mutta miksi ei näe omassa käytöksessään vikaa?

Vierailija
47/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun suhdetta ei tarvitse pelastaa jokaisen kehityskelvottoman paskaläjän kohdalla mitä kohtaa.

Vierailija
48/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun suhdetta ei tarvitse pelastaa jokaisen kehityskelvottoman paskaläjän kohdalla mitä kohtaa.

Ei saa nimitellä!

Vierailija
49/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimittely on äärimmäistä vallankäyttöä.

Vierailija
50/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimittely on äärimmäistä vallankäyttöä.

Jotain tässä yhteiskunnassa on pielessä kun opetetaan kiusaamaan

Vierailija
51/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä persoonallisuushäiriö tämä on..? Oon miettinyt.. ei normaalilta kuulosta.

Narsismi.

Vierailija
52/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
53/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
54/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetelma ratkeaa järkevästi kun kasvatat selkärangan ja heivaat miehen elämästäsi.

Vierailija
55/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko paljon narsistiselta henkilöltä. Mielenterveyden tulet menettämään hänen kanssaan.

Vierailija
56/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda miestä.

Pitäisikö ap ensin oppia arvostamaan itseään? Turha sitä on miestä syyttää ja sanoa, ettei herrasmiehiä ole ellei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.

Tuossahan oleellista juuri on miehen vaihtaminen. Itseään arvostava nainen ei jaksa kuunnella paskaa: mies vaihtoon.

Itseään kehuvia ja alistettavaksi joutuvia naisia etsiviä miehiä ON paljon. Mitä enemmän niiden kanssa viettää aikaa sitä pahemmaksi oma tilanne muuttuu.

Eikö oleellista kuitenkin ole miehestä eroaminen? Itseään arvostava nainen osaa olla yksinkin. Etkö sinäkin olisi jo tuollaisesta miehestä eronnut? Luuletko, että ap esim. lennossa vaihtaa seuraavaan, jos seuraavakin on samalainen?

En olisi ikänä uskonut itse tätä kirjoittavani, mutta nyt on pakko. Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...Itseään kehuvia(miehiä) ja alistettavaksi joutuvia naisia etsiviä miehiä ON paljon, mutta ON myös paljon naisia, jotka sen miehen käytöksen mahdollistaa. Eikö tälläisen naisen kuitenkin olisi parempi olla yksin kunnes...

Edellisenä kirjoittajana olen samaa mieltä. Jos nainen ei törmää kuin arvosteleviin, omaa pönkitystään etsiviin miehiin on parempi olla yksin. Sinkkunakin on terveellisempää kuin kritisoivassa suhteessa.

Tietäen ap:n taustan ehdotukseni onkin tosin ensin mm. pariterapia. Jotenkin aloituksesta sai sen käsityksen, että kyseessä tapailun kaltainen suhde. Joka tapauksessa ei ole hyvä jäädä tuollaiseen suhteeseen, koska se vuosien ja kuukausien kuluessa murentaa itsetunnon.

Ei se ole niin helppoa yksikseenkään jäädä. Yksinäinen vanhuus jne. Tosin voi sitä jokatapauksessa yksin jäädä, syystä tai toisesta, vaikka kaikkea olisi ollutkin (henkisestä yksinäisyydestä ja kaltoinkohtelustakin huolimatta tai juurikin siksi, mille ei oikein tahdo voida mitään).

Vierailija
57/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia miehiä riittää.

Niinpä tietysti! Mammat taas miäswihakiimassa.

Ja peukkua tulee.

Vierailija
58/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetelma ratkeaa järkevästi kun kasvatat selkärangan ja heivaat miehen elämästäsi.

Jo kaikesta sairastuneena (fyysisestikin), ei ole niin helppoa uudistaa elämäänsä. En tod. siis ole aloittaja kuitenkaan. (Tuskin siis tässä viestiketjussa edes pyörii enää.)

Vierailija
59/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten moro kiitos ja näkemiin.

Vierailija
60/67 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuollaisen miehen kasvattama. Niillä eväillä ja kotoa saamallani paskalla parisuhteen mallilla valitsinkin sitten ensimmäisen puolisoni aivan väärin. Älä nyt helvetissä jää kuuntelemaan tuollaista tai edes uneksi mistään perheestä tuollaisen kanssa.

Mitä sitten, kun tällaista huonoa kohtelua on saanut useiden muidenkin taholta, ja asia on käännetty niin, että itse on syyllinen? Terveyskin mennyt, joten tuskin mitään parempaakaan on luvassa.