Entinen kiusaajani samassa työpaikassa
Henkilö, joka kiusasi minua vuosia sitten on palkattu samaan työpaikkaan. Aluksi panikoiduin ja meinasin irtisanoa itseni. Sitten rohkaisin itseni ja ajattelin aikuisia tässä jo ollaan ja mennä keskustelemaan. Tarkoitus oli että ottaisin kiusaamisen puheeksi, antaisin henkilölle mahdollisuuden pyytää anteeksi ja yrittäisin unohtaa menneet. Mutta kun menin juttelemaan, esittää tyyppi ettei tunne minua! Siis väittää kiven kovaa ettei tunne minua. Tunnen oloni ihan hulluksi. Että voi joku suoraan päin naamaa sanoa että muistan varmaan väärin. Onko tämä nyt jotain sadistista leikkiä hänen puoleltaan. Nuoruudessa nolasi ja haukkui minua ja sain todella kärsiä hänen takiaan. Nyt kaikki töissä pitävät häntä tosi hyvänä tyyppinä. En tiedä kauan voin jatkaa töissä tämän takia.
Kommentit (31)
Ja ei mene kauaa kun pilaa kohta sinun mainees. Keksii sinusta älyttömiä juttuja seläntakana ja ja levittelee niitä tohkeissaan työkavereilleen. Työkaverit tietenkin uskovat tämän.
Tuo jo esittäminen kertoo sen,että haluaa tehdä sinusta väkisin hullun.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin tilanteesta yhdelle työkavereista. Hänelle tuntui olevan tosi vaikea uskoa asiaa kun tämä tyyppi on niin mukava. Ei olisi pitänyt sanoa mitään, nyt varmaan pitää mua ihan kummallisena. Ehkä olenkin tullut hulluksi ja kuvittelen kaiken, kun kiusaajalle mua ei ole olemassakaan ja työkaverille on vaikea uskoa. Tuntuu että matto on vedetty alta ja olen taantunut joksikin teiniksi.
Lähes jokainen meistä on tullut loukatuksi, satutetuksi, jne...väistämättä jokainen joka on tai tulee meidän elämään satuttaa tai loukkaa meitä olis se sitten äiti, sisko, ystävä, koulukaveri, jne. Me voidaan päättää vaan se ketkä me pidämme elämässämme ja miten annamme muiden tekojen itseemme vaikuttaa. Siksi se ehkä terveen itsetunnon omaalta vaikuttaa lapselliselta velloa asioita, jotka on joskus teini-iässä tapahtunut. Minä kuljin kiusaajani kanssa 9-vuotta, mutta jossain kohtaan niiden vuosien aikaan me kasvettiin siitä yli. Siksi kaikki ei tee siitä enää numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei mene kauaa kun pilaa kohta sinun mainees. Keksii sinusta älyttömiä juttuja seläntakana ja ja levittelee niitä tohkeissaan työkavereilleen. Työkaverit tietenkin uskovat tämän.
Tuo jo esittäminen kertoo sen,että haluaa tehdä sinusta väkisin hullun.
*reps*
Kerro asia pomolle ettei tarvi ihmetellä jos käyttäydyt hajamielisesti/poissaolevasti. Sano että työpaikalle on otettu ihminen joka on pilannut monta vuotta sun menneisyydessä. Varmaan kehottaa kans selvittämään asia kahden kesken sen kiusaajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro asia pomolle ettei tarvi ihmetellä jos käyttäydyt hajamielisesti/poissaolevasti. Sano että työpaikalle on otettu ihminen joka on pilannut monta vuotta sun menneisyydessä. Varmaan kehottaa kans selvittämään asia kahden kesken sen kiusaajan kanssa.
Pomo voi ottaa yhteyttä myös työterveyteen järjestääkseen kolmikantaneuvottelun, jossa asiaa voidaan perkaa juurta jaksain. Kannattaa sopia myös seurantapalaverit.
Olet jo iso tyttö ja äiti ei enää sinne työpaikkalle tule sinua pitämään kädestä kiinni. Sano sanottavasi tälle ihmiselle ihan suoraan! Ei sinun tarvitse kysellä muistatko tai mitään muutakaan.
Tämä on sinun ja tuon henkilövälinen asia ja henkilökohtaisten asioiden puiminen ei kuulu työpaikalle. Niin kauan, kun ei esiinny työpaikkalla kiusaamista yms. asia ei töihin tai työkavereille kuulu. Se, että sinua on kohdeltu väärin ei anna sinulle oikeutta mustamaalta toista "ilman" syytä.
Sinun työhyvinvointiin työpaikan pitää puuttua, mutta vain sinun kautta. Ei ihmisen, joka ei ole tehnyt siellä työpaikkalla mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo iso tyttö ja äiti ei enää sinne työpaikkalle tule sinua pitämään kädestä kiinni. Sano sanottavasi tälle ihmiselle ihan suoraan! Ei sinun tarvitse kysellä muistatko tai mitään muutakaan.
Tämä on sinun ja tuon henkilövälinen asia ja henkilökohtaisten asioiden puiminen ei kuulu työpaikalle. Niin kauan, kun ei esiinny työpaikkalla kiusaamista yms. asia ei töihin tai työkavereille kuulu. Se, että sinua on kohdeltu väärin ei anna sinulle oikeutta mustamaalta toista "ilman" syytä.
Sinun työhyvinvointiin työpaikan pitää puuttua, mutta vain sinun kautta. Ei ihmisen, joka ei ole tehnyt siellä työpaikkalla mitään väärää.
Olet jo iso tyttö joten oleppa sinäki kiltti tytteli siellä työpaikkkalla.
Kyllä mä tossa vaiheessa sanosin, että "ymmärrän kyllä ettet "halua muistaa". kun kuka idiootti sitä nyt julkisesti haluaa tunnustaa olleensa kusipää koulukiusaaja... ei hirveän trendikästä, eikä sillä kannatusta varmaan hirveesti saa.. Mutta muistan kyllä todella hyvin, voin niistä kyllä kertoakkin, jotta tuo muisti tuosta vähän virkistyy".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tossa vaiheessa sanosin, että "ymmärrän kyllä ettet "halua muistaa". kun kuka idiootti sitä nyt julkisesti haluaa tunnustaa olleensa kusipää koulukiusaaja... ei hirveän trendikästä, eikä sillä kannatusta varmaan hirveesti saa.. Mutta muistan kyllä todella hyvin, voin niistä kyllä kertoakkin, jotta tuo muisti tuosta vähän virkistyy".
Itse koen olevani ihan jotain muuta kuin idiootti vaikka useasti olen ääneen sanonut olleeni joskus kiusaaja.
Kannattaa keksiä kaikkea pikkukiusaa kiusaajalle. Tässä vaiheessa oma osoitteesi on varmaan jo salainen, mutta kiusaajan ei, joten silläkin saa kaikkea kivaa aikaan. Sitten katselet vierestä ja naatit oikeen kunnolla. :D
Kiusatun ei tarvikaan koskaan näissä keskusteluissa aikuistua. He voivat sitten eläkeellä kirjoittaa elämänkertansa, jossa kirjoittavat itsestään sen sankarin ja kaikista muista syypään kaikkiin ongelmiinsa.
Sanokaa nyt hyvät ihmiset mitä sen kiusaajan pitää tehdä? Kasvaa aikuiseki ja pyytää anteeksi? Tämän jälkeen aloittaja elää elämänsä loppuun asti onnellisena, eikä asiaan enää palaa? Itse kiusattuna tiedän, että ei se niin mene.