Pitäisikö Linnan juhlissa edellyttää että kaikilla naisilla olisi keskenään samanlainen asu?
Kun kerran miehilläkin on sellainen sääntö. Eikö se olisi tasa-arvoista?
Kommentit (12)
Jos tilanne olisi toisinpäin että miehet saisivat pukeutua oman persoonallisuutensa mukaan mutta kaikilla naisilla pitäisi olla Munsalan kansallispuku olisi se naisten mielestä hirvittävä tasa-arvo-ongelma...:D
Saa nähdä minä vuonna näemme juhlissa ensimmäistä kertaa miehen juhlamekossaan.
No siis. Eihän miehiltäkään edellytetä samanlaista asua, mutta onhan se miehen asuvalinta tietenkin kapeampi. Toisaalta, ei ole pakko olla lammas, moni mieshän pukeutuu johonkin ihan muuhun kuin frakkiin, pukuun, kansallispukuun tai juhlaunivormuun.
Vierailija kirjoitti:
Hahah oletpa hauska.
Ei tosin yllätä että tuollainen viesti tähän ketjuun tuli. Seksisteille on hyvin tyypillistä tuo että yrittävät tuollaisilla mukahassutuksilla väistää itse asian. Samalla tavalla kuin naisten jääkiekkoa vastustetaan sillä argumentilla että pelivarusteisiin kuuluu munasuojat.
Lähtökohtaisesti valtion pitäisi edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa ja siksi valtion järjestämissä tilaisuuksissa epätasa-arvoa pitäisi olla aina vähemmän kuin vastaavissa yksityisten järjestämissä tilaisuuksissa. Suomessa niin ei kuitenkaan ole. Kukaan yksityinen juhlanjärjestäjä ei olisi hyväksynyt Anni Sinnemäen t-paitaviritystä juhla-asuksi. Tai jos olisi niin se ei silloin olisi edellyttänyt miehiltä frakki/tumma puku -koodia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi toisinpäin että miehet saisivat pukeutua oman persoonallisuutensa mukaan mutta kaikilla naisilla pitäisi olla Munsalan kansallispuku olisi se naisten mielestä hirvittävä tasa-arvo-ongelma...:D
Tuota pitäisi ehdottomasti kokeilla jonakin vuonna! :D
Vierailija kirjoitti:
No siis. Eihän miehiltäkään edellytetä samanlaista asua, mutta onhan se miehen asuvalinta tietenkin kapeampi. Toisaalta, ei ole pakko olla lammas, moni mieshän pukeutuu johonkin ihan muuhun kuin frakkiin, pukuun, kansallispukuun tai juhlaunivormuun.
Miesten asuvalinta on käytännössä rajattu max kolmeen joista kaksi on pellepukuja. Eli käytännössä yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah oletpa hauska.
Ei tosin yllätä että tuollainen viesti tähän ketjuun tuli. Seksisteille on hyvin tyypillistä tuo että yrittävät tuollaisilla mukahassutuksilla väistää itse asian. Samalla tavalla kuin naisten jääkiekkoa vastustetaan sillä argumentilla että pelivarusteisiin kuuluu munasuojat.
Siis mikä ongelma miesten mekoissa, olin tosissani. Sen sijaan, että naisten pukeutumista tulisi rajoittaa voi miestenkin pukeutumista vapauttaa. Rapakon toisella puolella esim Jaden Smith on useaan kertaan ollut kuvattuna mekko/hame yllään.
Jos haluaa muuttaa juhlapukeutumista, pitäisi kai aloittaa omista juhlista. Linnanjuhlathan on presidentin järjestämät. En ole käynyt monissa häissäkään, joissa naisten pukeutumista olisi rajoitettu, vaikka kutsujathan sen pukeutumiskoodin päättävät.
noudattaahan naistenkin juhlapukeutuminen samaa kaavaa, kaikilla pitäisi olla pitkä iltapuku. Materiaalit toki vaihtelee, mutta eipä sitä taida miesten puvunkaan kohdalla olla kiveen hakattu. Onhan siellä nähty upeita ja persoonallisiakin miesten pukuja, minkä sille mahtaa että he yleensä menevät sieltä missä aita on matalin ja valitsee sen takuuvarman.
Kukas niitä linnanjuhlia sitten jaksais enää katsoa. Kun eiks nimenomaan niitä katota sen takia että päästään nauramaan surkeille puvuille ja ilkkumaan?
Toisaalta, olishan se tasa-arvon edistämistä sekin kun alettas noiden miehienkin ulkonäköä ja pukeutumista enemmän arvostella. "v*ttu kun oli lihava ja ruma siinä tummassa puvussaan" "no, tolle ei kyllä sovi yhtään ton värinen musta puku, korostaa vaan liikaa noita silmäalusia" "kun on noin ruma ukko niin pysyis kotona ja tappas ittensä" "luuleeko että kukaan huolii tollasen punkeron"..
Miltä kuullostaa? =)
Pitäisi. Tai sitten pitäisi antaa miehille yhtä vapaa pukukoodi kuin naisillekin.