Oikeita konsteja kaljuuntumisen ehkäisyyn?
Miehelläni on alkanut päälaki kaljuuntua. Itseäni se ei haittaa, mutta miehelle se aiheuttaa itsetunto-ongelmia. Joku miehinen juttu ilmeisesti.
Onko mitään oikeasti tehoavia ja kokeilunarvoisia konsteja elvyttää vielä hiuspohjaa?
Kommentit (5)
Finasteridi ja minoksidiili lienevät ainoat hyväksytyt ja todistetusti toimivat keinot kaljuuntumisen ehkäisyyn. Niiden lisäksi ketokonatsolia sisältävästä shampoosta (esim. Nizoral) saattaa olla jonkinlaista apua ongelmaan, etenkin edellä mainittuihin hoitokeinoihin yhdistettynä.
Peruukki lienee ainoa varma. Ja varmaan, ehkä jokin kirurginen toimenpidekin. Itseäni on auttanut se, että olen vähitellen hyväksynyt asian ja pitänyt ne hyvi harvat hiukset muutenkin lyhyenä, mitä enää on jäljellä Näyttäisin säälittävältä, jos esim. yrittäsin peitellä kaljuuntumista. maksoin aikoinaan ihan liian paljon rahaa kaljuuntumista muka estävistä valmisteista. - Jossain vaiheessa tajusin,että köyhänä opiskelijana rahaa kannattaisi ehkä laittaa kuukauden aikana mieluummin johonkin hyödyllisempään, kuin valmisteisiin (joista osan sain lääkärin reseptillä) joilla ei ole tehoa ja maksoivat enemmän kuin mitä lopulta maksoin hyvän osaa vuokraa. Tai vaihtoehtoisesti maksooin ruoasta ja juomasta samana ajanjaksona (kuukaudessa). - Olinko yhtään turhamainen? No en varmasti. Tai no, ehkä. Hieman epävarma ainakin. Muistelen nykysin myös sanontaa: Hiukset ja järki eivät viihdy samassa päässä (Heh). Mutta ymmärrän miestäsi. En minäkään ole pitänyt siitä, että jotkut ovat katsoneet aiheekseen arvostella kaljuuntumistani. Ei ole mieltä ylentävää kuulla kysymystä, että miksi olet kalju, kun ei kai se voi johtua huonoista elintavoista kun olet muuten hoikka? - Öö ei johdu. Syöpähoidot oli varmaan tosi raskaat.. Hä. Meni varmaan hoidoissa osa muististakin kun en tiedä sellaisissa olleeni. Tai Miksi oot kalju kun isälläsi on hyvin kauniit hiukset ja äitilläsikin on hiukset? Niin no ehkä kaljuuntumiseni tulee jostain geenejen kautta vanhemmalta jo ennen minua edesmenneeltä sukulaiselta ja hyppäsi pari sukupolvea yli. - Niin ja kyllä heikkoina hetkinäni olen ajatellut että pariutuminen (tyttöystävän löytäminen) on takuulla kiinni siitäkin, että olen kalju.
Vähän aikaa sitten tänä keväänä lehdissä oli juttua jostain uudesta lääkkeestä mikä toimisi. En tiedä yhtään jutun todenperäisyyttä mutta kyse olikin uutuudesta.
Näitä "uutuus lääkkeitä" putkahtelee tämän tästä markkinoille. Oikeasti minua joskus ihmetyttää, että mikä ongelma kalju oikeastaan on? - Mutta toisaalta ymmärrän, että joku haluaa sen peittää monestakin syystä. - Kaljun lisäksi päässä voi olla esimerkiksi hyvin rumia rokon arpia, eikä ulkopuolsiten ennakkoluulot ja letkautukset ole aina varmasti helppoja niellä. Arvostan Mauri Pekkarista, joka on avoimesti kertonut käyttävänsä tupeeta. Sen sijaan vaikka monelta osin arvostan emeritus pääministeri Lipposta, niin oli häneltä hyvän julmaa sekä täysin sopimatonta että ala-arvoista piikitellä ja v...lla Pekkarista tupeenkäytöstä.
Eikös Rogaine toimi useimmilla miehillä? Pitää vaan aloittaa käyttö heti ja jatkaa käyttöä niin pitkään kuin haluaa hiusten pysyvän päässä.