Imettäisittekö jossain muualla kuin inva-vessassa!
Kyllä taas niin korpes kupla otsassa odotella vessan vapautumista, kun joku oli sen imetyskopikseen ominut.. imettäisitte vaikka penkillä tms mutta kun pyörätuolissa olen niin tavalliseen vessaan en sovi!!
Miksei näitä asioita käydä läpi neuvolassa, että mikä on sovelias paikka imettää.. eli siis imettäkää missä tahansa muualla, kuin invavessassa! Ugh. Olen puhunut.
Kommentit (40)
Just luin aloituksen missä kehoitettiin imettämään vaikka vessassa, se kun on niin ällöä kun rinta vilahtaa... ruokahalut menee ja niinpäinpois..
Annoithan mamman kuulla kunniansa?
Vierailija kirjoitti:
Just luin aloituksen missä kehoitettiin imettämään vaikka vessassa, se kun on niin ällöä kun rinta vilahtaa... ruokahalut menee ja niinpäinpois..
Mut mikähän pakko on mennä sinne ainoaan invavessaan? Kun normikoppeja olisi vaikka kuinka.
Ja kyllä, imetys on ällö näky.
Vierailija kirjoitti:
Muitakin vessoja on kuin invavessa. Ottamatta nyt julki-imetykseen kantaa. Mutta invavessa on AINA väärä paikka imettää!
Vierailija kirjoitti:
Annoin toki, äiti sanoi ettei vauva keskity syömiseen hälyssä.. voi luoja. Ap
Niin ja kohta taas valitetaan että kuinka julki-imetys on hirveätä ja kauhistellaan että miten ei mennä jonnekkin muualle imettää. Ap on hyvä ja menee itse pienen pieneen vessankoppiin koittamaan imetystä. Ai ei onnistu vai? No voi voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mikähän pakko on mennä sinne ainoaan invavessaan? Kun normikoppeja olisi vaikka kuinka.
Ja kyllä, imetys on ällö näky.
Ihan luonnollinen näky. Nisäkkäät imettää. Mikä olet itse? Uskon, että sinäkin olet rintaa imenyt ja joskus ehkä joku imee sinun rintaasi! Ymmärrät kyllä, kun sen aika koittaa :)
Mutta joo, inva vessa on väärä paikka lapsen ruokintaan. Vessa ylipäätään. Itse en ainakaan söisi vessassa, niin en siellä soisi syövän lapsenikaan tai kenenkään muunkaan lapsi.
Eikö ne invavessat usein ole myös lastenhoitopaikkoja? Muutenkin, samalla lailla me muutkin joudutaan odottelemaan vessajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin toki, äiti sanoi ettei vauva keskity syömiseen hälyssä.. voi luoja. Ap
Se on ihan totta, ettei kaikki vauvat syö hälyssä! Mulla alkoi 5kk ikäsen kanssa imetys tökkimään kaikkialla muualla paitsi kotona sängyssä makuulteen. Se olikin sitten hankalampi keissi lähteä vaikka kaupoille, kun sai stressata, että saako toisen ruokittua. Onneksi otti pulloakin. En siis tarkoittanut tällä, että imetys invakopissa olisi mitenkään hyväksyttävää, mutta ei se mamma ihan paskaa puhunut!
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kohta taas valitetaan että kuinka julki-imetys on hirveätä ja kauhistellaan että miten ei mennä jonnekkin muualle imettää. Ap on hyvä ja menee itse pienen pieneen vessankoppiin koittamaan imetystä. Ai ei onnistu vai? No voi voi!
Ap käyttää pyörätuolia....
Vierailija kirjoitti:
Pysykööt kotona jos ei löydä muuta paikkaa kuin se ainoa inva-vessa.
Ja kyllä, olen kolme lasta imettänyt eikä ole koskaan tarvinnut varata vessaa imetyksen takia. Aina löytyy rauhallinen soppi jossa vauva voi syödä.
Minä ostin sellaisen imetysponchon. Ehkä vähän turha ostos, mutta en halua pahoittaa mieltäni jos imetän vauvaa jossain penkillä ja ihmiset katsovat ihan asiakseen tulla sitä yökkäilemään.
Vessaan en menisi missään nimessä miettimään. Eipä vaunutkaan sinne mahtuisi paitsi sinne invavessaan...
Yleensä invavessa ja lastenhoitohuone ovat samassa. Ainakin täällä meillä päin. Eli ihan oikeutetusti toinen siellä lastaan imetti.
Mikään ei kelpaa. Ei saa julki-imettää, mutta vessakaan ei sovi.
Missä se lapsi pitäisiä ruokkia, kun vessassa ei saa, eikä missään muuallakaan, ettei vaan tissiä vilku :D ootte tekin kyllä saatanan toopeja! Kaikkialla ei muuten edes ole mitään erillisiä imetyspaikkoja tai lastenhoitohuoneita, vaan ne on normivessojen yhteydessä.
Olisitte ilosia, että valtaosa mammoista vielä korvikeaikana antaa lapselleen rintamaitoa!
Inva-vessat on usein myös lastenhoitohuoneita. Ja ainoa vessa, jonne mahtuu vaunujen kanssa.
Mielelläni imettäisin muualla kuin (inva)vessassa, enkä ole onneksi joutunutkaan vessassa syöttämään kuin ihan muutaman kerran. Ja hyvä niin, on niin ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykööt kotona jos ei löydä muuta paikkaa kuin se ainoa inva-vessa.
Ja kyllä, olen kolme lasta imettänyt eikä ole koskaan tarvinnut varata vessaa imetyksen takia. Aina löytyy rauhallinen soppi jossa vauva voi syödä.
Pysyköön kotona, jos ei voi käydä kuin vain tietynlaisissa vessoissa. Vai?
Imetykseen menee parhaimmillaan monta varttia kun torkahdellaan tissille jne... kuka normivessaa panttaisi noin pitkään?!
Vaipanvaihto invavessassa max. 10 min ja sit imettämään muualle, vaikka sinne kahvilaan! Vauvan ruokailu siellä on ihan yhtä fine kuin mummojen kahvinryystö. Mielummin otan ravintolassa viereeni imettävän äidin kuin housuun pissineen liikuntavammaisen, joka ei ole ajoissa päässyt vessaan....
Vierailija kirjoitti:
Imetykseen menee parhaimmillaan monta varttia kun torkahdellaan tissille jne... kuka normivessaa panttaisi noin pitkään?!
Vaipanvaihto invavessassa max. 10 min ja sit imettämään muualle, vaikka sinne kahvilaan! Vauvan ruokailu siellä on ihan yhtä fine kuin mummojen kahvinryystö. Mielummin otan ravintolassa viereeni imettävän äidin kuin housuun pissineen liikuntavammaisen, joka ei ole ajoissa päässyt vessaan....
Niin tai sen ryystävän mummon!
Empatia muuta kuin omaa lastaan kohtaan poistuu istukan mukana.