Miten Jumalan läsnäolo vaikuttaa sinun elämääsi?
Jokainen varmaan kokee asian erilailla . Mutta miten Jumalan olemassaolo vaikuttaa arkipäiväiseen elämään?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan kokee asian erilailla . Mutta miten Jumalan olemassaolo vaikuttaa arkipäiväiseen elämään?
Perusturvallisuutena ja mulle erityisen tärkeää on Jeesuksen täydellinen rakkaus. Sellaista ei voi keltään ihmiseltä saada. Jeesus kuoli meidän puolesta. En ole yksin ajatusteni kanssa, en pelätessä, en haasteissa enkä pienissä ilon hetkissäni, Jeesus on kanssani kaikessa. Vau! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusturvallisuutena ja mulle erityisen tärkeää on Jeesuksen täydellinen rakkaus. Sellaista ei voi keltään ihmiseltä saada. Jeesus kuoli meidän puolesta. En ole yksin ajatusteni kanssa, en pelätessä, en haasteissa enkä pienissä ilon hetkissäni, Jeesus on kanssani kaikessa. Vau! :)
Mistä sen tietää kenen puolesta Jeesus kuoli, kun ei se yhtään kirjaa kirjoittanu itse?
Olen aika yksinäinen eikä kavereita. Sukua on ja heidän kanssa kuitenkin yhteyksissä. Joskus vaan niin yksinäinen olo..mutta lohduttaa ajatus, että Jumala luo turvaa ja lohtua tavalla tai toisella. Eihän sitä näe mutta jollakin tapaa. Ja se tuo lohtua.
Jumala ei millään muotoa missään tilanteessa ole ollut mitenkään läsnä tai vastannut mihinkään tai auttanut ketään tyntemaani.
Jumalalta saa turvallisuutta, sen myötä tyyneyttä. Saan ohjausta ja johdatusta. Rukoilusta saan voimaa.
Ei ole niin yksinäinen olo. Tuntuu, että on joku jolle ei tarvitse selittää. Muuten en osaa sanoa, en ole koskaan ollut menestysteologian kannalla vaan arvelen että elämässä tulee vaikeuksia jokaiselle uskosta riippumatta jos on tullakseen. Minua usko auttaa käsittelemään niitä vaikeuksia himpun verran rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole näkynyt, ei vaikuta.
No ei ole näkynyt, mutta kyllä minun elämääni vaikuttaa:
- Lapsi joutuu uhraamaan usean tunnin viikossa istumalla koulussa uskonnontunneilla, aika minkä voisi käyttää vaikka kieliin.
- Erilaiset hihhulit kiertävät pimputtamassa ovikelloa
- Jos haluaa käyttää tiettyjä yhteiskunnan peruspalveluja, kuten kirkkohäitä tai hautajaisia, joutuu maksamaan kirkollisveroa.
jne. Vaikutusta on valtavasti, melkein kaikki negatiivisia.
Ei se oikein voi vaikuttaa, kun sitä ei ole.
Ei ole kokemusta. Jos näet, niin sano, että tulee käymään. Tarjoan sumpit, jos se tuo pullaa. Tai kaurakeksitkin käyvät. Mulla olisi kyllä aika paljon kysyttävää, jos se kerran on vastuussa tästä maailmanmenosta.
Vierailija kirjoitti:
- Jos haluaa käyttää tiettyjä yhteiskunnan peruspalveluja, kuten kirkkohäitä tai hautajaisia, joutuu maksamaan kirkollisveroa.
Ei hautajaisia varten tarvitse maksaa kirkollisveroa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kirkkohäät ole yhteiskunnan peruspalvelu. Maistraatissa vihkiminen on yhteiskunnan peruspalvelu ja sen saa kuka tahansa. Sama kirkollisten hautajaisten kassa. Hautaan pääsee kaikki, mutta jos haluaa mustakaavun manaamaan loitsut päälle, sitten tarvitaan kirkkoa.
Mutta tuo tuomitsemattomuus ei vaikuta arkeeni, toisin kuin tuomitseminen.