Menossa kauppaan, mitä ostan kun rahaa 1,10 e?
Kommentit (238)
Perunoita 0,7e/kg , pussi makaroonia 0,25e ja tikkari siinä se raha oli. jos et sattumoisin löydä pulloja matkallasi kauppaan. Onnea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais ostaa kaali.
No hyi vittu! mielummin söisin kuukauden kuivia kaurahiutaleita kun kaalia :o
Jos on oikeasti nälkä, ei hyivituttele ruokaa.
Mitä siitä pelkästä kaalista sit voi tehdä?
Sitä voi pureskella vaikka sellaisenaan. Hyvällä tuurilla se aiheuttaa vatsaan runsaasti ilmaa ja näin ollen olo tuntuu täydeltä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais ostaa kaali.
No hyi vittu! mielummin söisin kuukauden kuivia kaurahiutaleita kun kaalia :o
Jos on oikeasti nälkä, ei hyivituttele ruokaa.
Mitä siitä pelkästä kaalista sit voi tehdä?
Sitä voi pureskella vaikka sellaisenaan. Hyvällä tuurilla se aiheuttaa vatsaan runsaasti ilmaa ja näin ollen olo tuntuu täydeltä :)
mut se kaali on niin pahaa ja kitkerää sellasena raakana :/ Ja eikö se kaalikin maksa pitkälti yli euron? mielummin vaikka porkkanoita/hedelmiä ja järsii niitä. Itse olen kaurahiutaleiden/perunoiden kannalla
Kaalihan on hyvää ja raikasta tuoreena. Mutta tähän nälkään kyllä joko makaronit tai kaurahiutaleet, niiden hiilareista saa energiaa joiden turvin jaksaa sitten etsiä pulloja ja seisoa leipäjonossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi sua. Missä asut? Jos joku ihana mamma tois sulle vähän ruokaa.
Mulle vois tuoda ruokaa ja jotain noh, vähän intiimimpiä herkkuja. Haluaisin ottaa jonkun AV mamin tuossa mun penkkipunnerruspenkin päällä all day long.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle vois tuoda ruokaa ja jotain noh, vähän intiimimpiä herkkuja. Haluaisin ottaa jonkun AV mamin tuossa mun penkkipunnerruspenkin päällä all day long.
Missä asut? voin tuoda perunoita ja nakkikastiketta.
Perunoita ja nakkipaketti esim Lidlistä. Tee nakkikeitto. Mausteita ja suolaa on omasta takaa? Jos ei pysty siihenkään, niin leipäjonoon tai työttömien ruokatarjoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mitään kaapissa?
Tolla rahalla saa esim perunoita ja halpis margariinin. Tai esim omenoita. Tai 4 lakua.
kaapissa on oliiviöljyä, herkkusieniä, suolaa ja jauhoja. ap
Osta perunoita tai makaronipussi ja keitä lisäkkeeksi. Osta halvin nakkipaketti tai makkarapaketti ja tee kastike paistamalla makkara ja herkkusienet oliiviöljyssä.
Oonko mä ainut ihminen suomessa jolla kaurapuuro ei kyllä pidä nälkää yhtään? Mun pitäis syödä tunnin-kahden välein puuroa jos vain sillä eläis.
Jos syön aamulla lautasellisen kaurapuuroa voisilmällä, nälkä on jo alle kahden tunnin. Jos syön viipaleen ruisleipää kalkkunalla ja kasviksilla pärjään hyvin lounaaseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainut ihminen suomessa jolla kaurapuuro ei kyllä pidä nälkää yhtään? Mun pitäis syödä tunnin-kahden välein puuroa jos vain sillä eläis.
Jos syön aamulla lautasellisen kaurapuuroa voisilmällä, nälkä on jo alle kahden tunnin. Jos syön viipaleen ruisleipää kalkkunalla ja kasviksilla pärjään hyvin lounaaseen saakka.
Mulla sama! puuro ei pidä nälkää sit yhtään ja vähän jopa ärsyttää sen hehkuttaminen nälkää poissa pitävänä eväänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uu :o
Jos olisit lähellä, saisit meiltä leipää, on ihan hirveästi, ku saan joka toinen vko laatikoittain..
Vierailija kirjoitti:
Sepä kummallista jos tulee nälkä noin. Itse en syö aamiaista lainkaan. menen 8 töihin ja syön ensimmäisen kerran vasta lounaan klo 11:30. Yleensä joku lounasbuffet tai jos halvalla haluan päästä niin kebab ranskalaisilla 5.90. joskus saattaa olla, että haen vain kolmioleivän kaupasta tai jonkun salaatin. Eikä tule niin nälkä, että häiritsisi millään tavalla. En ota edes kahvitauoilla mitään..edes sitä kahvia.
Aina ihmetellyt, kun pitää kokoajan puputtaa välipaloja ja silti valitetaan nälkää. Eli minulla 11:30 ensimmäinen ateria, sitten kotiin tultua syön jonkun leivän kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mitään kaapissa?
Tolla rahalla saa esim perunoita ja halpis margariinin. Tai esim omenoita. Tai 4 lakua.
kaapissa on oliiviöljyä, herkkusieniä, suolaa ja jauhoja. ap
Osta siinä tapauksessa 6xmunia ja kerma.
Tee jauhoista, munista ja oliiviöljystä tuorepastaa.
Sitten paistat oliiviöljyssä herkkusieniä, maustat suolalla ja kermalla.
Siinä on sulla herkkusienipasta. Jos lähistöllä kasvaa suht puhtaita voikukkia, poimi niiden pieniä lehtiä, huuhtele puhtaaksi ja ripostele rucolan tapaan annoksen päälle, antaa kirpakkaa vivahdetta ja vitamiineja.
Lopuista munista teet huomisaamuna munakkaan.
Koska saat lisää rahaa?
Minkä ikäinen ap on? Ymmärrän jotenkin jos on kyse nuoresta, mutta jos jo ikää yli 20v niin luulisi jo että kaapista löytyisi aina jotain hätävaraa. Meillä on aina pakkasessa marjoja ja sieniä (täysin ilmaisia metsästä kerättynä, vähän pitää vaan nähdä vaivaa), kaapista löytyy aina kaurahiutaleita, pastaa/riisiä, puuroriisiä. Näistä saa loihdittua kyllä sen verran ruokaa että pärjää hetken.
Munakas eli kananmunia voisit ostaa.