8 kuukautisen raju mahatauti? apuja!
Heippa! Nyt tarvittais vähän neuvoja miten te muut olette alkaneet antamaan nesteitä vauvalle jolla oli viime yönä raju oksennustauti, on oksentanut nyt aamullakin pari kertaa kun olen ilmeisesti tarjonnut liikaa nestettä kerralla. Minkä verran ja millä tiheydellä olette nesteyttäneet lapsianne kun ovat olleet mahataudissa että alkaisi pysymään paremmin sisällä?
Kommentit (5)
Floridralia sekoita yksi annos ja annat ihan vaikka ruokalusikallisen 10min välein. Parempi että se vähäkin neste kunnolla imeytyy kuin se että juotat ja juotat ja kaikki tulee ulos.
Kovasti voimia! Meillä oli lapsella eka mahatauti kanssa tuossa iässä ja se on pelottava kokemus. Älä myöskään epäröi käydä terveyskeskuksessa jos lapsi menee yhtään voimattoman oloiseksi.
Rota tai noro tappaa pikkulapsia Suomessakin, joten jos tuo olo ei ala parantua niin menkää päivystykseen, lapsi on saatava tippaan.
Itse olen ollut juuri tuon ikäisenä letkuissa ja naapurissa pari vuotta sitten vauva kuoli nestehukkaan.
Hae apteekista osmosalia.
Kiitos vastauksista! Olen nyt saanut aamun aikana juotettua jonkun 200-300 ml maitoa ja lisäksi antanut ruiskulla floridralia aika ajoin.. silti tuntuu että määrä on niin onneton.. :/ neiti on kyllä ihan touhukas oma itsensä tietysti hieman väsyneempi.. riittääkö tuo nesteen määrä mihinkään? ap
on kylllä niin yksilöllistä. Eikä sillä väliä oikeastaan vaan tarjoat vain nestettä jatkuvasti - kohta pysyy vähän sisällä ja sit vähän enemmän. Jos oikein rajua ollut ja / tai hän vaikuttaa väsyneeltä tarjoaisin myös semmoista elektrolyyttimehua (saa apteekista) tai antaisi sipsipalasen että saisi nuolla suolaa siitä. Erittäin tärkeätä sekin. Siis suolan saaminen koska se sitoo nestettä kehossa ja tasapainottaa kehoa taas. t kätilö