Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---KESÄKERTUTU TORSTAINA---

23.02.2006 |

Huomenta! Pääsinpä pitkästä aikaa pinon avaajaksi;)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painovirhepaholainen iskemään:)

Aamupalat syöty ja neiti 4vee hiihtolomalainen katselee videoilta aamun lastenohjelmia. Tartteis ruveta siivoomaan ja pesemään pyykkiä, plääh:( Varsinaisia vapaapäiviä, kun aina tarttee kotihommia tehdä. No taidan lykätä ton neidin pihalle jos se sais vaikka naapurin likoista kaveria, niin vois siellä vähän aikaa viihtyäkin. Jos vaikka sillä aikaa sais huushollin imuroitua. Tarttee taas viikon ruokalista siivota pöydän alta. Kaverin 7kk ikäinen poitsu vauhtiryömijä on tulossa tossa päivemmällä hoitoon, eikä viiti sille syöttää lattialta noita viikon vanhoja makaroneja.... Täytyis kyllä itekin ehtiä vähän ulkoileen kun näyttäis ihan siedettävältä toi ilmakin.

Miehelläkin tänään viimeinen työpäivä ja sitten reilun viikon loma. Minä raukka se oon vielä ens viikon torstain töissä ja vasta sitten pääsen lomaileen. Lähdetään käymään anoppilassa varmaan vika kertaa ennen Mikin syntymää. Pääsiäisen tienoilla pitäis vielä sitten käydä minun kotipuolessa. No neiti saa lomailla oikein kunnolla kun on melkein kolmen viikon loma sillä. Olispa itelläkin...

Jospa sitä vaikka vaihtais päivävaatteet päälle, etten taas koko päivää hypi yökkärit päällä... Pyörähtelen täällä taas sitten myöhemmin.

Quest ja Mikki 23+6 (huomenna taas uus viikko edessä)

Vierailija
2/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla näköjään nukutaan tänään pitkään:) Mä sain jo huushollin imuroitua. Täytyy kyllä myöntää, että vähän fuskasin, kun en jaksanu huonekaluja ruveta siirtelemään, mutta sainpahan ainakin enimmät roskat pois. Nyt tarttis varmaan vielä toi keittiön lattia ainakin luututa. Näytti olevan sellasia maito yms. tahroja lattia täynnä. Ja eiku hommiin.

Käyn taas myöhemmin vilkaseen et joko ootte muutkin heränny:)

Quest

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää...Viime yönä noi meidän kolli-kissat harrasti sisälle-pihalle meininkiä pariin kertaan ja hermot meinas mennä. Lisäks on nyt tullut se vaihe että saa pari kertaa yössä käydä pissalla...Sit vaivaa toi selkäkipu. Sillain harmi kun 1-vuotias nukkuis kerrankin hyvin, kertaakaan heräämättä niin saa itte muista syistä valvoa.

Vaavi on liikkunu suht paljon, on välillä hiljasempia aikoja. Mutta nyt taas melttoaa enempi. Eli on näitä hiljasempia ja vilkkaampia kausia. Mites teillä muilla noi liikkeet?

Mä sain onneks jo eilen siivotuksi, tänään vaan löffäillään!

Queen, neiti 1v ja masuasukki rv 25+6

Vierailija
4/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan lähössä just ruoka kaupassa käymään niin tulin vaan ilmoittelemaan että heräilty on ;) jo seitsemältä.

oli mun äiti ja veli (5vee) yökylässä ja aamu menikin hurahtamalla...

nyt ulkona on niin kaunis auringonpaiste että pakko lähteä siellä piipahtamaan ja tuun sitten tyttöjen päikkäri aikaan takaisin :)

Mionalle iiisot onnittelut pikku pojan uutisista :)

krisse rv23+5

Vierailija
5/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähdän tässäkin pinossa välillä. te kun kirjoittelette niin kovin ahkeraan ja joka päivälle on oma pinonsa, meinaan pudota ihan kärryiltä. Tuolla ex-haahuissa kun on vian yksi pino/viikko ja kun en joka päivä ehdi. Mutta nyt taas täällä.

Täällähän on ehditty naimisiinkin, Onnea!

Mionalle myös onnea iloiststa uutisista!

vatsa alkaa olla jo kohtuullisen kokoinen. Itse asiassa se on saman kokoinen kuin työkaverilla, joka jää maaliskuun puolessa välissä äitiyslomalle :) ja ne raskauden pikku vaivat näkyvät hiipivän tännekin. Selkä ilmoittelee itsestään aika ajoin, ruoan jälkeen ei parane hirvittävää vautia kävellä, kenkien laitto alkaa jo olla puuskutusten takana ja turvotuskin on ilmaantunut. Ostin tukisukat ja nyt ne jalassa toista päivää touhuilen. Saapa nähdä onko niistä lopulta apua.

Papunen potkii epäsäännöllisen säännöllisesti. Nyt kai ovat edessä ne vilkkaimmata viikot, kun kokoa jo on ja voimaa ja vielä hetken tilaakin. Ja ihana on ajatus, että vauvalla olisi jo pieni mahdollisuus selvitä jos jotkain nyt tapahtuisi.

Meille on jo sänky hankittu, tosin vielä tulematta, mutta muutoin kotia vasta valmistellaan ja mitään vauvaan viittaavaa ei ole näkyvillä. Enkä ehkä kasaa sänkyäkään heti. Kestovaippoja olen käynyt kurkkimassa, kuten näkyi joku muukin harkitsevan. Vaikka onhan tässä vielä hyvin aikaa.

Kelan paperit pitäisi ilmeisesti myös täyttää...

Kaunista loppuviikkoa kaikille kesäkuisille.

Aapeli ja papu 23+6

Vierailija
6/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä..Me ollaan kans aamulla aikasin herätty ja oltu ulkona ja kaupassa. Nyt on ruoka uunissa ja kohta syödään. Sitte poika nukkumaan ja ite vois kanssa torkahtaa hetkeksi. Eilen ekaa kertaa myöhäsellä sattu/repi noi entiset raskausarvet. Toivottavasti ei venahda enempää. Itse nukuin katkonaisesti viimeyön..Oli kauhee kuvotus koko päivän ja yön!! Mahassa silti kaikki ok. Potkuista ja melskaamisesta päätellen..Mutta mä meen kattoo ruokaa, ettei pihvit pala..nam! :D Iltaseen..

Vierailija
7/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kirjottais jotain...

Onnea Mionalle!!!!

Juuh, tuli sit tos tiistaina käytyä sokerirasituksessa ja niinhän siinä sit kävi, että " kärähdin" . Niitä arvoja en nyt sit tähän hätään muista, mutta ilmeisesti paastoarvo oli koholla ja muut sit olikin ok. Mut kyllä HARMITTAA ja paljon. Nyt sit maanantaina menen neuvolaan ja ne opettaa mulle et miten mittailen sokereita itse kotona. Varmaan myös ruokavalioo käydään läpi tai niin luulisin. Ja onhan siinä parantamisen varaa, myönnän. Tota painoo on kumminkin sen verran, että on paljonkin varaa parantaa. Tällä hetkellä paino on kumminkin vielä -3,5 kg (kävi -5 kg) lähtötilanteeseen, mikä mulla oli elokuussa ja rv:ja on jo 26, että olen ihan tyytyväinen siitä, ettei vielä ole noussut enempää. Esikoisesta nousi aikoinaan 10 kg. Saa nähdä, miten nyt käy.

Sit mun piti kysyä teiltä, et mitenkäs mä teen kelan kanssa, kun olen nyt hoitovapaalla 18.4.2006 asti ja jään sit siitä suoraa äitiyslomalle. Niin pitääkö mun ilmottaa jotain kelalle vai tajuaako ne sen siitä paperista, (minkä sain neuvolasta) jolla haetaan uutta äitiysrahaa?Esikoinen siis jää edelleen kotihoitoon. Minkä rahan mä saan esikoisen hoidosta, ja mitä tulevan vauvan äitiyspäiväraha vaikuttaa hoitotukeen ja -lisään? Höh, olipas vaikeeta ilmasta, tajusitteko yhtään mitä tarkoitin????

Juu, sit lueskelin jostain netistä (ei enää tietoa sivusta), että kun on täynnä 26 raskausviikkoa, niin eloonjäämisfrekvenssi on 80-90 %. Ja sit niistä selvinneistä myös 80-90 % on terveitä ja lopuilla todetaan jotain sairauksia. Että tässä alkaa jo pian oleen " turvallisemmilla" viikoilla, jos vauva sattuis nyt syntyyn. Tietty kaikki on aina mahdollista, mutta periaatteessa siis näin.

Tämmöstä tällä kertaa.

T: Canderel rv 26+0

Vierailija
8/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pääsin taas piipahtamaan

eilen alko ihan kädet tärisemään kun huomasin että pienen ajan sisällä oli tullut monta viestiä,ja arvasin että miona on kirjoitellut jotain...

onneksi uutiset oli hyviä :) ja loppu ilta menikin hyvillä mielin mionan puolesta :))

appiukko toi aimo kasan hänen vanhoja pikkutakkeja ja noita pitäs alkaa laittamaan huuto.nettiin myyntiin...

ärsyttävää vaan kun ei yhtään tiiä noitten arvoa...mitähän niistä kehtais pyytää...

ja mistä tietää onko takki; bleiseri/pikkutakki/puvuntakki tai joku muu???

aargh

en oo vielä etes kerennyt lukemaan eilistä pinoa loppuun...taidampa nyt kävästä

krisse rv23+5

Vierailija
9/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas jaksaa kirjoitella vähän kun ei tässä muut ole jo tehnyt hirveää pinoa. En tiedä miten se sit vaikuttaakin että jos täs muut on jo ehtinyt hirveesti kirjoittelemaan niin sitten tulee sellai et no emmä nyt sit enää jaksa/viitti mitää laittaa.. ??

Galluppejakin tuolla ollut mutta eipä niitä nyt taas muista..

Luin tossa just kun joku oli kysellyt uudesta äitiyspakkauksesta jotain niin joku oli sit vastannut että niitä vanhoja pakkauksia kuulemma vielä niin paljon jäljel, et menee pitkälle ennen kuin saa uudet jakoon. EIKÄ. Vaikka taidankin olla ainoa joka tykkää tuosta vanhasta pakkauksesta kun kerrankin siinä väriä niin kyl nyt tahtois silti sen uuden ihan vain sen takia että kun on " niin paljon jo tän vuoden" lapsikin. Mun pitäs laittaa paprut kelaa viim. huhtikuun puoles välis. Eli...

Oma napa: Ei kait hirveästi mitään uutta mainitavaa. Siellä se tyttöpoika potkii. Neuvolalääkäriä vielä odotetaan 2vkoa. " Maitoa" valuu rinnoista kyllä aikalailla, pakko käyttää suojuksia. Mul on nyt kyl alkanut koskee välil alavatsaa kävelles, mut sit vaa yrittänyt hidastaa tahtia.Ei kait mittään vakavaa?

Apua, nyt kyllä alko väsyttää ihan hirveesti yht´äkkiä. taitaapi tää lähteä masun kanssa päivälevolle. Jaksaa sitten taas..

s@n ja rv tasan 24.

Vierailija
10/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan IHANA ilma, tein koiran kanssa parin tunnin lenkin... nyt kyllä väsyttää mutta koira varmaan jaksais vielä toisen mokoman... täytyy kattoa jos jaksais vielä myöhemmin tänään vähän kävellä...luulenpa kyllä että jää ukon hommiksi...

masu asukki piti viime yönä juhlia oikein...ei oikein tienny miten päin olis ollu ja lopulta luovutin...ei sitä jotenkin osaa nukkua kun se tuntuu niin hassulta kun joku siellä sisällä liikkuu...enkäpä sitten toisen lapsen kanssa se ei enään niin outoa ole :)

maanantaina on vapaa päivä ja ajttelin sillon lähteä Kelaan oikein ajan kanssa täyttelemään papereita, jos sais kaiken vaikka vahingossa kerralla hoidettua...

nyt taidan kallistua sohvan puoleen ja nostaa jalat ylös ja sulkea simmut hetkeksi...jospa toi koirakin sit asettuis eikä pyöris ympyrää kuin järkensä menettänyt...

tipu84 ja Kirppu rv 23+4

Vierailija
11/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä sujahtanut kyläillessä. Tänään en ole ommellut vielä vaippoja, mutta yhdet villapöksyt/kuorivaippa on hyvässä vauhdissa. Kohta pitäis pakata salivarusteet ja suunnata kuntoilemaan.

Sain Kelalta päätöksen äitiysavustuksesta, eli pakkauksesta tänään. Laitoin ajoissa että ehtii ja nyt olivat sitten jo tehneet päätöksen (eli hakemus 20.02, päätös 20.02, NOPEAA toimintaa). Todennäköisesti nyt sitten on 2005 vuoden pakkaus enkä saa kestovaippaa.. Ei voi mitään, nyt pitää sitten vain tehdä itse enemmän. Löytyyköhän kestovaippoja kirpputoreilta? Kokemuksia?

Tenavalla on tänään ollut hiljaisempi päivä, muutama hassu potku silloin tällöin. Vaikuttaakohan se lapsen päivärytmiin että miten äiti menee nukkumaan? Eilen meni myöhälle kun piti curlingia katsoa (Hyvä Suomi!). Ja vielä lueskelin sängyssä, joten tavallisen klo 21 - 22 sijaan menin nukkumaan vasta puolen yön jälkeen..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 24+5

Vierailija
12/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää olevan parin innokkaan kirjotuspäivän jälkeen taas hiljaisempaa. Eihän aina tarvi asiaa ollakkaan ihan niin paljoa. Niin ne päivät kuluu ja synnytykset lähestyy. Oikein pisti silmään, kun oli jo 26 viikko tuolla näkyvissä.

Tänään on taas melskattu massussa oikein urakalla. Potkut on onneks nousseet tohon navan alle, joten ei tunnu niin ikäviltä. Samaa oon miettinyt Mrs. Marplen kanssa tosta vauvan aktiivisuudesta ja rytmistä, että paljonko toi oma rytmi vaikuttaa. Sit mä tuolla synnytyspuolella seikkailin ja aattelin, et meiän on pakko laittaa synnytyskertomuksille sitten pino sinne, kun aika on. On sit niin paljon helpompi käydä lueskelemassa ja elää hengessä mukana. Mites uskotteko vauvapuolelle kirjottelevanne? Mä luulen, että kesä ja valvotut yöt tulee mun aktiivisuutta verottamaan ainakin aluksi.

No tässä tällepäivälle ja odottelemaan Lostin alkua=)

Lytte ja Masukki 23+5

Vierailija
13/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensimmäistä työviikkoa on jo reilut puolet takana ja voiton puolella ollaan! Ihan kivasti on mennyt, mammat ja papat on hauskoja tapauksia, toisinaan ainakin. Eppu se tykkää monotella mua etenkin palaverien aikaan. Yrittää siinä nyt sitten olla ja kuunnella pokkana lääkärin selostuksia jonkun invaliidin sairauksista.

Mua on nyt vaivannut reilun viikon alhainen verenpaine elikkäs tekee yhtä huonoa kuin alkuraskauden pahoinvoinneissa. Samanaikaisesti sydän hakkaa miljoonaa.. Oon sen takia pitänyt hieman seurantaa kun vanhemmilta löytyy tuo verenpainemittari. Mutta ei kai vauvalle ole haittaa alhaisesta verenpaineesta? Ja sitten toinen kysymys: mistä tietää tihkuuko lapsivesi vai onko se jotain muuta? Aamuisin jos ei ehdi ajoissa vessaan niin jotain valahtaa housuihin ja virtsaa se ei kuitenkaan ole. Olen huomannut, että kävelylenkin jälkeen myös pikkuhousut ovat kosteat. Ja nyt kun on töissä ja on pari kertaa auttanut jotain nousemaan ylös sängystä (ei siis mitenkään fyysisesti raskasta lainkaan), jotain lirahtaa.

Olen ollut nyt viikon erossa miehestä työn takia ja tekstarit viuhuvat tiuhaan. On niin kova ikävä puolin ja toisin, että pillahdin oikein itkuun eilen kun soiteltiin illalla. On se vaan niin kiva tietää että kahdeksan vuoden parisuhde ei ole saanut kyllästymään toiseen! Nyt täytyy lohduttautua sillä, että äitiysloman alkaessa olemme taas tiiviisti yhdessä. Siinä kai tällä kertaa tärkeimmät purkamiset!

Venla82 ja Eppu 22+2

Vierailija
14/14 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollu päivä.. Aamulla innostuin taas sämpylätaikinan pyöräyttämään ja heti perään imuroin, imurin kerkesin takaste pistää nii ovikello soi. Minä vielä yöpaitasillani ja äkkiä vaan housut jalkaan... Siitä lähtien onki puol kaheksaan asti ollu vieraita...

Serkun kans lenkkeiltiin ja kaupoilla käytiin yht. 3,5h:n reissu ja arvata saattaa et oon vaappunu ja horjahellu koko iltapäivän ja illan! Ennää en tiiä mikä lihas se on mikä reistaa... Eilen illalla pistin miehen jumppauttamaan itteeni lattialla ja lopulta itku pääs ku en päässy ominvoimin ylös tai voinu ees kääntyä kyleltä kylelle... Ja lupailin jo et fysioterapeutille vielä meen...

Nyt pitäs rueta kahtelemaan mitä pakkais huomenna matkaan, puolilta päivin lähetään ja varmaan su-aamuna kiireellä takasi... Vähä epäilyttää löyvänkö vaatteita koko oulusta tai jaksanko ehtimällä ehtiä...

Saapa nähä niinkö pääsen koneelle ennenko sunnuntaina...

Suhmura ja Napura 25 tasan!!!