***HELMIKUISET TORSTAINA***
Kommentit (13)
Minä siis vielä kotona!!! Arvasinhan että näin käy :( Supistuksia tuli säännöllisesti kolme tuntia muuttuen koko ajan napakammiksi. Lapsia oltiin jo melkein viemässä yöhoitoon ja minäkin olin jo lähtövaatteissa. Ajattelin et katotaa vielä hetki ja laitetaan lapset omiin sänkyihin nukkumaan. Siinä ne supistukset pikku hiljaa hiipu ja nyt ottaa päähän. Tää on ihan älyttömän stressaavaa, jos ei mulle niin myös koko perheelle. Nyt en oikeasti odota kun ens keskiviikon neuvolaa ja sitten sitä yliaikaiskontrollia. Kun mua on vaan peloteltu siitä nopeasta synnytyksestä ja terkka anto eilen neuvoja miten toimia jos lapsi syntyy matkalla niin ei paljon lohduta. Yritä siinä nyt sitten rentoutua ja olla ajattelematta.
Kiva muuten kun jo vauvansa saaneet helmet käy meitä moikkaamassa täällä...kuumetta taisi olla eilen.
Ihana aurinkoinen ilma taitaa olla tulossa...eli ulkoilemaan!
Larppa rv 40+2 (meidän kakkonen syntyi näillä viikoilla)
Onnea kaikille helmivauvan jo saaneille!!
Ja hyvältä kuulostaa Curacao! :)
Täällä odotellaan hermostuneena, kun mitään ei tapahdu. Viikkojakin olisi jo 41+1, mutta ei supistuksen supistusta ole bongattu. Maanantaina oli yliaikaisseuranta ja paikat oli tiukasti kiinni, huh huh.
Ensi maanantaiksi kaavailivat sitten käynnistystä, toivottavasti viimeistään silloin jotain tapahtuu, mielellään ennen sitä.
Hyviä ja aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!
Sonei
Eli odotellaan joko olis mun vuoro! Vaikka eilen iltaan mennessä ei minkään valtakunnan merkkiä ollut lähestyvästä synnytyksestä, niin kun menin nukkumaan alko säännöllisesti supistella. Ei toki mitään " oikeita" vielä olleet, mutta kolmen tunnin ajan niitä tuli niin, etten saanut unta. Noo, se huono puoli tässä on, että olin sitten jossain välissä nukahtanut kuitenkin ja nyt enää ei oo mitään tietoa koko supistuksista. Parasta taitaa olla se tieto, että jotain nyt ehkä tapahtuu tuolla alhaalla. Mutta kyllä myös ottaa päästä se, että olin jo yöllä NIIN varma että nyt se käynnistyy. Ei esikoiselta ollut mitään tällasta huijausta.
Että tällaisin tuntemuksin taas uuteen päivään ilman vauvaa. Oishan se nyt naurettavaa ollukin, jos se ois laskettuun aikaan syntyny - toki tässä vieläkin ehtii =)
Henrina rv 40 tasan
Nii eli tsemppiä, voisin kuvitella et meinaa olla kärsivällisyys lopussa..
Täällä ei mitään uutta. Edelleen suurin ongelma on toi mahassa oleva ihottuma. Täällä valvotaan kutinan takia eikä supistusten...
Tänään ois aika kosmetologille. Jos värjäis ripset ja kulmat, ois sit vähä pirteemmän näkönen, vaikka ei jaksais oikein meikata. Nii ja äiti leikkaa mun hiukset, ni ois nekin taas kunnossa. Eli tossa viiden jälkeen pikkunen ois erittäin tervetullu tälle puolelle napaa. Ei vaan taida äippää totella...
Jos vaikka laittais imurin heilumaan ja ottais noi hiekat tosta eteisestä.
Odottelu jatkukoon...
Jansku & Möhkis 39+3
No niin, se on siis LA tänään ja käyty polilla kontrollissa. Lääkäri (hieman hoono soomi, mut selitti paljon ja selvänkin sai) sano, ettei synny siis tällä viikolla. No en mä oo niin oottanukaan. Lapsi kuulemma kypsän näköinen syntymään ultralla katellessa, liikkuu hyvin, käyrä hyvä, kaikki elintoiminnot hyvät ja niiiiiiiiiiiinn, paino-arvio tänään 4250g (vaihteluväli mittaustavasta riippuen 4150-4350), joten ei siis mikään hippiäinen. Vaan äiti ei kypsä, kaulaa vielä 1,5cm (ultralla 3cm), sisäsuu kiinni. Lapsen pää kiinnittyny, muttei vielä ihan alhaalla. Pitää vaan ootella kuulemma kypsymistä. Onneks en oo vielä henkisestikään kypsähtänyt, tosin isä kypsähti jälleen ja uhkasi haukkua koko polin touhun... Tämä isän purkaus siis siksi, että muulloin multa on välillä kyselty isän perään ja joka paikassa toitotetaan isän roolia tukihenkilönä jne, jne, jne... Mut nyt sitte kun se eka kerran varusti ittensä mukaan (tekee tuntitöitä, eli palkkahan ei poissaollessa juokse), niin ei sille sanottu ees päivää, eikä sillä ollu muuta virkaa ku istua oottamassa, kun ei päässy minnekään tutkimukseen mukaan. Joten autonkuljettajan rooli sai sen likimain räjähtämään mulle, että saat seuraavan kerran taksirahat, mee yksin!Ei ehkä kaikista ihaninta kuultavaa... No katotaan lähteekös hän seuraavan kerran mukaan, ku kontrolliin sitte pitäis mennä 6.3. aamusella, että jokos ollaan kypsiä, ellei tämä asukas itse suostu tulemaan ennen sitä. Ja sitte kuulemma kans käynnistellään jos pa yli 4,5kg. Että ei tänne nyt mitään muuta uutta. Neuvolaan pitäis varata aika viel ens viikolle, mut paineet oli hyvät 133/82,prot -, mut gluk+++, kuten useimmiten on ollu ennenkin.
Se tästä omasta navasta siis, onnittelut vaan kaikille jo vauvansa ulkoistaneille, kohtahan se on maaliskuu, ' huokaus' . Kumpihan tässä kypsyy ennen, psyyke vai fysiikka???
Koitetaan siskot kestää...
Dentaurus 40 tasan
Niitä tarvitaan :) Ja kiva kun joku huomioi. Ja ettei täällä huolenaiheet lopu niin nyt lähdetään esikoisen kanssa tuonne päivystykseen kun viidettä päivää vatsa kipeä ja pahentunut tänään.Ei mitään ripuli/oksennustautia...saa nähdä, kippurassa makaa tuolla maassa...nyt mennään.
Ja kiva tosiaan, että käytte meitäkin vielä täällä kurkkaamassa.
Viime yönä heräsin tosi kipeeseen suppariin. Se jäikin sitten ainoaksi. Tänä aamulla on taas jomotellu selkää ja masua, muttei sen kummempaa. Ulkona ollaan jo käyty pojan kanssa ja nyt hän on päikkäreillä. Tänään olisi kyllä hyvä päivä syntyä. Esikoisen syntymäpäivä meinaan. Tai ehkä oikeasti olisi kivempi että olisi omat synttärit molemmilla.
Monet vauvat kuulemma syntyy 40+2, eli larppa, etköhän tänään lähde, kun eilen jo niin hyvin alkoi! Ja toivotaan pikaisia paranemisia sinun isommalle lapselle=)
Huomenna mennää pojan kanssa lasten peuhu-tunnille. Pakko yrittää keksiä jotain tekemistä joka päivälle, vaikka toisaalta ei viitsisi kovin kauas kotoota enää lähteä.
No mutta jaksamista kaikille! Maaliskuun puoliväliin pitäisi jokaisella helmimasulla olla vauva kainalossa! :) Eikä siihen ole enää pitkä aika.
Tuu-Tikki82 rv 40+2
Taustailija päätti kantaa kortensa kekoon, jotta pino pysyisi pystyssä...
Raskausviikkoja kasassa jo 41+ 6 eikä toivoakaan jakautumisesta. Mutta tässä vähän tietoja itsestä: ikää 28v,mies 33v, 4 lapsi tulossa, eka 7,toinen 4, kolmas 3. Asumme omakotitalossa pohjanmaalla.
Raskausaika sujunut hyvin,mutta nyt tuntuu, että alkais tää odotus jo riittää. Vauvaa odotellaan jo kovasti ja etenkin esikoinen haluais jo nyyttiä hoivailtavaksi. Onneksi on ollut nämä olympialaiset, niin niitä seuratessa aika on kulunut mukavasti. Mitään merkkejäkään lähestyvästä synnytyksestä ei oo, ei limatulpan irtoamisia, ei suppareita(kivuliaita) tai muutakaan. Maanantaina mietitään käynnistysaika jos sitä ennen ei mitään tapahdu. Yöt on kuitenkin toivoa täynnä...
En ole pahemmin ehtinyt koneelle, mutta ilmoittelen vain että meille syntyi tummatukkainen ihana tyttö tasan laskettuna aikana lauantaina. Maanantaina tultiin kotiin ja nyt opetellaan kahden lapsen kanssa pärjäämistä : ). Niin ja mitat oli 4150 ja 51, synnytys oli helppo ja nopea. On se vauva vaan niin uskomattoman ihana!
FannyK
Mukavaa että sentään jakaantumisia tapahtuu!
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta: pikkasen tulee jotain vuotoa housuihin, kai se jotain osaa limatulpasta on:). Muuten ei ole kuin vähän menkkamaista kipuilua ja viime yönä olin tuntevinani ekoja kertoja muutamia kipeämpiä suppareita?!
Voi kuinka sitä jo toivoiskaan pääsevänsä tositoimiin! Tuntuuko muistakin siltä, että tosielämä lipuu tässä ohitse ja sitä vain odottaa jatkuvasti sitä jotain? Ihan kuin ei osaisi nyt yhtään elää tässä ja nyt. En yhtään jaksaisi touhuilla noiden vanhempienkaan lasten kanssa mitään.
Toivotaan, ettei hiihtoloma mene odotellessa vaan, että silloin olisin jo tositoimissa!
Huomenna on onneksi taas neuvola. Ihan kiva vaihteeksi taas mennä sinne tarkistukseen. Ainakin on jotain ohjelmaa huomiseksi:-).
Alanna 39+5
Minäkin ajattelin tulla kertomaan että täälläkin melko täsmällinen helmivauva syntyi maanantaina 20.02.06 Rv40+2.
Synnytys oli nopea eikä kipulääkettä kerinnyt saamaan (auts!), mutta selvittiin ilman yhtään tikkiä ja poika joka syntyi, on mitä suloisin. Mitat on 3412g, 50cm ja pipo 36cm.
Ekka ja poika 4pv
Teillä jo uusi ihana elämä menossa ja ihana kuulla, että kaikkien synnytykset meni hyvin!
Mulla tuli yksi " kova" supistus eilen illalla klo 21.33, ja olipa hyvä, että katoin tarkan ajan, kun seuraava kuitenkin tuli jo tänään ehkä kymmenen maissa... heh. Eli kaipa synnytytystä saa vielä odotella. Olo alkaa olla todellakin jo aika kärsimätön, vaikka ohjelmaakin on. Mutta ei oikein muuta osaa enää miettiä. Ja vaikka itse synnytystä en ole niin kovasti miettinyt, niin nyt on sekin vähän alkanut pelottaa...
Jansku siitä mahan kutinasta piti sanoa, ettei se vaan sitä ihon venymisestä aiheutunutta kutinaa ole? mullakin meinaan on ihan viime päivinä alkanut maha kutista. Yrittänyt vaan kovasti rasvailla.
Eikä mun nyt niin kauheasti sopis valittaa, kun ei mihinkään koske eikä mitään, kyllä se varmasti on aika tuskasta, jos on jo paljon merkkejä ja jatkuvasti supistuksia, mitkä sitten vaimenee. Voimia kovasti teille, jotka niistä kärsitte. Ja voimia meille, jotka niitä odottelee...
Aurinkoista päivän jatkoa!
uikas 39+4
...tänään olis mun vuoro lähteä.Viime yö meni valvoessa, kun supisteli. Klo 5 päätin yrittää nukkua, mutta sit lorahti jotain housuun. En oikeen tiedä oliko lapsivettä. Kättärilläkin käskivät vielä tarkkailla. Suppareita tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Ovat kuitenkin sen verran napakoita, ettei niiden pitäisi mitään harjoitusta enää olla. Tässä varmaan vaan menee vielä pitkään...ihan samanlailla alkoi esikoisen synnytys ja se kesti reilut 22 tuntia...siis kärsivällisyyttä :)
Mukavaa päivää kaikille helmimahoille!
Curacao rv 41 (tasan)