Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit nyt lapsen, minkä nimen hänelle antaisit?

Vierailija
10.05.2016 |

Tähän voi vastata ihan velatkin, kuviteltu tilanne vain ;D sanokaa tytölle ja pojalle molemmille, pelkkä kutsumanimi riittää, ei tarvi toisia nimiä alkaa miettimään.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika olisi ehdottomasti Joonatan - se on mielestäni kaunein pojan nimi, ja ollut myös suosikkinimeni jo vuosia. Itse asiassa Joonatan kuuluu niihin harvoihin poikien nimiin joista pidän. Mulle tuottaisi siis hankaluuksia nimetä vaikka neljä poikaa, koska en keksi kolmea muuta niin kivaa nimeä.

Tyttö olisi Hilla.

Vierailija
102/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomme meheni kanssa lasta. Jos muksuja tähän perheeseen saadaan, löytyy pojalle nimi miehen isän, isoisien tai minun isäni nimistä: Jussi, Matti, Olli, Olavi, Otto, Sakari. Teuvo on tiputettu listalta, se ei miellytä. Lisäksi kivoja nimiä pojalle ovat mm. Antti, Mikko, Jaakko ja Ville. Näitä vain ei löydy lähisukulaisista.

Tyttö olisi hankalampi nimetä. Tekisin tyttölapsesta mummoni mukaan Annan - jos nimi ei jo olisi minulla. :) Annan toinen nimi oli Liisa, se voisi käydä. Minun ja mieheni äitien puolelta tulisi Annikki ja Kaarina - ehkä tällä hetkellä liian muodikkaita valintoja. Ehkä Annikki voisi muuntua Annikaksi?

Lauraa olen myös miettinyt, mutta sille ei löydy lähisukulaiaista esikuvaa. Äitini ehdotti joskus Sannia, sen niminen kiltti sukulaismummo hänellä oli lapsuudessaan. Mutta ehkä Sanni on liian erikoinen.

Miehellä ei ole nimistä tämän enempää ajatuksia, yllä olevat nimet siis ovat yhdessä pähkäilemiämme. Toivomme kahta lasta, joten pitää vissiin pitää peukut pystyssä kahden pojan puolesta.

Lopuksi muuten kerrottakoon, että teini-ikäisenä reilu kymmenen vuotta sitten ihailin sellaisia nimiä kuin Vilja, Manna, Senja ja Minka. Kivoja poikalasten nimiä ei mielestäni ollut olemassakaan. Näin se maku muuttuu.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona ja Mila?

Vierailija
104/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pojannimeä on jo käytetty, toinen aika lailla vastikään :) Kolmas poika olisi varmaan Terho. Tyttö olisi todennäköisesti Aura, Usva tai Tuulevi.

Vierailija
105/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: Onni Emeliina.

Suomessa on ollut Onni-nimisiä naisia joskus. Onni olisi ihana tytön nimi :)

Vierailija
106/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino ja Eino

Vierailija
107/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karita Rosa Maria

Rauli Miro Matias

Vierailija
108/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edla Inkeri

Edvin Samuli

Vierailija
109/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seela Ilmi Alisa

Aamos Elo Oskari

Vierailija
110/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä ehkä Alva, Eevi tai Livia, pojasta Alvin. Todennäköisesti kyllä jotain ihan muuta, mutta nuo tulivat nyt mieleen. Saa nähdä mihin päädytään, muutaman kuukauden päästä pitäisi päästä päättämään.

Vierailija
111/111 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika olisi Verneri Samu Oskari :) lapsi luku on jo kyllä täynnä.

t: Elviiran ja Loviisan äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme