>>M A A L I S äitien torstai <<
Huomenta ja kiitos kaunis nimpparionnitteluista!!!
Kommentit (13)
UUPULLE pahoittelut minulta myös!!! :(
Vtsakivut/pakotus jatkuu ja aika ajoin kovastikin.Soitin neuvolaan,mutta mitäpä siellä osaa auttaa.Lääkäriin jos alkaa liikaa koskemaan tai supistelemaan.Katsotaan nyt huomiseen aamuun. Selkää koskee vaan tietyt asennot,joten se ok..tämä masukipu vähän huolestuttaa.
Mummi,ukki ja tätsykkä oli päivän tässä.Ukki kävi ostamassa heidän autoon turvaistuimen niin helpottuu Mimmin kuljetuskin.Se on sellanen kätevä asentaa ja siirtää aina tarvitavaan autoon..Mekään ei olla enään niin jumissa täällä kun saadaan aina tarvittaessa heidän auto käyttöön =)
VALOKUVAUS: me yritetään ensin itse ottaa kuvat ja jos ei saada kivoja niin mennään sitten kuvaamoon.Ei tuota rahaa oikein ole,niin ajateltiin säästää noista kuvista.
KAKKU:jonkuin opuksen mukana tuli (vai neuvolastako sain)sellanen keittovihko jossa oli prinsessalinnan ohje..sitä soveltaen saa varmaan tehtyä mitä vain =)
Tuttuun tapaan Mimmi roikkuu ja " itkee" tuossa,niin täytyy lopettaa!!
Ps. eilen oli ihanan pitkä pino =)
Tuulia+co
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/nallekakku-napero.aspx
Itse meinaan tehdä tuon kakun 1-v synttäreille. Kaveri testasi oman lapsensa synttäreille tuon etukäteen ja kivan näköinen tuli! Hän teki nuo henkselihousut kiivistä, tuli raikkaampi kuin strösselistä tehtynä:)
Kiitti sulle kivasta vinkistä.
Juuri heräsin tuosta sohvalta kun neiti heräsi ulkoa, olen niin sikeästi nukkunut etten ole edes herännyt kun isäntä tuli kotiin, toivottavasti olisin herännyt jos itkuhälytin olisi aikaisemmin ruvennut kohisemaan. No, ei varmaan kannata murehtia moisia asioita ja nyt oli pakko nukkua kun niin hirviästi nukutti.
Ihan alkuun pahoitteluni minultakin Uupulle!!
ja siihen pottaan sitten. Taas tänään annoin helmin roikotella hetken aikaa peppusillaan, kun lounaan jälkeen alettiin ähistä. Ajattelin, että kiikutan heti potalle, kun näyttää siltä, että nyt jotain olisi tulossa. Mutta sitten, kun merkit olivat selvät ja laitoin potalle, niin eihän tuo siinä malttanut olla pitkääkään aikaa. Piti päästä roplaamaan suihkunurkkaan lattiakaivoa ja vetämään sieltä kanteen tarttuneita hiuksia. Yök.
Ja sitten, kun aloin laittaa itselleni ruokaa, niin eikös tää hyväkäs vääntänyt p...at keskelle eteisen lattiaa, ja kun kerkesin katsomaan toista, niin eikö ollut jo jalat, kädet ja suu tavarassa. Sitä oli levitetty myös ympäri lattiaa. Voi kiesu, että oli ihana siivota. Myös kahdet pissat hän ehti vaipattomuusaikana lirauttaa. Ja niin meilläkin läpsytellään lätäkköä kädellä. Argh! Silloin minä sanoin Helmille, että nyt laitettiin vaippa päälle ja potta piiloon. Minähän en istuta häntä siihen seuraavan kerran kuin vasta, kun tyttö itse ymmärtää, mitä potalla pitäisi tehdä tai siis yleensäkin ymmärtää puhetta paremmin! Ei jaksa olla kokoaikaa luuttuamassa lattialta tuon yhden jätöksiä, kun ei sinne pottaan tehdä, vaikka hätä olisi kamala.
Huomenma aamulla lähdetäänkin ajelemaan kohti Pohjanmaata. mennään miehen talviloman aluksi mun vanhemmille. Kiva vaan, kun siellä asumisjärjestelyt on tällä hetkellä mitä sattuu. asuvat siis väliaikaisasunnossa, kun uuteen pääsee vasta toukokuussa. Siksi ei ollakaan koko lomaa siellä. ja loppuviikosta tuleekin helmi tädit meille tänne Helsinkiin, joten senkin vuoksi ollaan reissussa vain muutama päivä. Mutta kyllä se varmaan aika rasittava matka taas on. Aina muualla kuin kotona on jotenkin vaikeampaa. Kiva kuitenkin nähdä vanhemmat ja mummo!
Mä sain muuten Helmille 1v-kuvausajan tasan synttäripäivälle. Heillä lapsikuvat otetaan vain klo. 9 ja 10 aamulla. Otin sit tuon ysin ajan, kun kymmeneltä Helmi saattaa jo alkaa olla kärttynen väsyksissään.
Mä mietin, että pitäskö tehdä synttärikakuksi ihan se perinteinen perhoskakku eli normi kakkupohja keskeltä puoliks ja kaarevat reunat vastakkain. Sinne sitten väliin varmaan ihan mansikkahilloa ja päälle jotain vaaleanpunaista. Onko muuten olemassa täysin laktoositonta vaahtoutuvaa kermaa tai vastaavaa? Kun pitäs tehdä laktoosittomia ruokia yhden vieraan takia. Kiva, mutta jos kaikkea löytyy laktoosittomana, niin teen kyllä niistä. Eipä ne maussa kalpene laktoosillissille. Oho olipas oudon kuuloinen sana...Laktoosisille taitaa olla oikea muoto.
Nyt ei enempiä. Heipat vaan kaikille! Olen nettipimennossa keskiviikkoon asti, ellei isän koneen bluetooth ole käytössä.
lehtovi ja Helmi 28.3.
kun tämä " afrikkalainen" uni tauti iskee jälleen ja on pakko mennä nukkumaan. Isännälle sanoin tänään että tämä väsymys johtuu ihan varmaan olympialaisista, kun on tullut urheiltua niin paljon viime aikoina ja paljon on ollut erilaisia lajeja, heh heh, heh ;) ;) ;)
Palataan asiaan.....
Nimittäin Tuulian nimpparionnittelut! Mutta jos huolit hieman myöhästyneet onnittelut niin täältä tulee!! Onnea!
Ja olin myös aivan varma, että ennätän aukaista päivän pinon. ;)
Nimittäin hereillä ollaan, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ollaan oltu jo pitkään, ja yölläkin oltiin.. Minä en ole nukkunut juuri neljää tuntia enempää. Topilla on nuha ja yöllä oli selkeästi kuumeinenkin. Ja on yhä. Mutta en ole edes mitannut lämpöä, sillä on kuitenkin suhteellisen pirteä ja juo hyvin vettä sekä maitoa. Puuroakin meni jonkin verran.
Teille parempaa päivää. Nyt olo on aika virkeä, mutta eiköhän töissä totuus paljastu. Tänään vielä koulutusta töiden jälkeen. Saisikohan siellä nukkua?
Pippandii
Sinne taas jonnekin hävisi kirjoitus..
Kerroin, että eilinen lenkki oli aivan liian rankka.Minulla kävi koskemaan mahaa ja nyt se on yltynyt jatkuvaksi pakotukseksi. Mimmiä odottaessa oli kipuja myös,muttei tällästä..Nostaminen tuottaa tuskaa ja eilen vielä iski noidannuoli. Taitaa roppa sanoa,että liian kovilla ollaan..Pitää kai soittaa neuvolaan ja kysyy mielipidettä tähän,ja pyytää isovanhemmat Mimmiä nostelemaan.
NEITINEKKU kyseli mistä päin ollaan->laitetaas kierros!!
Me ollaan Kymenlaaksosta Valkealasta. Minä oon 28v ja mies 27v. Ammatiltani lähihoitaja ja mies autonkuljettaja.Asutaan maalla ja perheeseen kuuluu myös kaksi laonberginkoiraa ja akvaario.Kissa ois haaveena =)
POTTAILIJAT!! Kertokaas mihin aikaan käytte potalla,mistä tiedättte mennä oikeaan aikaan? Meillä nyt menty ihan takapakkia..Kuinka kauan istutatte?
Meen nyt lukemaan eilisen pinon iltakuulumiset!!
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv21+5
Minulta myös pahoittelut Uupulle!
Tuulialle toivon parempaa oloa ja toivottavasti saat lepopäivän!
Maalisneiti on nukkumassa ja ajattelin äkkiä pinoutua ennen kuin lähden tyttöjen kans pihalle.
JANKKIruoka ei täälläkään mene alas, oksettaa helpommin, samoin jos ruoka kylmenee ruokailun aikana, lämmitän evästä aina välillä. Tämä nuorempi neiti ei oksenna läheskään yhtä paljon kuin esikoinen, mutta huonommin syö paloja ruuassa. Esikoiselle en muussannut haarukalla enää tässä iässä, tälle nuoremmalle vielä jonkin verran ( paitsi niitä purkkiruokia, joissa pehmeitä paloja, omat ruuat sen verran sosetta, ei tarvi niin pieniä ). Esikoinen tais olla niin täynnä evästä, et antoi aina kaiken tulla yli.. Mut kyllä osas joskus ottaa päähän, kun se oksu leviää kaikkialle, kun lattian kohtaa.. Neuvolassa sanoi esikoisen aikaan vinkkinä, et laittaa tl:n ruokaöljyä itsetehtyyn ruokaan, niin menis liukkaammin kurkusta alas, jäi kokeilematta. Tälle nuoremmalle lisään välistä ruokaöljyä, kun on niin kova tyttö liikkumaan, et mietin saako tuo muuten tapeeksi polttoainetta.
Pottailu on jäänyt vähiin. Maalisneiti kun tykkää mennä istumaan matolle ilman vaippaa, on hetken paikoillaan, sit sätkii jaloilla ja nousee ja ne pissat on sit matolla. Jos pissaa lattialle, niin sit loiskii kädellään pissaa. Mutta tuo mattojuttu on ihan saletti, sit käy vielä usein pikkupissoja " ruikkimassa" eri kohtiin mattoja.. Pottaan nolla kertaa pissitty.
Muistatteko, kun viime vuonna odotusaikana galluboitiin ripsivärit? Tuli ihan yhtäkkiä mieleen, kun pitäs lähtä laittaan ripsiväriä. Mulla merkki muuttunut, silloin käytin usein maybellinen one by one-ripsiväriä. Nyt kokeilussa tämä uusi unstoppable, hyvä ripsari ollut.
Mutta nyt siis laittautumaan, mukavaa päivänjatkoa!
Ainiin, kävin eilen odotus-palstalla, oli erillinen ketju, kuinka monta maalista-05 raskaana, aika monta jo..:) onnea kaikille!
Ja pahoittelut Uupulle! :(
Meillä oli hyvä yö vaihteeksi, yhden kerran vain heräsi viiden aikaan ja nukahti maitoa saatuaan heti ja nukuttiin kahdeksaan. Ihanaa. :) Nyt olemme ihan kohta lähdössä perhekerhoon, ajateltiin mennä rattailla, niin tulee samalla ulkoilua.
Me olemme Oulusta. Molemmat ollaan miehen kanssa lähtöisin Kainuusta, Kajaaniin kautta tänne Ouluun ajauduttu, mutta saa nähdä, missä olemme syksyllä, kun mies valmistuu ja mahdollisesti täältä ei töitä hälle löydy. Mielelläni kyllä Ouluun jäisin, mummulatkin on Kainuussa niin on sinnekin suht´lyhyt matka täältä.
Kysyttiinkös muuta, en ainakaan muista... Ei minulla itsellänikään taida muuta nyt mielessä olla, joten aletaan pukeutumaan ja lähdetään kerhoilemaan, touhukasta torstaita kaikille! :o)
Neiti+Aatu 16.3
Suuren suuret pahoittelut uupulle!
Ei saisi valittaa, mutta niin teen nyt kumminkin tätä äitiä väsyttää ja ihan pirusti väsyttääkin vaikka neiti nukahti eilen illalla klo 21 ja heräsi tänä aamuna klo 8.30 eikä kertaakaa siinä välissä, mutta mulle on varmaan tullut joku afrikkalainen unitauti kun vaan kokoajan nukuttaa...
Jänkkiruuasta: meillä meni kanssa pirun kauan että Neea sitä suostui syömään, mutta sitkeys palkittiin ja nyt kyllä syö kököt oksentamatta, paitsi tässäkin asiassa on yksi hauskuus, ei syö kökköjä äitiltä vaan isiltä ja mummilta, äidin kanssa niitä vaan kaivetaan suusta pois, mutta ehkä sekin siitä muuttuu kun äiti vaan on sitkeä ja antaa kökköjä ;)
hannaelina77: olemme siis oleet samalla osastolla hetken aikaa ja kirjoittelen sulle sähköpostiin heti kun tämä ihmeellinen härdelli tästä helpottaa.
Kysymys: Oletteko te muut kuvauttaneet lapsukaisenne yks vuotis kuvassa? Meillä on ens viikon tiistaina kuvaus ja toivottavasti menee hyvin, jos joku on käynyt kuvassa niin hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Kysymys2: Mistä ihmeestä löytäisin jonkun kivan yks vuotis synttärikakku reseptin tai onko jollakulla teistä???
Palaan taas kun neiti nukkuu
Kaisa ja Nekku 4.3
Ja pahoittelut myös minulta Uupulle :(
En tiiä onko typykkä täälläkin saamassa lentsua. Isälleen iski eilen illalla nuha ja nyt tyttö tuhisuttaa nenää ja on pirun kiukkuinen. Laitoin sänkyyn kun äsken oli niin väsy että taas kaatuili istualleen ollessa selälleen ja hieroskeli naamaa. Nyt se tuolla sit jodlailee, huoh.
Niin....meidän perhe asuu Imatralla. Molemmat ollaan täältä kotoisin, tai itse asiassa minä olen asunut lapsuusikäni Ruokolahdella mutta Imatralla vanhempani asuivat kun synnyin. Mies on asunut melkein koko ikänsä tällä samalla kun kylällä kun nytkin. Minä olen 30v ja mies 27v ja neiti siis 8.3 1 vuotta. Mies on kuljetusalalla...itse olen käynyt kaupallista koulutusta ja hoitovapaan jälkeen palaan tehtaalle sihteerin hommiin. Olen henkilöstöä palveleva ihminen siellä :) Sitä ennen olin kaupan kassana, töissä kelassa ja vakuutusyhtiöllä. Nuo kaksi viimeistä olivat Helsingissä jossa asuin exäni kanssa muutaman vuoden. Tai Vantaalla asuttiin mutta Helsingin puolella olivat työpaikat.
Ei tuo pottailu meilläkään vielä ole in. Likka kyl viihtyy siinä mutta taidan laittaa aina väärään aikaan kun ei tule tuloksia. Nyt en taaskaan kait viikkoon ees koittanu.
Mies lähtee lauantaina työporukan kanssa keilaamaan, saunomaan jne...Hänen siskonsa tulee meille 4kk pojan kanssa ja varmaan jääkin sit pariksi päiväksi asumaan. Saivat eilen kivan kodin täältä Imatralta mutta aikansa ottaa ennenku pääsee sinne majoittumaan.
Ens maanantaina lähden kummityttöni kanssa tuonne naapurikaupunkiin shoppailemaan, syödään jossain ravintolassa jne. Maalisneiti jää mummolle päiväksi.
Jeps, eipä tainnu olla muuta....en muista taaskaan. Moikka!
Ps. ainiin Tuulia! Otahan nyt ihan rennosti, älä liikoja rehki :)
Alkuun Tuulialle myöhästyneet onnittelut täältäkin!
Ja oliko se neitinekku?joka oli uutena joukkoon saapunut,teretulemast!
Ja Uupulle pahoittelut. :(
Ja sitten asiaan...elikkäs meillä oltiin ja ollaan edelleen kuka enemmän kuka vähemmän kipeenä.Juusolla jatkuu nuha ja kauhee yskä,tosin hieman jo helpottanut.Minuun iski tiistaina vatsatauti ja se päivä+yö meni yökkäillessä.Mieheen nousi työpäivän päätteeksi tiistaina 38.5 asteen kuume.Eilinen päivä meni sit levon kannalta,mulla olo helpottui päivän aikana mut vieläkin on maha hieman arkana.Tuli kyl tosi tehokas vatsalihastreeni jos huumorin kannalta vähän otetaan.
Mies tuli tänään jo töihin kun ei enää kuumetta ollut.Muuten on kyl tukkonen.Että semmosta meidän perheeseen.
POTTAILUSTA:Meillä käydään aamulla ennen pesuja potalla ja yleensä tulosta tulee.Kakan tulon aikaankin osaisin viedä potalle kun ennusmerkit on niin hyvät,mutta se laiskuus se laiskuus...
Valokuvaamisesta oli täällä puhetta,munkin pitäs käydä varaamassa aika,kun ei siihen synttäripäivään oo ku vajaa kaks viikkoo.En kyl ota synttäripäivälle joka on keskiviikko vaan aattelin sit torstai-illalle jos sais.Muutenkin vietetään juhlat vasta viikonloppuna,niin pääsee kaikki kummitkin juhliin mukaan.
Joops,mutta jospa rupeis työstään jotain kotihommia.
Suohomppeli81 ja Juuso 8.3