Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisot samannäköisiä keskenään, oletteko huomanneet?

Vierailija
10.05.2016 |

Lähipiirissäni olevat (hetero)pariskunnan osapuolet muistuttavat ulkoisesti usein toisiaan. Kyse ei ole siis mistään tuulipuvusta tai ylipäätä vaatevalinnasta, vaan samanlaisista kasvonpiirteistä ja vartalomallista. Oletteko huomanneet samaa teidän tuttavapiirissä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä! Hassua! :) Vähän kun Nykäsen Matti ja Pia.

Vierailija
2/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan naimanaamoiksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja itse asiassa olen kumppanini kanssa kuulemma "saman näköinen". Katselin äsken edesmennyttä Riki Sorsaa ja Barbara-vaimoa, ja aika tavalla saman tyyppiset kasvot heilläkin.

Tuttavapiiristä löytyy useita tapauksia myös. Eli ei ne vastakohdat ihan aina täydennä toisiaan.

Vierailija
4/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha sipilä vaimoineen, ihan samanlaisia täällä kuva heistä >> https://vaestotiede.wordpress.com/2015/05/31/etniset-lestadiolaiset/

Vierailija
5/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha sipilä vaimoineen, ihan samanlaisia täällä kuva heistä >> https://vaestotiede.wordpress.com/2015/05/31/etniset-lestadiolaiset/

No nämä nyt on ihan kaksoset :D

Vierailija
6/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut :)

Äitini sanoi, kun seurustelin, että olin omaksunut elehdintää mieheltä. Vuonna 2000 tavattiin ja ollaan oltu kohta 15 v aviossa.

Ulkopuolinen varmaan huomaa meistäkin paljon 😉

Vierailija
7/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja ex olimme kuulema todella samannäköisiä, vaikka toinen meistä onkin aasialainen ja toinen "valkoinen"  :D Pakko myöntää, että aika samaa näköähän meissä kasvoissa oli: Molemmilla todella pyöreät kasvot, lättänä nenä, pyöreät silmät ja ihokin aika samanvärinen.

Nykyisen kanssa emme mielestäni näytä yhtään samalta :)

Vierailija
8/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimanaama on hyvä sana. Nuorempana treffailin enemmän tummahiuksisia miehiä. Iän myötä olen huomannut, että seksuaalista kemiaa on enemmän hieman jotenkin itsenityylisten kanssa. Eli maku on siirtynyt vaaleampiin.

Vierailija
9/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, tunnen läheisesti ja etäisesti lukemattomia pariskuntia, jotka näyttävät aivan sisaruksilta. Tai kaksosilta. Ehkä se tuo jotain turvaa tms., että puolisoa katsoessa on kuin peiliin katsoisi?

Vierailija
10/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja ex olimme kuulema todella samannäköisiä, vaikka toinen meistä onkin aasialainen ja toinen "valkoinen"  :D Pakko myöntää, että aika samaa näköähän meissä kasvoissa oli: Molemmilla todella pyöreät kasvot, lättänä nenä, pyöreät silmät ja ihokin aika samanvärinen.

Suomalaisethan ovat juuriltaan aasialaisia, tarkemmin mongoleja.

Vierailija
11/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein huomioinut, ja nyt mieleen tulevat parit eivät näytä kovasti toisiltaan. Tätytyy alkaa katella!

Miehen kanssa ei olla samannäkösiä, olen paljon tummempi vaikka olen se suhteen suomalainen. Miehellä kyllä on samanväriset silmät ja hiukset kuin isälläni, hups. 😅

Vierailija
12/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonGol Pride kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, monet suomalaisethan ovat yrittäneet ratsastaa ties millä kansallisuuksilla, kuten ''me olemme germaaneja'' tai ''me olemme viikinkejä''. Kuitenkin saksalaiset pitivät suomalaisia alempana rotuna ja epäpuhtaana sekasikiö kansana. Myös ruotsalais tutkijan suomalaisen kalloon tekemät poraukset, viilaukset ja mittaukset osoittavat suomalaisten olevan idän kansaa, jostakin uralin vuorien takaa vaeltanutta mongoli kulkuri kansaa.

Vierailija
13/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se maalaisjärjellä ajateltuna ole ihan luonnollista, että omaa silmää miellyttää ne kasvot, missä on jotain samaa kuin omassa peilikuvassa. Samanlaisia pallinaamoja me ainakin miehen kanssa ollaan.

Vierailija
14/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonGol Pride kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minussa se sisäisen mongolini sitten näkyy kai ulospäinkin vahvasti :D Hiukset ja iho ovat kyllä todella vaaleat ja silmät siniset, mutta kasvot eivät kuulema näytä länsimaiselta, tiedä sitten mistä johtuu. Muutamaan kertaan ovat aasialaisetkin erehtynyyt luulemaan minua japanilaiseksi, kuulema ovat olettaneet että hiukseni olen värjännyt vaaleiksi ja silmissä on siniset piilolinssit.  Nenä, silmät ja kasvojen muoto kai ovat sitten kuin suoraan mongoliasta.

Vierailija
15/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se maalaisjärjellä ajateltuna ole ihan luonnollista, että omaa silmää miellyttää ne kasvot, missä on jotain samaa kuin omassa peilikuvassa. Samanlaisia pallinaamoja me ainakin miehen kanssa ollaan.

Itserakkautta?

Vierailija
16/19 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on mun mielestä ihan tutkittukin jossain. Tietty tuttuus (juuri esim. kasvonpiirteissä ja koossa) tuntuu tutulta ja tutut asiat tuntuvat mukavilta - eivätkä tunnu oudoilta. On ilmesti todennäköisempää hakeutua seuraan, joka on tutun näköistä. Toki poikkeuksiakin on. 

Vierailija
17/19 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen säätö, mikä näytti ihan uncle festeriltä, seurusteli yli 10 vuotta "maailman kauneimman" naisen kanssa. Olin revetä kun näin kuvan: se muija oli kuin uncle fester itse, mutta punainen polkkatukkaperuukki päässä! :D Molemmat saman pituisia, molemmilla ylipainoa reilusti ja kasvot aivan samannäköiset. 

Vierailija
18/19 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut näillä joilla on elämä mennyt putken mukaan, eli ovat päässeet aikanaan valitsemaan isosta joukosta toisia samanhenkisiä nuoria

Vierailija
19/19 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonGol Pride kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpön höpö. Me olemme geeniperimältämme nimenomaan eurooppalaisia.

Alla lainaus tiede.fi -sivuston artikkelista

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/suomalaisten_alkupera_ha…

"Marja-Liisa Savontauksen työryhmällä on ollut mielenkiintoinen tilaisuus selvittää, mitä uudet geneettiset markkerit kertovat suomalaisten alkuperästä. Mitokondriaalinen dna on vahvistanut sen, mihin Cavalli-Sforzan kritisoidut tutkimukset viittasivat. - Suomalaisten mtdna on lähes identtinen muiden eurooppalaisten kansojen mtdna:n kanssa, Savontaus sanoo."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi