Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille sopivien kenkien löytämien on yhtä tuskaa?

Vierailija
10.05.2016 |

Jalkani ovat ilmeisesti liian leveät kun joka ikinen kenkämalli tässä maailmassa puristaa ja hiertää. Muita joilla on "normista poikkeavat" jalat tai jalankoko?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Jalka kokoa 34, korkokengistä ei voi edes haaveilla.

Vierailija
2/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkani ovat ilmeisesti liian leveät kun joka ikinen kenkämalli tässä maailmassa puristaa ja hiertää. Muita joilla on "normista poikkeavat" jalat tai jalankoko?

Suuntaa katso merkkeihin joissa on pituuden lisäksi leveyskoko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla on niin siro jalka, että jalkaterän pituuden puolesta koko olisi 37, mutta melkein kaikkiin kenkiin joudun laittamaan irtopohjalliset, etteivät hölksy jalassa. Myös sellaisiin, joissa on nauhat.

Vierailija
4/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievi mahtuu mun räpylään.

Vierailija
5/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemisen arvoisia merkkejä; Rieker, kotimainen ARA, Clark`s .

Pienijalkainen: http://www.pienellenaiselle.fi/

http://www.bellissima.fi/

Vierailija
7/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vasemmassa jalassa iso vaivasenluu 😔

Käytän kesällä usein sandaaleja, joissa on tarrakiinnitys. Tykkään Thinkin sandaaleista.

Marketeista ja ketjuliikkeistä en ole löytänyt kenkiä pitkään aikaan. Kuopiossa esim. Kenkä Veikko on hyvä kenkäkauppa erikoistarpeisiin.

Löytyisikö sinullekin jostain pikkukaupasta.

Talvikengät tilasin Tamperelaiselta kenkäpajalta, nimeä en muista.

Onnea kenkien etsintään 😄

Vierailija
8/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi onneton kenkäshoppailija, jolla on latta-jalat ja muutenkin naiseksi melkoiset räpylät. Koon 42 korkokengät on aivan kamalan näköiset, niin en niitä pidä kuin pakosta juhlissa. Muuten on mentävä tennari-linjalla. Voi voi sitten vanhempana, kun tennarit ei enää iän puolesta käy :( T. N18

Vierailija
9/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei saat puma-comisa halvalla kenkiä,

ovat sopivia ja muodikkaitakin!

Vierailija
10/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat jalkani ovat miesten kenkiin liian pienet. Käytän sitten naisten ja lasten kenkiä.

Vierailija
11/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut jumalattoman vaikea löytää jalkineita. Mulla on matalat lättäjalat, vaivaisenluut, kärjekäs jalkaterä ja kengänkoko 38 ja 39 väliltä. Viimeksi löysin sopivat ja mieleiset mustat perusballerinat seitsemän vuotta sitten ja pelkään että ne hajoavat ennen kuin saan jostain uudet tilalle. Tosi turhauttavaa. Ratsaan jatkuvasti kenkäkauppoja ja kenkäosastoja läpi ihan kaikenlaisia tarvitsemiani jalkineita etsien, mutta heikoin tuloksin.

Oon suorastaan kateellinen kaverilleni, joka voi ostaa mielestään kivat kengät mistä vaan kojusta eikä mikään edes kalva tai hierrä.

Vierailija
12/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyt 22cm ja kapea jalka eli 35 koko. Ei oo maailmasta semmosia avokkaita löytynyt, jotka jalassa pysyisi. 35 koossa pituus on hyvä, mutta päkiän ja kantapään alla liikaa leveyttä. Hölskyti hölskyti. Kiinninäisissä kengissä 36 yleensä ok.

Vierailija
13/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemisen arvoisia merkkejä; Rieker, kotimainen ARA, Clark`s .

Pienijalkainen: http://www.pienellenaiselle.fi/

http://www.bellissima.fi/

ARA ei todellakaan ole kotimainen, ainakaan suomalainen kenkämerkki. 

Tiedä sitten mikä sun kotimaasi on!

Vierailija
14/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ. Joudun käyttämään toisessa kengässä sentin paksuista kantalappua jalkojen erimittaisuuden vuoksi ja voi helvetti oikeesti. Sandaalit ja ballerinat ei käy sen kantalapun takia, tennarit ja bootsit joskus mutta kenkä, jossa koroke on, hiertyy aina nopeasti rikki, samoin sukka ja myös iho. Kun jalka tulee ns väärään kohtaa kengän kantapäätä. Kesäsin eniten perseestä ku jalat hikoaa kun voi vain haaveilla avonaisista kengistä.

Vierailija
15/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi onneton kenkäshoppailija, jolla on latta-jalat ja muutenkin naiseksi melkoiset räpylät. Koon 42 korkokengät on aivan kamalan näköiset, niin en niitä pidä kuin pakosta juhlissa. Muuten on mentävä tennari-linjalla. Voi voi sitten vanhempana, kun tennarit ei enää iän puolesta käy :( T. N18

Pyh pah, kuvittelet vaan. Jos miehet voi käyttää jotain koon 44 korkkareita ja näyttää upealta niin kyllä säkin siihen pystyt.

Ja toisekseen, tennareita saa käyttää vaikka hautaan saakka.

Vierailija
16/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koko 38 ja jalka kapea. Kantapään takaosa on oikee pahkura ja kaikki kengät hankaavat siihen. Samoin isovarvas on ylöspäin nouseva ja kenkien "korkeus" ei riitä ukkovarpaalle ja ne hankaavat aina kynttä  että kynsi on välillä tosi kipeä ja  mustuu.

Vierailija
17/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vaikeammaksi menee, kun toinen jalka on noin numeroa suurempi kuin toinen. Onneksi on tarrallisia ja nauhakenkiä, joiden koko on säädettävissä. Mulla kokoero on vain leveydessä, mutta eripituisille jaloille olisi vissiin ostettava kaksi paria kenkiä?

Vierailija
18/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vaikeammaksi menee, kun toinen jalka on noin numeroa suurempi kuin toinen. Onneksi on tarrallisia ja nauhakenkiä, joiden koko on säädettävissä. Mulla kokoero on vain leveydessä, mutta eripituisille jaloille olisi vissiin ostettava kaksi paria kenkiä?

Vieläkin vaikeammaksi menee jos toinen jalka on amputoitu. Kenkäkaupat ei myy vain oikean jalan kenkiä. Eikä vasemman jalan kengät mene edes kirpparilla kaupaksi.

Vierailija
19/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän miesten kenkiä, joissa koko 42 on sopiva. Naisten kengissä pitää ottaa 43 ja niitä löytyy harvemmin. Tosin sain zalandolta oikean kokoisia naisten kenkiä eikä hintakaan ollut paha.

Vierailija
20/28 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tekee sitä, että ottaa hyllystä vaan kaksi eri kokoa kenkiä eli esim vasen 39 ja oikea 40 ja vie ne kassalle toivoen ettei kassatäti tarkista kokonumeroita ja ei ne monesti muista tarkistaakkaan. t. tavaratalossa töissä ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan