Sektio tehty rv 29 kannattaako enään raskautua
Kyseessä esikoinen. On kohta 2 vuotta ja arpi parantui nopeasti ja haaveissa olisi saada lisää lapsia
Kommentit (19)
Tiedän yhden jolle on tehty viisi sektiota. Joten why not?
Kun kohtu ei ole kerennyt kasvaa samallailla niin en tiedä kuinka raskaus/raskaudet tulisi kestämään loppuun saakka.
Vaikka minulle lupaili lääkärit että jopa alateitse onnistuu seuraava synnytys
Mikä ettei? Mulla eka keskonen sektiolla, siihen keskonen alatiesynnytyksellä ja vielä täysiaikainen alatiellä. Ei mitään ongelmia sektiohaavan kanssa.
Jos sulle on lääkärit sanoneet, että uusi raskaus on ok, niin silloin se on! Mut voithan vielä käydä vaikka yksityisellä gynellä varmistamassa asian.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei? Mulla eka keskonen sektiolla, siihen keskonen alatiesynnytyksellä ja vielä täysiaikainen alatiellä. Ei mitään ongelmia sektiohaavan kanssa.
Vautsi! Miten toinen lapsi joka syntyi keskosena alateitse, oliko spontaanisti vai käynnistyksellä? Pelkään itse vähän arven kestoa kun on tullut luettua kaikenlaista
Ap
Kannattaa. Tiedän sellaisenkin naisen jolla on lapset alle 2vuoden ikäerolla ja kaksi sektiota. Ensimmäinen vielä hätäsektio.
Sittenhän se ei auta kun alkaa yrittämään :) haluan kyllä synnyttää alateitse niinkuin lääkärit sanoi ettei ole esteitä, mutta en uskalla toivoa liikoja
Ap
Itse olen kuullut että mitä pienemmillä viikoilla sektio tehdään sen suurempi riski arvella on repeytyä seuraavassa raskaudessa.
Käynnistelyt kannattaa unohtaa
Kiireellinen sektio rv 36, etisen istukan vuoksi. Seuraava synnytys alateitse 1,6 kk kuluttua, alateitse, varovasti käynnistäen. Kaikki meni hyvin. Käynnistys viikko ennen LA. Ballonki aluksi ja sitten pieni murunen lääkettä. Pikkuinen syntyi sutjakasti , painoi reilut 3 kg. Ballonki, siitä 5 tuntia niin pieni oli maailmassa. Näin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiireellinen sektio rv 36, etisen istukan vuoksi. Seuraava synnytys alateitse 1,6 kk kuluttua, alateitse, varovasti käynnistäen. Kaikki meni hyvin. Käynnistys viikko ennen LA. Ballonki aluksi ja sitten pieni murunen lääkettä. Pikkuinen syntyi sutjakasti , painoi reilut 3 kg. Ballonki, siitä 5 tuntia niin pieni oli maailmassa. Näin minulla.
Ehdotitko itse tuota käynnistystä vai lääkäri? Tuntuiko sinulla supistukset voimakkaasti arven kohdalla? Sinulla kumminkin esikoinen syntyi reilusti myöhemmin kuin minulle :-)
Lääkärin kanssa yhdessä keskusteltiin käynnistyksestä ja päädyttiin siihen että se on kohdallani turvallinen. Ultrattiin tietysti tarkasti jne. Ja tosiaan tuo ballonki auttoi niin hyvin että lääkettä sain minimaalisen vähän. Eivät mielestäni supistukset tuntuneet arven kohdalla voimakkaampina. Epiduraali vei kivut.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän se ei auta kun alkaa yrittämään :) haluan kyllä synnyttää alateitse niinkuin lääkärit sanoi ettei ole esteitä, mutta en uskalla toivoa liikoja
Ap
Eihän sitä voi ikinä etukäteen tietää, onnistuuko synnytys alakautta. Se on lopulta vain pieni osa lapsien hankkimisessa, joten ei siihen kannata ladata liikaa odotuksia. Tilanteen mukaan siinä mennään, ja jos lisää lapsia haluatte, ei tämän pitäisi olla kovin keskeinen kynnys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEihän sitä voi ikinä etukäteen tietää, onnistuuko synnytys alakautta. Se on lopulta vain pieni osa lapsien hankkimisessa, joten ei siihen kannata ladata liikaa odotuksia. Tilanteen mukaan siinä mennään, ja jos lisää lapsia haluatte, ei tämän pitäisi olla kovin keskeinen kynnys.
Ei tietenkään voi varmaksi sanoa, mutta lähtökohtaisesti oli lupa alatiesynnytykseen, mitä siis epäröin.
Ja tietysti jos alateitse onnistuu synnyttäminen, ei lapsiluku ole samanlailla tarkkaa kuin sektion jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuullut että mitä pienemmillä viikoilla sektio tehdään sen suurempi riski arvella on repeytyä seuraavassa raskaudessa.
Käynnistelyt kannattaa unohtaa
Mistä pystyisin lukemaan aiheesta??
Minä olen saanut esikoiseni 32 viikolla ja sen jälkeen toisen sekä kolmannen normaalisti alateitse. Kakkonen tosin syntyi 37-38 viikon välillä ettei ihan 40 viikolle mennyt.
Ja minulla ei ollut mitään ihmeempää tunnetta haavassa, haava on bikinirajassa niin mahahan ei ole suurimmillaan sillä alueella.
Tsemppiä tulevaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut esikoiseni 32 viikolla ja sen jälkeen toisen sekä kolmannen normaalisti alateitse. Kakkonen tosin syntyi 37-38 viikon välillä ettei ihan 40 viikolle mennyt.
Ja minulla ei ollut mitään ihmeempää tunnetta haavassa, haava on bikinirajassa niin mahahan ei ole suurimmillaan sillä alueella.
Tsemppiä tulevaan!
Sitä olen myöskin miettinyt että venyykö haava edes, koska haava on nii alhaalla... Vai supistuksetko sitä venyttää ainoastaan? En kerennyt tuntea edes oikeita supistuksia
Ap
Minulla on mennyt kaikki hyvin sektion jälkeen
Miksi ei?