Lapsi suihkutti naapurin kissaa vesisuihkulla
Lapsi oli siis täyttämässä paljua ja isä istui tuolilla vähän matkan päässä ja kuuli huudon.
Lapsi oli pelästynyt kissaa ja päästänyt letkulla sitä päin niin että kissa oli ihan mudan peitossa,( maa täynnä irtomultaa)
Mitä tekee naapuri.. Huutaa vittua omalta tontiltaan ja käskee meidän korvata kun joutuu viemään pitkäkarvainen kissansa pestäväksi.
Mies sanoi että hän voi kyllä pestä ilmaiseksi ja näytti letkua. Siinä meni naapurisopu.
Kommentit (52)
Lapsi pelästyy kissaa ?
Erikoista on.
Sain jotenkin käsityksen ettei naapurisopu ollut huipuissaan ennen kissan ilmestymistäkään. Mut onhan tuo aihe jos ei muuta keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin teen, jos naapurin kissa(t) tulevat meidän pihalle paskomaan ja kuseksimaan, kaivelemaan kasvimaata ja lymyilemään pihalla tuulettumassa roikkuvien petivaatteiden väliin ja terassille. Tervemenoa sinne, mistä on tullutkin märkänä taikka säikyteltynä. Väärinhän se on, että eläin kärsii, mutta kykenemättömälle kissanomistajalle ei mene jakeluun, että oma karvasäkki ei ole kaikille se ihana lemmikki. Monta kertaa olen asiasta sanonut, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Kissa ei kuulu Suomen luontoon!
Minkä maan luontoon se sitte kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin teen, jos naapurin kissa(t) tulevat meidän pihalle paskomaan ja kuseksimaan, kaivelemaan kasvimaata ja lymyilemään pihalla tuulettumassa roikkuvien petivaatteiden väliin ja terassille. Tervemenoa sinne, mistä on tullutkin märkänä taikka säikyteltynä. Väärinhän se on, että eläin kärsii, mutta kykenemättömälle kissanomistajalle ei mene jakeluun, että oma karvasäkki ei ole kaikille se ihana lemmikki. Monta kertaa olen asiasta sanonut, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Kissa ei kuulu Suomen luontoon!
Ei taida ihminenkään kuulua Suomen luontoon?
No ei todellakaan kuulu, varsinkaan tuulettelemaan hikisiä ummehtuneita petivaatteitaan, joissa ei tosin ole kissan karvoja
Vierailija kirjoitti:
Villikissa on ehkä vähän asia kuin nämä ihmisten kanssa asuvat turhakkeet
Höpön löpön, ihan sama laji kyseessä. Ovat mm. lisääntymiskykyisiä keskenään. Kesykissakaan ei ole automaattisesti kesy, vaan kesyys vaatii ihmisiin tottumista pennusta asti.
Vedellä suihkuttelu on pientä, ja hyvä vaan jos kissa oppis pysymään poissa. Suihkuta etikalla seuraavan kerran ;)
Juu ihan varmaan kakarasi kasteli kissan "vahingossa"! Naapurinasi olisin antanut kakrulle naamanpesun siinä mutalammikossa. Hyi millaista lasta kasvatatte!
Olisin antanut varmaan samalla letkulla naapurillekin pesun jos naama punaisena huutaa.
Olen eläinrakas, mutta jos haluaa kissansa pitää vapaana, hankkikoon kodin keskeltä metsää, eikä tiheältä asutusalueelta. Pikku vesipesu ei kuumilla keleillä kissaa haittaa, ehkäpä oppii välttämään kyseistä pihaa tulevaisuudessa. Joa kissa olisi pakkasilla kasteltu, syy tietty vapaanaolosta olisi omistajan, mutta eniten kärsisi syytön eläin. Joten moittisin kastelijaa, jos tahallaan pakkasilla kastelisi.. Mutta kesä kuivaa turkin nopeasti.
Kiva kukkahattutäti-naapuri. Meidän kissa kulkee myös silloin tällöin ulkona ja jos meidän kisulle kävisi samanlainen tapaus, pestäisiin kissa kyllä itse. Mehän se ulos päästettiin. Huvittaa tuo naapurin "pesulasku", mihin kissapesulaan se sen ajatteli viedä? :-D
Jos tämäkin Porvoolainen pitää kissaansa vapaana, niin onhan se voinut pudota vaikka vahingossa likaviemäriin. Pitäisi huolta kissoistansa, jos Porvoossa näin paljon itkettää.
Sinkkumies
Ihan oikein ja hyvä kommentti mieheltäsi. Kissat on ihan kuvoja mutta en mä toisten kissoja rupea omalla tontillani katselemaan.
Mistä lähtien on ollut ok, että naapureiden lemmikit elelevät muiden pihoilla.. olen myös eläinrakas, mutta elukat pidetään omilla pihoilla. En voisi kuvitella, että meidän koira menisi naapurin pihalle ja minä olisin vihainen kun lapsi säikähtänyt rekkua...
Ei oikein ruiskutella kissaa millään vesiletkulla sen enempää kuin pitää kissaa irtikään. Naapurien pihoille lemmikeillä ei ole mitään asiaa. Surettaa, kun kissoja ei moni omistaja arvosta sen vertaa, että järjestäisi sille turvallisen ulkoilumahdollisuuden esim. tarhassa.
Tilanteessa kissa ja lapsi viattomia, naapuri syyllinen. Koittakaa apkin miehesi kanssa työstää lapsenne eläinkammoa tarjoamalla varovasti mukavia kokemuksia, ettei kammo jää päälle haittaamaan elämäänne.
Kaikille, joilla käy kissa pihassa: pankaa sinne loukku ja viekää kissa löytöeläintaloon. Jos palaa takaisin juoksemaan irrallaan, tehkää eläinsuojeluilmoitus tai viekää vaikka jonkun toisen paikkakunnan löytöeläinkotiin. Kissa voi hyvässö lykyssä saada kodin sisäkissana ja elää pitkän rauhallisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vedellä suihkuttelu on pientä, ja hyvä vaan jos kissa oppis pysymään poissa. Suihkuta etikalla seuraavan kerran ;)
Tuohon sopii nykyaikaiset lasten vesipyssyt, :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön, ihan sama laji kyseessä. Ovat mm. lisääntymiskykyisiä keskenään. Kesykissakaan ei ole automaattisesti kesy, vaan kesyys vaatii ihmisiin tottumista pennusta asti.
No, olisko toinen määritelmä kohallaan ? siis semmonen että pysyykö luonnossa hengissä ilman ihmistä? Eipä näy kissanjälkiä jos menee talvella asutulta alueelta 10 km päähäm.
Minulla on kissa ja se on kyllä totaalisesti sisäkissa. En ymmärrä ihmisiä, jotka päästävät kissansa ja koiransa vapaasti ulos!
Naapuri oli kyllä tavallaan oikeassa. Pitkäkarvaisen kissan pesettäminen maksaa. Toisaalta naapuri oli väärässä. Kissaa ei olisi saanut päästää toisen pihalle.
Paha dilemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olisko toinen määritelmä kohallaan ? siis semmonen että pysyykö luonnossa hengissä ilman ihmistä? Eipä näy kissanjälkiä jos menee talvella asutulta alueelta 10 km päähäm.
Tämä johtuu siitä, että Suomen talvi tappaa kissat. Keski-Euroopassa pärjäävät ihan hyvin, joskin villikissan domestikoitunut eli kesyyntynyt versio hakeutuu ihmisen lähettyville, vaikkei ihminen siitä huolehtisikaan.
Onneksi mun kissa ei häiritse naapureita, nytkin vetelee hirsiä kahden lakanan välissä ;)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kissa ja se on kyllä totaalisesti sisäkissa. En ymmärrä ihmisiä, jotka päästävät kissansa ja koiransa vapaasti ulos!
Naapuri oli kyllä tavallaan oikeassa. Pitkäkarvaisen kissan pesettäminen maksaa. Toisaalta naapuri oli väärässä. Kissaa ei olisi saanut päästää toisen pihalle.
Paha dilemma.
Ei siinä mitään dilemmaa ole, kissan pesu maksaa, mutta naapuri maksaa sen tietysti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä perustellulla koira taas kuuluu Suomen luontoon: Suomi kuuluu suden luontaiseen levinneisyysalueeseen ja tuottaa koiran kanssa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä.
Ei taida ihminenkään kuulua Suomen luontoon?