Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdun lääkkeellinen tyhjennys, kivut?

Vierailija
09.05.2016 |

Hei,

osaisiko kukaan kertoa kokemuksistaan. Minulla todettu tuulimunaraskaus, nyt menossa siis joku 7-8 viikko. Olen menossa huomenna kätilöopistolle jossa saan lääkkeet tyhjennystä varten. Kuulemma sieltä saa kipulääkkeitä mutta silti nuo kivut aika paljon pelottavat. Kuinka hirveistä kivuista on kyse? Kauan ne kestävät? Olisiko jotain hyvä tietää jotta voisin jollain tavalla varautua tähän etukäteen? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin lääkkeellinen keskeytys viikolla 8. Kivut ei omalla kohdalla ollut kovin kummoiset, mulla on ollu pahemmat kivut joskus ihan normaalimenkkojen aikana. Varalla oli Burana 800 mg ja Panadol 1 g, joita olisi molempia voinut ottaa, mutta mulla riitti vaan burana, enkä sitäkään tainnut ottaa kun varalta ekana päivänä. 

Verta kyllä vuosin paljon, joten kannattaa varautua erittäin suurella määrällä megasiteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

osaisiko kukaan kertoa kokemuksistaan. Minulla todettu tuulimunaraskaus, nyt menossa siis joku 7-8 viikko. Olen menossa huomenna kätilöopistolle jossa saan lääkkeet tyhjennystä varten. Kuulemma sieltä saa kipulääkkeitä mutta silti nuo kivut aika paljon pelottavat. Kuinka hirveistä kivuista on kyse? Kauan ne kestävät? Olisiko jotain hyvä tietää jotta voisin jollain tavalla varautua tähän etukäteen? Kiitos jo etukäteen.

Pahoitteluni, että mahdollinen toiveikkuus raskaudesta kohdallasi päättyy ikävään menetykseen!

Minulla on kerran hoidettu keskeytynyt keskenmeno (sikiö kuollut, mutta ei alkanut kunnolla poistumaan) lääkkeellisesti. Minulla se meni niin, että sain suun kautta otettavat lääkkeet, silloin oli perjantai. Uuden ajan sain maanantaille, jolloin mahdollisesti laitettaisiin lääkkeet alapäähän ja tarkistettaisiin tilanne. Pääsin kotiin viikonlopuksi. Minulla tuo suun kautta otettava hoito homman eli en tarvinnut sitä toista lääkettä lainkaan. Maanantaina vain tilanteen tarkistus ja sitten kontrolli (raskaustesti gynen polilla) muutaman viikon päähän, jotta saatiin selville, että kaikki raskausmateriaali oli tullut ulos. Kaavintaa tms. ei tarvittu.

Kun otin sen lääkkeen suun kautta, muutamia tunteja siitä alkoi mahakivut, jotka sitten myöhemmin älysin supistuksiksi. Jonkin ajan kuluttua alkoi myös verenvuoto, joka nyt ei ollut valtavaa, reilua kuitenkin. Nuo mahakivut/supistukset olivat aika rajut ja menivät synnytyssupistusten tapaan tiheämmiksi, välit lyhenivät ja välillä helpotti, kunnes se lopussa oli jonkun puolisen tuntia jatkuvaa vääntöä, kunnes sitten yhtä äkkiä huomasin, että kipu loppui, ei tullut uutta supistusta. Kokonaisuudessaan tätä kesti varmaankin semmoiset 6-8 tuntia, loppuaika kivuliasta, suurin osa siedettävää.

Kipuun sain Panacodia, joka ei kyllä varsinaisesti kipua vienyt. Kipu oli kyllä supistusten aikaan melko intensiivistä, pyöriskelin kyllä melko tuskaisena! Mitään Buranoita ei saa ottaa, koska se kuulemma vaikuttaa verenvuotoa estävästi eli olisi haitannut hoitoa. Lupa oli tulla sairaalaan tai olisi ollut jäädäkin, jolloin olisi voitu antaa pistoksina jotain opiaattia, mutta en mennyt, enkä siis jäänyt alunperinkään. Vuotoakin oli syytä seurata ja tarvittaessa sairaalaan. Minulla se raskausmateriaali eli sikiö ja jotain kalvoja syntyi seuraavana päivänä eli lauantaina ja sen jälkeen vuoto väheni huomattavasti. Tunsin alapäässä, emättimessä, että jotain valuu, mutta mitään supistuksia siinä vaiheessa ei  enää ollut.

Jos olet kotona hoidon aikana, lämmin suihku voi rentouttaa, hierominen,  ota kaikki mahdolliset lääkkeet, asennon vaihdot - tässähän ei mitään sikiövauriota enää voi tulla, oloaan saa helpottaa! Henkinen kipu ja pettymys olivat kipeä juttu!

Vierailija
4/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin ensimmäisen lääkkeen maanantaina ja oli määrä ottaa varsinaiset tyhjennyslääkkeet keskiviikkona. Tyhjentyminen alkoi jo tiistaina itsestään. Kerran kouraisi mahasta ja sitten tuli tsunamin lailla verta pitkin kinttuja, terveysside toimi lähinnä kuin skeittiramppi. Otin varmuuden vuoksi Litalginia, mutta ei mulla mitään kipuja ollut.

Vierailija
5/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitenkään pahat ne kivut. Normaaleja kuukautiskipuja vastasivat. 800 mg ibuprofeenia + 1 mg parasetamolia otin kyllä varmuuden vuoksikin, mutta täysin siedettävissä oli kivut. Vuotoa tulikin sitten sen verran että oli pakko istua hetki vessanpytyllä "lorisemassa"; ei siihen mikään normaali kuukautissuoja olisi riittänyt. Onneksi ei kestänyt kovin kauaa se vuoto sentään.

Vierailija
6/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoin kuvata kiitollisuuttani teille näistä viesteistä ja kokemuksienne jakamisesta. Tuli huomattavasti parempi olo jo nyt ja yritän rohkeasti kohdata tuon ylihuomisen ja toivoa että kaikki menee hyvin. 

Tällä hetkellä sitä toki odottaa niin kovasti että pääsisi jälleen yrittämään raskautumista, onneksi sanoivat ettei tarvitse odottaa välissä mitään, että heti vaan takaisin hommiin :) 

Kiitos teille. Olette kultaisia ihmisiä. 

Ap.

Vierailija
7/8 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole keskeytystä kokenut mutta samoilla viikoilla oli km. Menin lääkäriin kipujen ja pienen vuodon takia, odottelin odotushuoneessa n. 20min ja sinä aikana oikeastaan suurin osa tapahtui. Odotin pahempaa. Tajusin vasta lääkärin tehdessä sisätutkimuksen että se olikin siinä sitten. Eli ei ollut kyllä mitään suuria kipuja, pisti venkoilemaan vähän niinkuin alkuvaiheen supistukset (olen yhden synnytyksen kokenut).

Vierailija
8/8 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tänään lääkinnällinen keskenmeno takana ja halusin tulla kertomaan kaikille että ottakaa runsaasti kipualievittäviä panacodia ja Buranaa mitä ikinä teille kirjoitetaankin. Itsellä tänään reilut 2h niin julmetut kivut että ajattelin kuolevani. Koko alavatsaa vihloi ja poltteleli, mikään asento ei tuonut helpotusta. Kipulääkkeitä suuhun vähän väliä odotellessa suun kautta otettavaa toista annosta cytotekia. Reilun 2h kipujen ja kylmähikikouristuksien jälkeen pönttöön putosi "jotain" ja oloni helpottui. En olisi uskonut että selviän tuosta. Tsemppiä kanssasisaret

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi