Mies 29v + 2v miettii; väärät signaalit yöelämässä & urheus
Olin tänään yöelämässä ja harrastin laulua myös, koska on mukavampaa tehdä jotain koko rahan edestä eikä vain tuijotella pöytää.
Kutsuin yhtä naista karaokeen kanssani ja hän nauroi ja sanoi että pitäisi sitten keksiä joku biisi; nauru ei kuitenkaan kuulostanut ivalliselta. Olin vähän hämmentynyt, koska oli useampikin ihan kunnolliselta näyttävä naispari liikkeellä ja yhtä naista katselin aika estottomasti ja hän minua, mutta he taisivat hävitä jonnekin jossakin vaiheessa. Ehkä se 'kemiallisin' nainen oli jo siinä vaiheessa menetetty kun juttelin toiselle.
Kun sitten lauloin niin tämä kysymäni nainen kosketti käsiään yhteen taputusta simuloiden sillä tavalla, ettei ääntä olisi edes voinut kuulla ja noin vetelä taputus tuntui lähinnä pilkalta ja olisi parempi joko taputtaa kunnolla tai sitten olla tekemättä mitään. En mitenkään antanut tuon eleen satuttaa itseäni mutta satuin huomaamaan sen, vaikka tarkoitus ei ehkä ollut että huomaisin. Itse olin taputtanut hänelle kunnolla, vaikka en osaa sanoa onko hän hyvä laulaja vai ei.
Niin mikä on tämän tapahtuman merkitys ja mitä siitä voi päätellä? Ei välttämättä mitään mutta tällaisissa tilanteissa korostuu kaikkien ihmisten yhteinen ongelma eli kyvyttömyys mennä toisen ihmisen pään sisälle ja tietää millainen hän oikeastaan on. Ihmisillä on taipumus tulkita maailmaa siten, että he ajattelevat toisten olevan samanlaisia kuin he itse ovat.
Tässä karaoketapauksessa se tarkoittaa helposti sitä, että nainen ajattelee ehkä miehen pitävän itseään harhaluuloisesti huippuesiintyjänä, vaikka hän ei olisi erityisen lahjakas laulaja, tanssija tms. koska nainen ehkä itse tarvitsee kehuja ja/tai kaverien tukea ja alkoholia voidakseen esiintyä tuolla tavalla, kun taas mies ei välttämättä mitään tällaisia apuja tarvitse johtuen rohkeuseroista sukupuolten välillä. Mies saattaa ajatella että "minäpä tässä vietän aikaa ja osoitan rohkeudellani että minusta lähtee ääntä ja siten uskallan myös jutella" jne.
Nainen taas saattaa ajatella että "siinäpä oli miehen bravuuri ja hänen suurin taitonsa mutta silti noin huono".
Toki myös nainen voi esiintymisellään viestittää miehelle ettei ole täysi arkapylly ja uskaltaa tehdä asioita, vaikka naiselle tuollaisen merkitys on paljon pienempi kuin miehelle.
Yöelämässä mies voi siis tehdä vaikutuksen joko olemalla musiikillinen tai hyvä tanssija; miehen ulkonäkö itsessään harvoin on yksinään se varsinainen valttikortti ja muita taitoja mies ei voi siellä esille tuoda. Nainen taas tuo tärkeimmän valttikorttinsa eli ulkonäön pöytään ihan vain olemalla peittämättä kasvojaan; kaikki muu on toisarvoista.
Kommentit (8)
Hyvä että näinkin ystävällinen vastaanotto tänä iltana; ei uhkauksia tai väkivallalla hekumointia.
Sääntö 1.
- Älä hankkiudu karaokepaikkoihin. Karaokepaikoissa käy vaan likasia naisia. Juontaja voi toki olla kuuma, mut yleensä yh tai lesbo. Sopii sulle vain, jos olet 50+ tunteella laulava ukkomies.
Sääntö 2.
- Älä lähde tanssilattialle näytämään taitojasi. Se on noloa. Pidä mielummin hauskaa, äläkä ole liian kännissä.
Yökerhot ovat valitettavasti aika pinnallisia paikkoja, mutta loppupeleissä asenne ratkaisee eniten. Ota rauhallisesti. Naisia saat parhaiten olemalla fiksu ja juomalla vähemmän. Suosittelen myös myös kuuntelemaan naisten juttuja.
Näitä kymmeniä sun juttuja lukeneena teen seuraavan päätelmän: sinulla on naisista ja naisen anatomiasta aivan täysin valheellinen kuva ja keksittyjen päätelmien kyhäelmä. Kuten esimerkiksi se, että synnytys ei varmaankaan ole yhtä kivuliasta kuin tietynlainen hermosärky (Oliko näin? Korjaa toki tarvittaessa) Ehkä naisten suhteen parempi olisi, että pidättäytyisit tekemästä omia päätelmiäsi ja tutkisit asioita paremmin.
Mutta ei se mitään, saahan niitä omia mielipiteitään tuoda esille, kunhan et kirjoita niistä pedofiili-taipumuksistasi tänne, silloin alkaa minunkin ymmärrykseni nopeasti loppumaan.
Mies29v hässii marsua kirjoitti:
Mies29 on pedari, eläimiinsekaantuja, ruokiinsekaantuja ja monella tavalla perverssi, en ihmettelisi jos olisi nekro ja hemofiliaakin.
Hän kierjoitteli tänne asioista joita on työntänyt persereikäänsä. Mm polkupyöräpumpun ja colapullon, muna sillä on ollut pepsitölkissä
Ei kai sille mitään voi jos jollain on hemofilia? :) Niin kauan kun aloittaja ei vahingoita muita ihmisiä tai eläimiä toiminnallaan, niin se on ok. Ihmisten ajatuksia emme voi kontrolloida. Kaikkea ei silti tarvitse julkaista.
Herra kirjoittaa: Ihmisillä on taipumus tulkita maailmaa siten, että he ajattelevat toisten olevan samanlaisia kuin he itse ovat.
Ja sitten vetää perään analyysin jostain naisen tavasta taputtaa käsiään juurikin todistaen tämän pointin omalta kohdaltaan, kuitenkin kuvitellen olevansa oikeassa.
Pyöriikö sulla hamsterimies muutakin päässä kuin nämä omintakeiset tulkinnat toisten ihmisten viestinnästä? Nää on meinaan joskus aika häiritseviä juttuja.
Huomionarvoisinta tässä on kai se että rohkeus saattaa siis jopa huonontaa miehen mahdollisuuksia johtuen väärästä käsityksestä tai liiasta paljastamisesta; mies siis rohkeuksissaan paljastaa "heikkouden" eli hän on vain tavallinen laulaja tai tanssija kuten suurin osa ihmisistä, joka nyt vain sattuu haluamaan muuta kuin pöydän tuijotusta. Miespuolisia yksilötanssijoita on Suomessa todella vähän ja laulaminen on normi-ihmiselle pelottavaa myös, joten esiintyjään kohdistetaan helposti odotuksia.
Baarissa ei voi tehdä muuta kuin tuijottaa pöytää, laulaa tai tanssia jos tarvittavat tilat ja laitteet löytyy. Joissakin harvinaisissa tapauksissa miehellä ja naisella voi alkaa klikkaamaan heti "mitä kuuluu?" tyyppisen keskustelun kautta, vaikka tuosta asetelmasta on vaikea ponnistaa ainakaan ilman pitkää silmäpeliä, koska ei ole mitään yhteistä puheenaihetta tai tunnettua kiinnostuksen kohdetta. Kun siis perustaitoinen rohkea mies tietää hänellä ja naisella olevan yhteisen kiinnostuksen kohteen, nainen onkin sitten helposti kaveriensa ja musiikin open mielestä Idols-pimu, jonka on vaikeaa ymmärtää miksi mies kehtaa esiintyä.