Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoiskansalaisuuden rekisteröinti/UK

22.02.2006 |

Asumme tällä hetkellä Suomessa, mutta ajattelin kysäistä myös tältä palstalta varmuuden vuoksi :) Olemme suomalais-englantilainen perhe ja englantilainen isä haluaisi rekisteröidä alle vuoden ikäisen poikamme myös Ison-Britannian kansalaiseksi. Onko kellään kokemusta siitä, miten se tapahtuu? Poika syntyi Suomessa, mutta haluaisimme hänelle myös jossain vaiheessa englantilaisen passin. Kävin katsomassa IND:n sivuja, mutta sain niistä vain päänsäryn. Auttakaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itselläni on sama edessä parin huhtikuussa. Olen hieman jo kysellyt ja muistaakseni Englannin konsulaatti hoitaa asian lapsen syntymän jälkeen syntymätodistuksella, pitäisi vain isän kanssa käydä konsulaatissa. Passinkin voi varmaan sieltä tilata. Omamme laitamme Suomen passiin.

Englannin suurlähetystö,

http://www.britishembassy.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcel…

tel. 922 865100

Itsekin tarvitsen lisää tietoa tästä, jos joltain löytyy niin mielläni luen.

Toivottavasti jotain apua olisi ollut,

S.C

Vierailija
2/2 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsemme syntyy ihan naina paivina, ja aiomme hakea hanelle kaksoiskansalaisuutta. Miehini on britti, mutta emme asu Englannissa emmeka Suomessa. Itse olen ajatellut soittaa molempien maiden suurlahetystoihin, ja varmaan sielta osaavat neuvoa miten jatkossa toimitaan. Olen jostakin kuullut etta jos on naimisissa, kansalaisuuden saa automaattisesti ( me olemme ), mutta muuten kuvioihin kuuluu isyyden tunnustaminen jne normaalit jutut. Mutta soita Englannin lahetystoon, siella varmasti tietavat miten toimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän