Olen älykkäämpi kuin 95% ihmiskunnasta
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paska tulos. Olisin arvostanut, jos olisit älykkäämpi kuin 95% suomalaisista, mutta koko maailman väestöstä... Tajuatko että esim. keskimääräinen ÄO Afrikassa on n. 70, Lähi-idässä 85 jne?
Täyttä paskaa suoltaa edeltävä viesti.
On totta, että kaikesta huolimatta testin eräät osat ovat kulttuuri- ja kielisidonnaisia. Se, että meidän käyttämästämme testistä joillakin alueilla tulee keskimäärin huonompi tulos, ei tarkoita, että ihmiset siellä olisivat vähemmän älykkäitä.
Saahan sitä itse kukin olla ylpeä joistakin ominaisuuksistaan. Vaikkapa älykkyydestä. Aina se ei kuitenkaan ole viisasta.
Minusta ajatus siitä, että kaikki kansat tai rodut olisivat aivan yhtä älykkäitä, on erittäin absurdi. Kyllähän yksittäisissä ihmisissä ja sitä kautta isommissa joukoissakin nyt pakostikin on eroja! Onhan tätä asiaa tutkittukin, joillekin vain tekee pahaa ajatus ihmisten erilaisuudesta. Pitäisi vain olla yhtä suurta massaa...
Täyttä paskaa suoltaa edeltävä viesti.
On totta, että kaikesta huolimatta testin eräät osat ovat kulttuuri- ja kielisidonnaisia. Se, että meidän käyttämästämme testistä joillakin alueilla tulee keskimäärin huonompi tulos, ei tarkoita, että ihmiset siellä olisivat vähemmän älykkäitä.
Saahan sitä itse kukin olla ylpeä joistakin ominaisuuksistaan. Vaikkapa älykkyydestä. Aina se ei kuitenkaan ole viisasta.