Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkituvan käyttö nyt pyhänä, uskaltaako?

Vierailija
05.05.2016 |

Uskallanko käyttää kerrostalomme pesutupaa nyt helatorstaina ilman, että kukaan repii pelihousuja? Ainoa päivä kun arjen rumbassa ennättäisi käydä pyöräyttämässä parit koneelliset.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä ap oikein järjestät arkesi, jos aikaa ei ole pyykinpesuun? 

Tällä hetkellä suoraan sanottuna päin honkia. Ollut muutto tässä, päivät luennoilla, tenttejä alkuviikosta, seuraavalla viikolla kahdet lisää. Pitäisi lukea. Illat töissä. Voi kun vuorokausi olisi muutaman tunnin pidempi niin heti ennättäisi paremmin. Ap

Paskaa puhut.

Totta, jos sinulla ei ole kiire, ei kenelläkään muulla voi olla kiire ja täysi aikataulu.

Vierailija
22/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä ap oikein järjestät arkesi, jos aikaa ei ole pyykinpesuun? 

Tällä hetkellä suoraan sanottuna päin honkia. Ollut muutto tässä, päivät luennoilla, tenttejä alkuviikosta, seuraavalla viikolla kahdet lisää. Pitäisi lukea. Illat töissä. Voi kun vuorokausi olisi muutaman tunnin pidempi niin heti ennättäisi paremmin. Ap

Paskaa puhut.

Voi, noinko huono päivä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä sunnuntai on kaikkein suosituin pesupäivä, silloin ihmisillä on aikaa ja monet ovat kotosalla. Pesutupa sunnuntaisin varattu aamusta iltaan. Ihan absurdi ajatus, ettei sunnuntaina voisi tehdä normaaleja kotitöitä!

Vierailija
24/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa voi pyykkitupiin varata ajan vuoden jokaiselle päivälle (pyykkäysajat on klo 07-22 välillä). Minä varaan sinne ajan aina kun tarvitsee, oli päivä mikä tahansa.

Vierailija
25/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin käyttää jopa äitienpäivänä. Ei ollut muille päiville tilaa.

Kiitos vastauksesta. Niinpä, minun järjen juoksulla absurdia että ketään haittaisi tuollainen mutta tässäkin rapussa asuu pari kyylä-mummoa joilla ei muuta elämää kun vahdata toisten tekemisiä :/ Ap

Lyö niitä

Vierailija
26/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin VVO:n talossa joku jätti mulle heippalapun kun pesin helatorstaina pyykkiä. Siinä huomautettiin että kaupatkin ovat kiinni ja hän haluaa nauttia pyhäpäivästä. Myös sunnuntaipyykkäyksestä sai huomautuksen. Vähän ajan päästä VVO kielsi pyykkituvan käytön pyhäpäivinä. Ostin oman pesukoneen ja pyykkäsin sillä sydämeni kyllyydestä sunnuntaisin. Siihen eivät voineet puuttua. Enkä muuten enää asu VVO:lla.

Vierailija
27/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni pyykkiä voi pestä vaikka yöllä jos ihan pakko on.

Ei kai mikään laki voi kieltää pyykinpesua pyhäpäivinä enää nykyisin. Itse kyllä pesen pyykkiä sen mukaan kun ne ovat likaisia, en sen mikä päivä kalenterissa on.

Vierailija
28/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mikään laki voi kieltää pyykinpesua pyhäpäivinä enää nykyisin. Itse kyllä pesen pyykkiä sen mukaan kun ne ovat likaisia, en sen mikä päivä kalenterissa on.

Talon järjestyssäännöissä voidaan kieltää, kuten tuossa VVO:n tapauksessa.

Vierailija
29/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkitupa on ihan eri juttu, niistä koneista lähtee kova ääni. Ei pysty nukkumaan samaan aikaan. Siksi pyykkituvalla on käyttöajat.

T. Sänky pyykkituvan koneiden kohdalla kerrosta ylempänä

Vierailija
30/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon järjestyssäännöissä voidaan kieltää, kuten tuossa VVO:n tapauksessa.

Tässä ketjussa puhutaan pyykkituvan käytöstä, ei siitä milloin pyykkiä saa kotonaan pestä.

Sunnuntaisin ja pyhäpäivisin on monessa taloyhtiössä kielletty pesutuvan käyttö, koska pesukoneiden äänet kuuluvat lähimpiin asuntoihin häiritsevästi. Yleensä kai pesutuvissa koneet ovat suurempia ja äänekkäämpiä kuin kotikäytössä olevat pesukoneet. Jos talossa pyykkitupa on hyvin äänenvaimennettu tai se on paikassa, jossa äänet eivät häiritse naapureita, niin kieltoa tuskin on.

Vierailija
31/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varauskirjasta varmasti selviää, jos joku päivämäärä on rastittu yli tai poistettu koko sivu, silloin ei pestä pyykkiä. Muuten saa mielestäni pestä, mutta naapureita kunnioittaen, annetaan ihmisten nukkua.

Vierailija
32/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha naurattaa nämä "uskallanko elää niinkuin haluan" ihmiset. Jos pyhäpäivä ja itsellä tekee mieli ajella vaikka ruohoa klo 8 aamulla niin antaa mennä! Ihme hommaa että mietitään että paheksuuko naapurin hihhuli sitä.

Vierailija
33/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko käyttää kerrostalomme pesutupaa nyt helatorstaina ilman, että kukaan repii pelihousuja? Ainoa päivä kun arjen rumbassa ennättäisi käydä pyöräyttämässä parit koneelliset.

Sano että oman uskontosi mukaan on nyt pyykkipäivä ja sillä hyvä.

Vierailija
34/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että oman uskontosi mukaan on nyt pyykkipäivä ja sillä hyvä.

Reps :D Jepp, pyykit pesty ja kuivumassa :) oli siellä toisetkin sitten pesseet tänään pyykkiä. Ap

Vierailija
35/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varauskirjasta varmasti selviää, jos joku päivämäärä on rastittu yli tai poistettu koko sivu, silloin ei pestä pyykkiä. Muuten saa mielestäni pestä, mutta naapureita kunnioittaen, annetaan ihmisten nukkua.

Meidän pesutuvassa on sellainen "lukko seinään" varaussysteemi. Ap

Vierailija
36/42 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, ap on siis "kiireinen" opiskelija. Jep jep..

Ei mitään heittomerkeissä kiireinen vaan oikeasti kiireinen. Itse et ilmeisesti ole omiin opintoihisi suhtautunut vakavasti kerta tuo on käsityksesi niistä. Itse kuitenkin suhtaudun. Haluan saada vitosia kursseistani ja se edellyttää osallistumista luennoille, esseiden palauttamista ajallaan sekä menestyksekkäitä tenttejä joihin on pakko lukea. Tuo on investointini tulevaisuuteen. Kyllä tulevaa työnantajaa kiinnostaa se kuinka intohimolla suhtaudut alaasi ja se näkyy mm siitä miten on opinnot menneet. 3-5 iltana käyn töissä viikossa ja elämääni kuuluu vielä urheiluharrastus, perhe ja ystäviä, eli pyykinpesu joutuu välillä odottamaan. Ap

Vierailija
37/42 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin käyttää jopa äitienpäivänä. Ei ollut muille päiville tilaa.

Komppi. Olis varmaa ollut tilaa mut ei itsellä aikaa.

Vierailija
38/42 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin VVO:n talossa joku jätti mulle heippalapun kun pesin helatorstaina pyykkiä. Siinä huomautettiin että kaupatkin ovat kiinni ja hän haluaa nauttia pyhäpäivästä. Myös sunnuntaipyykkäyksestä sai huomautuksen. Vähän ajan päästä VVO kielsi pyykkituvan käytön pyhäpäivinä. Ostin oman pesukoneen ja pyykkäsin sillä sydämeni kyllyydestä sunnuntaisin. Siihen eivät voineet puuttua. Enkä muuten enää asu VVO:lla.

Jätä vastalappu, jossa toteat että aika monet kauptan oli helatorstaina auki ja jotku myös pyykkäsivät.

Ei kukaan voi pakottaa muita elämään oman uskontonsa mukaan.

Vierailija
39/42 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo "säännöt ei koske minua" ihmisiä liikkeellä. Miksi asutte taloissa joissa on sääntöjä, jos ne eivät teitä kiinnosta? Toiset tykkäävät säännöistä, jotka takaavat rauhaa ainakin joskus. Ja todellakin oli kiva asua kun yläkerrassa pestiin pyykkiä yölläkin. Se pesu ja varsinkin linkous kuuluu todella hyvin. Se perhe oli muutenkin kaikin puolin häiriköitä. En usko, että kennelläkään häiriköinti rajoittuu vain pyykinpesuohjeiden noudattamattomuuteen.

Vierailija
40/42 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä vastalappu, jossa toteat että aika monet kauptan oli helatorstaina auki ja jotku myös pyykkäsivät.

Ei kukaan voi pakottaa muita elämään oman uskontonsa mukaan.

Hyvinhän ne kristityt ovat meidän kansan alistaneet: "Otatko kristillisen kasteen vastaan vai miekan sisuksiisi", kuten kyseinen uskonto aikanaan suomeenkin tuotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi