Pyykkituvan käyttö nyt pyhänä, uskaltaako?
Uskallanko käyttää kerrostalomme pesutupaa nyt helatorstaina ilman, että kukaan repii pelihousuja? Ainoa päivä kun arjen rumbassa ennättäisi käydä pyöräyttämässä parit koneelliset.
Kommentit (42)
En olisi siis menossa nyt heti aamusta, vaan iltapäivästä. Onko teille koskaan valitettu pesutuvan käytöstä sunnuntaisin, tai onko talossanne jopa erikseen ohjeistus että pesutupa ei käytössä pyhinä? Ap
Miksei uskaltaisi? Vai missä uskovaisten hihhuleiden kommuunissa asut?
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin käyttää jopa äitienpäivänä. Ei ollut muille päiville tilaa.
Kiitos vastauksesta. Niinpä, minun järjen juoksulla absurdia että ketään haittaisi tuollainen mutta tässäkin rapussa asuu pari kyylä-mummoa joilla ei muuta elämää kun vahdata toisten tekemisiä :/ Ap
No kyllä minä ajattelin tänään pestä pyykkiä, siivota ja imuroida, mutta en kylläkään ole kristitty joten kristittyjen pyhät ei minua näissä asioissa jokatapauksessa edes estäisi.
Siis jos taloyhtiössä pesutuvan voi varata pyhänäkin niin sitä voi sitten käyttääkin, vai mitä? Kaikissa taloyhtiöissä se ei ole sallittu ja silloin sitä ei käytetä. Ja ensimmäisessä kerroksessa asuvan anoppini kokemuksesta voin kertoa, että on harvinaisen veemäistä jos joku ei noudata aikoja ja kone jyskyttää linkousta esimerkiksi kello 7 aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei uskaltaisi? Vai missä uskovaisten hihhuleiden kommuunissa asut?
:D Ihan Saton kerrostalo, en ole tehnyt naapureille gallupia uskonnollisuudesta. Mutta lueskelin tuosta pesutuvan käytöstä pyhinä niin se on yllättävän monissa taloyhtiöissä kielletty o.O Tämä on ensimmäinen kerta kun asun pesutuvallisessa talossa (muutin vk sitten) ja ajattelin nyt hyödyntää mahdollisuutta :) Ap
Miten sinä ap oikein järjestät arkesi, jos aikaa ei ole pyykinpesuun?
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suoraan sanottuna päin honkia. Ollut muutto tässä, päivät luennoilla, tenttejä alkuviikosta, seuraavalla viikolla kahdet lisää. Pitäisi lukea. Illat töissä. Voi kun vuorokausi olisi muutaman tunnin pidempi niin heti ennättäisi paremmin. Ap
Minä asuin talossa jossa oli järjestyssäännöissä kielletty siivoaminen pyhäpäivinä. Puoliso teki silloin vuorotyötä ja joskus se sopiva siivouspiävä oli sunnuntai ja kyllä meillä siivottiin silloin myös sunnuntaisin ja joku taloyhtiön kyttääjämumoista siitä valittikin, mutta taloyhtiön hallituksessa (johon kuuluin) todettiin että sääntö on kohtuuton eikä sitä tarvi ottaa kirjaimellisesti ja normaalit huoneen siivoukset on sallittu, mutta ei tilata pihan siivousta tai talon yhteisten tilojen siivouksia pyhäpäiviksi, kuten ei ollu tilattu muutenkaan.
Eikö teillä ole psutuvassa mitään varausjärjestelmää, josta selviäisi sallitut ajankohdat?
Jos luterilaisten pyhät täytyisi pyhittää levolle, niin tasapuolisuuden nimissä myös kaikkien muiden uskotojen kohdalla pitäisi toimia samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten taas toisaalta: nythän minulla on tänään aikaa pyykinpesuun! :) En myöskään ole kristitty eli en vietä kristittyjen pyhiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai olet varannut ajan?
Eilen varasin. Ja jäi mietityttämään kun koko tämä päivä oli tyhjää. Perjantai taas oli aivan täyttä. Ap
Vierailija kirjoitti:
tässäkin rapussa asuu pari kyylä-mummoa joilla ei muuta elämää kun vahdata toisten tekemisiä :/ Ap
No anna mummoille sitten kyttäämisen aihetta. Jos järjestyssäännöissä ei ole erillistä kieltoa, sen kun pyykkäät. Ei omaa elämäänsä voi rajoittaa kaikista pahimpien mielensäpahoittajien mukaan.
Ei muuta kun pyykinpesuun vaan, varsinkin kun meet vasta iltapäivällä. Joku varmaan huomauttaa jos se on erikseen kiellettyä, mutta uutena asukkaana voit todeta, että kiitos tiedosta ja että aiot noudattaa sääntöä ensikerralla, kun sen nyt tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kun pyykinpesuun vaan, varsinkin kun meet vasta iltapäivällä. Joku varmaan huomauttaa jos se on erikseen kiellettyä, mutta uutena asukkaana voit todeta, että kiitos tiedosta ja että aiot noudattaa sääntöä ensikerralla, kun sen nyt tiedät.
Näin teen :) Kiitos kaikille vastauksista, ja oikein mukavaa kevättä alapeukuttajillekin ;) Huomenna lähden reissuun toiselle paikkakunnalle vanhempien tykö äitienpäivän viettoon niin ei oikein ennätä huomennakaan pyykinpesulle. Paluu vasta sunnuntaina myöhään ja maanantaina aamulla heti taas tentti. Ap
Oliskohan se kielletty tai sivistyneesti kaikki ajattelivat että pyhänä ei pestä?
Jos kerran tänään tyhjä ja pe ihan täynnä. Jättäisin pesemättä!
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan se kielletty tai sivistyneesti kaikki ajattelivat että pyhänä ei pestä?
Jos kerran tänään tyhjä ja pe ihan täynnä. Jättäisin pesemättä!
Sivistynyttä on kulkea puhtaissa siisteissä vaatteissa ei haisevana. Jos sinä olet kristitty niin kyseessä on SINUN pyhäsi, ei meidän ei kristittyjen. Me vietämme tämän päivän omalla tavallamme ja sinä omallasi. Koitahan diilaa asian kanssa!
Jahas, ap on siis "kiireinen" opiskelija. Jep jep..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suoraan sanottuna päin honkia. Ollut muutto tässä, päivät luennoilla, tenttejä alkuviikosta, seuraavalla viikolla kahdet lisää. Pitäisi lukea. Illat töissä. Voi kun vuorokausi olisi muutaman tunnin pidempi niin heti ennättäisi paremmin. Ap
Paskaa puhut.
Minä ajattelin käyttää jopa äitienpäivänä. Ei ollut muille päiville tilaa.